Nieuw lid, Transalp 600 1994

21 mei 2025 12:21 #1 door Kaj
Nieuw lid, Transalp 600 1994 werd gestart door Kaj
Hi!

Na lange tijd zoeken en overboden worden ben ik sinds 2 weken een trotse eigenaar van een Transalp 600 uit 1994! Ik ben sinds 2018 in bezit van een rijbewijs, maar ik heb de afgelopen 5 jaar niet gereden. Het begon toch weer te kriebelen toen ik met een vriend een dagje ging touren op een huurmotor. Met mijn lengte (191cm) was ik sowieso al geïnteresseerd in de adventure-bikes. Met beperkt budget waren de Tenere en Africa Twin helaas te duur, maar de Transalp is ook absoluut een van mijn favorieten!

Deze heeft 51xxx km op de teller dus kan zeker nog even mee. Origineel was deze paars maar een van de vorige eigenaren heeft hem zwart gespoten en goud bestickerd. Niet mijn meest favoriete kleur, maar het is in ieder geval wel netjes gedaan. Ik overweeg de kuipdelen volgende zomer in naar eigen smaak te spuiten (wie hier nog tips voor heeft, graag!)

Ik ga de motor vooral gebruiken voor tripjes en vakanties. Onderhoud zou ik zelf willen doen maar gezien mijn woonplaats niet echt mogelijk (naast het meest simpele). Gelukkig heb ik een fijne garage op 20 minuten rijden.

Het volgende was inbegrepen:
- Handvatverwarming
- Verstralers
- Led koplamp - volgens mij komt de kuip uit een ouder jaar, maar de vierkante koplamp vind ik toch mooier :)
- Handkappen
- Valbeugels
- USB ports
- 3-delige kofferset (panniers op de foto erafgehaald)
- Nieuwe banden
- Vrijwel nieuwe ketting en tandwielen

En wat ik (in de nabije toekomst) wil doen:
- Spiegels vervangen door de originele, ronde spiegels
- Achterlicht vervangen door de originele
- Zadel verhogen
- Progressieve vering (op den duur..)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2025 23:45 #2 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Nieuw lid, Transalp 600 1994
Welkom op het forum, allemaal goede ideeen voor de Alp lees ik.
Veel succes.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

15 juli 2025 08:27 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw lid, Transalp 600 1994
Welkom hier. Mooi dat je uiteindelijk een motor naar je smaak hebt kunnen vinden.
Als ik naar je lijstje kijk van wat je wilt doen zou ik het zelf in omgekeerde volgorde realiseren. Maar goed wellicht was dat ook wel je plan.
Verhoogd zadel en andere veren hebben direct invloed op je rijplezier en dat zou voor mij voorop staan bij het aanpassen.

16 juli 2025 18:27 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuw lid, Transalp 600 1994
Welkom, en veel geluk met je Alp. Heb je ook fotoos? Als het echt een 94er is dan heb je al een beetje schuin staande koplamp, is het toch een 93er of ouder dan heb je de rechtop staande vierkante koplamp. Vering is bij deze Alpen wel een hele fijne verbetering.

Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 1.577 seconden