On the road again

20 apr 2026 19:40 #1 door Sailor
On the road again werd gestart door Sailor
Het heeft even geduurd, maar 25 jaar na de verkoop van mijn Yamaha XT 500 heb ik november vorig jaar een Transalp 650 uit 2005 (RD 11) gekocht. Op weg naar huis moest helaas meteen de Wegenwacht eraan te pas komen om het tankstation weer te verlaten. Inmiddels heb ik de accu en bougies vervangen en is starten lopen.

Nieuwe Brembo remschijven en -blokken voor het voorwiel in huis gehaald om op Koningsdag te vervangen. Daarvoor was dit Forum erg handig, naast andere tips & tricks. Later volgen dezelfde remonderdelen aan de achterzijde, samen met een kettingset.

Inmiddels al aardig wat regionale ritjes op de weg gemaakt. Ik merk dat ik door de vormgeving van het zadel (verdieping aan de voorkant) automatisch wat naar voren glijdt, hetgeen mijn rug niet ten goede komt. Heeft iemand ooit een zadel gezien zonder kuil aan de voorkant dat geschikt is voor een Transalp?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 apr 2026 04:26 #2 door Ralph
Beantwoord door Ralph in topic On the road again
Hoi hoi.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met een Corbin zadel voor mijn 600 Alp.
Nieuw een aardige uitgave, en gebruikt kom je ze niet gauw tegen.
Maar lijkt wel wat je bedoelt.
Als je in de buurt bent van Langedijk, ben je gerust welkom voor een proefzitje/ritje.

Bijlagen:

21 apr 2026 09:50 #3 door wimj
Beantwoord door wimj in topic On the road again
Laten opvullen en opnieuw bekleden is mij goed bevallen.

2001 Honda XL650V

21 apr 2026 10:10 - 21 apr 2026 10:10 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic On the road again
Vanuit Reeuwijk is Tiger Leathers in Den Haag eenvoudig aan te rijden. Maken je zadel geheel naar wens, je ben er bij en kijkt er naar.

Tip
Als je 25 jaar geen motor hebt gereden en je stapt nu weer op is het altijd weer ff wennen.
Je lijf is in die 25 jaar ook veranderd en de meesten worden er ook niet leniger op, maar dat laatste zal niet op jou van toepassing zijn natuurlijk :whistle: :lol:

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.092 seconden