4 jaar Transalp, nu een Africa Twin?

12 apr 2026 17:21 #1 door Vlaflip
4 jaar Transalp, nu een Africa Twin? werd gestart door Vlaflip
Hi,
ik ben dankzij dit forum de gelukkige eigenaar van een Transalp uit 1996 die super rijdt en er uitziet.
toch kriebelt die xrv750 nog steeds. De afgelopen 4 jaar veel plezier gehad met de Transalp maar ik ben ondertussen steeds vaker aan het kijken voor een nette xrv750, lijkt mij nét iets mooier.

Voor de echte liefhebbers en eigenaars; is het gras inderdaad groener en hebben jullie nog tips voor het bekijken/kopen van de xrv750 (liefst de RD07A)?

En mocht iemand dit lezen die nog een nette xrv weet te staan, een berichtje is altijd welkom :)

cheers

XL600V 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2026 14:43 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic 4 jaar Transalp, nu een Africa Twin?
Ligt er ook een beetje aan wat je er mee van plan bent. Mooie en goede xrv's zijn tegenwoordig echt wel duur en onderdelen worden schaars, zeker plaat werk. Beter dan een Alp600 en leuker rijden vind ik zelf een Alp 650, een mooie vind je zeker goedkoper dan een XRV en onderdelen is nog wat simpeler en ze zijn ook een stuk zuiniger met benzine, ook niet onbelangrijk tegenwoordig. Maar ja als je verliefd bent op een XRV dan is dat gewoon je volgende motor, dan kan ik alleen nog zeggen ga voor een RD04 ('90 tm '92) , volgens velen de beste XRV.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden