Hi mede liefhebbers!
Sinds een paar maandjes ben ik de eigenaar van een mooie XL600V. Gekocht van een andere liefhebber uit Kampen, maar niet meer gereden werd. Ik was al een tijdje op zoek naar een leuk speelgoedje en keek vooral veel naar de oudere AfricaTwins en SuperTenere's. Ik heb vroeger een XTZ750 gehad dus dat was mijn eerste keus. Maar een betaalbare en goede vinden is nogal moeilijk gebleken.
Met mijn lengte (196 CM) was een wat grotere allroader wel wenselijk, en met mijn ervaring (<2 jaar gereden) moet het wel een wat makkelijkere motor zijn. Zo kwam ik dus uit op een wat oudere TransAlp.
Mijn doel met deze aankoop? Lekker een beetje sleutelen in mijn vrije tijd en wat tochtjes rijden hier en daar. Misschien zelfs even met de buurman op pad richting Eiffel. En misschien 'groeit' deze invulling van vrije tijd nog meer.
De rest van mijn leven wordt ingevuld door projectmatig werken in de IT en mijn jonge gezin (vriendin en twee jongens van 2 en bijna 4) Ik probeer lekker fit te blijven en ben ook erg veel op het water te vinden. Ik zeil wedstrijden en mag ook graag een tourtje maken op het water met mijn gezin. Ik ben 41 jaar en woon in Friesland.
Ik heb nog niet zoveel gereden op deze nieuwe aanwinst want ik hou niet van rijden in de koude. Maar de oude dame heeft wel al een oliebeurtje gekregen en ik ben bezig met het zithoogte te verhogen door middel van de schroevendraaier en hamer truc die ik hier op het forum heb gevonden.
Wat ik nog wil doen is.
1. het knipperlicht vervangen / repareren, want deze heb ik gesloopt door de motor op de middenbok te zetten.
2. Valbeugels aanschaffen en monteren, want ik wil graag een beetje oefenen op onverharde wegen.
Ik ben lid geworden van de club omdat ik zonder lid te zijn al best veel info heb gevonden en dit heeft geholpen met mijn keuze. Met de klussen in het vooruitzicht kan ik hier en daar ook zeker wel wat hulp gebruiken dus ik zal ongetwijfeld wat gaan vragen. Ook het vriendelijke karakter en het clubgevoel spreken mij aan, genoeg reden dus om lid te worden.