Nieuw, even voorstellen!

24 okt 2025 00:13 #1 door VaraDreo
Nieuw, even voorstellen! werd gestart door VaraDreo
Hallo beste forumleden,

Graag stel ik mij even voor. Ik ben Andre uit Dordrecht en sinds augustus dit jaar ben ik in het bezit van een mooie Varadero uit 2007 (SD02).
Mijn eerste eigen en meest dierbare motor tot nu toe is een Honda Transalp geweest, XL600V uit '99 (PD10). In de 10 jaren dat ik deze motor heb gehad heb ik aardig wat mooie reizen gemaakt, vooral binnen Europa. Daarmee heb ik de Alp boven het klokje-rond gereden.

Toen was er een dag dat ik met de motor naar het werk was en naast mijn Alpje een Dero stond geparkeerd. Ook donker rood en ook met topkoffer.
Bredere bandjes, twee uitlaatjes, de dubbelekoplamp afijn.. je voelt het al aankomen - zaadje was geplant; dat wilde ik ook wel..
Een paar reizen verder was ik overtuigd dat ik echt uit de Alp gegroeid was en iets snellers en groter zocht wat beter bij mij zou passen. Iets met meer vermogen, iets wat strakker op de weg ligt (offroad heb ik niet mega veel gereden) en vooral zo veel mogelijk dezelfde soort goede aspecten van de Alp heeft.
Oplossing? Natuurlijk de Africa Twin! Maar die was ruim buiten budget..

Nee, het werd een Honda Pan European ST1300, huh? wat? BOEE! Verkeerde forum? Echt niet. Nadat ik erachter kwam dat dat ding een slecht gerepareerde schademotor was moest ik daar snel vanaf. De deal bleek verreweg van goed te zijn voor het betaalde bedrag. Ergens balen dat ik nooit de kans heb gekregen om meer van die V4 te genieten, dat reed echt wel lekker, maar de problemen ermee waren echt te groot. Lang verhaal kort: dag ST1300.

Na enkele weken begon het wel weer te jeuken dat motorvirus. Toen kwam plots een prachtige Varadero te koop, precies in de mooi(st)e kleurstelling rood met zwarte tank, van de eerste eigenaar en met amper 50k op de teller. Zo heb ik ze niet vaak gezien.
Zou het dan toch? Alles waar ik mijn trouwe geliefde Alpje ooit voor had weggedaan kon opeens werkelijkheid worden. Kans gegrepen.

Aanschouw, daar is mijn Dero. Het is tijd om weer mooie herinneringen te gaan maken.

Bijzonderheden?
Nog niet zo veel:
Compleet met top- en zijkoffers in kleurstelling.
Af-fabriek Oxford handvatverwarming
Verhoogd Puig schermpje
Hand-cruisecontrol-flapje op gashendel

Tot op het forum!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2025 12:52 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw, even voorstellen!
Andre welkom hier op dit forum. Wat een mooie kleur voor een Dero is dat rood, super fraai. Heel veel plezier met de Dero. A,s, zondag is er de jaarlijkse Snertrit van de TCN, wellicht gezien, de weersverwachting voor zondag zijn niet bepaald snert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden