Roy hier! Met een XL600v PD10

15 dec 2024 14:27 #1 door Roy
Roy hier! Met een XL600v PD10 werd gestart door Roy
Sinds Mei dit jaar de eigenaar van een zwarte PD10! B)

Heb al 14 jaar een Ducati Monster en woon sinds 2015 in Amsterdam. In die 9 jaar wilde de Duc niet op straat neerzetten omdat het zonde is. De stallingen/garages zijn in Amsterdam vrij prijzig. Praktisch ook niet echt handig om in een volledig motorpak op de fiets of te voet naar je motorstalling te gaan. Al die tijd stond de duc dus bij m'n ouders in de garage helaas.

De afgelopen paar jaar in de vakantie wel een motor gehuurd, waarvan de laatste in de Toscane met een Ducati Desert X. Toen begon het toch weer erg te kriebelen. Ik hoef normaal gesproken de stad niet uit en dacht niet persee een motor nodig te hebben. Maar dat had ik dus wel!

Wat heb ik het gemist om lekker te kunnen touren en even juist de drukte te kunnen ontvluchten en weer te voelen dat je leeft. Maar dat hoef ik hier niet uit te leggen natuurlijk! ;-)

Keuze is uiteindelijk op een Transalp gevallen om meerdere redenen.
1. Heel eerlijk, de Africa Twin vond ik te duur. :whistle: Liefste natuurlijk op deze legendarische fiets gereden. Maar ook zo zonde om in goede staat het hele jaar buiten te zetten. De Transalp was wat beter betaalbaar, imho ietsje minder legendarisch maar nog steeds een erg gave cult bike.

2. Had tot nu toe enkel op de weg gereden, maar als ik soms een zandpaadje pakte werd ik daar altijd wel heel enthousiast van. De TA is wat lichter dan de AT en leek mij een leuke beginners bike om zowel op de weg als offroad te gaan. Deze winter even nieuw setje offroad sloffen erop zetten dus.

3. Het leek mij ook erg leuk leek om in de winter te gaan sleutelen. Ik werk als online marketeer veel achter m'n bureau en iets met mijn handen doen leek mij erg leuk...sleutelen aan de Ducati dan, want de Transalp heeft alleen onderhoud nodig. :P

Maar ook onderhoud leek mij leuk om zelf te gaan doen en dus heb ik een werkplaats gehuurd. Eindelijk weer een hobby, naast het rijden dan. Zodra de duc weer in topstaat is ga ik de TA eens in zijn geheel nalopen. Mooi ook om meer respect te krijgen voor de techniek en de machine.

Gekocht met 45.000 op de teller en deze zomer in Valencia de 50.000 op de teller mogen zetten. Wil deze winter/voorjaar dus graag offroad gaan oefenen en waarschijnlijk rond Mei een flinke trip naar Athene.

Leuk om hier lid te zijn van het forum met gelijkgestemden. Mocht er tzt een tourtochtje voorbij komen dan haak ik graag aan! :-)

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 dec 2024 16:23 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Roy hier! Met een XL600v PD10
Hi Roy,

Welkom hier !

Wat een leuk introductie !

Heel veel plezier hier en met je motor (wat dus al aardig lukt zo te lezen) !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

16 dec 2024 17:20 - 16 dec 2024 17:20 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Roy hier! Met een XL600v PD10
Roy welkom hier.
Niet alleen een leuke motor maar ik zie ook een fraaie camper!
Aan die Alp ga je inderdaad veel plezier beleven maar gelet op de leeftijd zal ze regelmatig ook wat 'liefde' nodig hebben. Als je dat op tijd en ruimhartig schenkt zal ze niet zo snel in de steek laten.

Meerijden met een toer is altijd mogelijk als introducé, lid van het forum is gratis lid worden van de TCN kost je jaarlijks een bescheiden bedrag en dan ben je vrij in het deelnemen aan alle clubactiviteiten, van Inspectiedagen tot Buitenlandweekenden en alles wat daar tussen zit!

17 dec 2024 08:25 #4 door Roy
Beantwoord door Roy in topic Roy hier! Met een XL600v PD10
Thanks Garfield! :-)

17 dec 2024 08:33 #5 door Roy
Dank je V-Twin, camper + motor is een hele fijne combi :-)

Heb de TA al een keer naar naar Frank Lemstra gebracht, dus het heeft al een keer de nodige liefde gehad. Was wel mooi...kom ik daar aanzetten met stalen remkabels omdat ik dacht dat dit een goede upgrade zou zijn. Maar volgens Frank was het niet nodig en remt ie hard genoeg. Wie ben ik om de beste man tegen te spreken. :lol:

Klinkt goed wbt lidmaatschap, zal in het voorjaar eens kijken!

17 dec 2024 18:57 #6 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Roy hier! Met een XL600v PD10

Roy schreef : Dank je V-Twin, camper + motor is een hele fijne combi :-)

Maar volgens Frank was het niet nodig en remt ie hard genoeg. Wie ben ik om de beste man tegen te spreken. :lol:

Tja Frank is niet de eerste de beste maar het verbaast me wel. Meestal gedragen die rubberen slangen met zo'n leeftijd zich als elastiek.
Mijn advies. Pak de rubberen remleiding van je linker of rechter voor remschijf tussen je duim en je wijsvinger en oefen licht druk op de slang uit. Niet proberen dicht te knijpen maar gewoon met lichte druk vastpakken. Vervolgens met je andere hand de rem inknijpen. Als je hem voelt bollen tussen je duim en wijsvinger, dan gewoon vervangen. Wellicht zijn ze al een keer eerder vervangen en heb je daarom mogelijk mazzel.
Succes!

17 dec 2024 19:16 #7 door Roy
Ik ga het zelfs eens checken, maar ga er vanuit dat hij dat zelf ook goed gecheckt heeft. Ging er overigens meer om dat stalen remleidingen te 'hard / abrupt' remmen. Thanks voor de tip!

17 dec 2024 21:03 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Roy hier! Met een XL600v PD10
Welkom hier Roy :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

18 dec 2024 07:46 #9 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Roy hier! Met een XL600v PD10

Roy schreef : Ging er overigens meer om dat stalen remleidingen te 'hard / abrupt' remmen. Thanks voor de tip!

Vind ik een onzin opmerking, is meer een kwestie van ervaring en gevoel. Ik rijd voor werk in verschillende auto's, ook daar moet je even doorkrijgen hoe elke auto weer anders remt.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden