Nieuw hier en op zoek naar een opknapper Africa Twin

26 jan 2026 20:22 #1 door Rowan
Goedenavond allemaal, Rowan hier net 40 en woonachtig in Woudenberg. Al enige tijd ben ik aan het bedenken wat nou DE motor zou zijn om al mijn motor wensen te vervullen en mijn bescheiden collectie van een '64 Triump, '86 Harley en '93 VFR750 compleet te maken (en zoals ik mijn vrouw vertel, dan hoeft er echt, echt niets meer bij) zoek ik een leuke Africa twin, het liefst een RD04 maar komt niet heel nauw qua bouwjaar. Het liefst met wat werk, uiteraard om de prijs te drukken en ik de motor zoiezo stukje voor stukje van nieuwe lagers, rubbers slijtdelen etc. Ga voorzien en hem 'eigen'wil maken. Nou is Marktplaats uiteraard leuk om rond te kijken maar wil hier ook balletje op gooien. Wellicht heeft er iemand wat staan of weet er iemand een die naar een liefhebber mag.. Laat maar weten!

Honda Africa Twin RD07a '97- Honda VFR 750 RC36 '93- Harley Davidson Hardtail '86- Triumph TRW500 '64

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2026 21:24 #2 door V-Twin
Dag Rowan,
Een RD04 is echt een collectors item op zich. Hopelijk vind je wat. Realiseer je wel dat niet alle onderdelen nog te koop zijn dus pas op met het kopen van een gedemonteerd exemplaar is mijn advies. Heel succes en plezier toegewenst.
Ik weet mogelijk wel een RD07 te koop waarvan de eigenaar graag wil dat die naar een lidhebber gaat en lid is van de Transalpclub. Ik kan haar nu even niet bereiken maar laat even weten of je interesse hebt. Wellicht dat ik jullie met elkaar incontact kan brengen.

28 jan 2026 21:32 #3 door Rowan
Hoi goeie avond,

Dankjewel voor je antwoord, ik kom graag in contact. Er staat hier op het forum ook een advertentie open voor een RD07 die me wel aanstaat maar er word niet gereageerd op mijn bericht. Laat maar weten, ik zit nog een maand op zee maar het zou leuk zijn om alvast te weten wat die gene heeft staan. Nogmaals dank en leuk om hier vast wat kennis over deze motoren op te doen!

Honda Africa Twin RD07a '97- Honda VFR 750 RC36 '93- Harley Davidson Hardtail '86- Triumph TRW500 '64

29 jan 2026 08:31 #4 door V-Twin
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met enkele details die hier niet op het forum hoeven te komen.

29 jan 2026 10:09 #5 door Vlastuin
Beantwoord door Vlastuin in topic Nieuw hier en op zoek naar een opknapper Africa Twin
Hoi Rowan, ik heb je eergisteren ook een PB gestuurd over mijn RD07.
Ik zit in Ede, jij in Woudenberg zag ik. Dat is om de hoek:)
Kom gerust eens kijken/rijden en een bakkie doen.

Groet Gerben

29 jan 2026 10:49 #6 door Goobi
Hoi Rowan,

Mijn zoon heeft ook nog een RD07(a) in de verkoop staan. Lokatie Utrecht. Ik kijk even of hij ‘m nog op MP heeft staan.

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

03 feb 2026 17:41 #7 door Rowan
Dag allemaal, ik ben voorzien! Dank voor het meedenken. Op naar mooie trips met mijn nieuwe aanwinst!

04 feb 2026 20:12 #8 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw hier en op zoek naar een opknapper Africa Twin
Da’s hardstikke mooi! Gefeliciteerd :cheer:

Welk type is het geworden?
Plaats gerust wat foto’s hier, we zijn nieuwsgierig uiteraard ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

05 feb 2026 09:28 #9 door Rowan
Thanks! Ik zit nog op zee, volgende week weer thuis en dan ga ik hem pas in het echt zien en ophalen. Ik hou jullie op de hoogte van de plannen! Foto's etc. Volgen;)

05 feb 2026 19:41 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuw hier en op zoek naar een opknapper Africa Twin
Ah! Dan zien we het graag als je ‘m binnen hebt :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.099 seconden