Nieuwe Transalp 600xl PD10 - Hoeveel km met één tank?

13 juli 2025 18:05 #1 door Pepijn
Hallo, sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Transalp xl600v PD10. De vorige eigenaar vertelde dat hij altijd zo'n 200km reed met de benzinekraan op volledig open. Sindsdien houd ik dit aan en verbruik ik zo'n 10 liter per 200km. Nu las ik online dat de tank wel 19 liter is en ik dus in theorie veel verder zou kunnen rijden + de kraan voor de zekerheid op reserve stand kan zetten zodat ik altijd nog 3,5 liter in de tank heb als 'ie uitvalt. Klopt dit en wat is slim als 'benzine-strategie'?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2025 08:09 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe Transalp 600xl PD10 - Hoeveel km met één tank?
Kwestie van proberen om eens door te rijden tot hij begint te stotteren en dan de kraan om te draaien.
Toen ik mijn 600 nog had, deed ik ca. 240 km voordat ik m om moest zetten. En dan ging er zo'n 12 liter in geloof ik.

Let wel even op. Als de vorige eigenaar nooit op de reserve stand gereden heeft, zou het kunnen zijn dat er zich in de loop van de tijd (een beetje) water en/of vuil heeft verzameld onder in de tank. Dus misschien eerst even testen of er op de reserve stand ook nog steeds brandstof uit wil komen als je aan het vacuüm slangetje zuigt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden