Scheurneus op een Alp

05 juni 2026 20:34 #1 door Marco
Scheurneus op een Alp werd gestart door Marco
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marco en rij ongeveer sinds 1994 motor. Diverse motoren gehad, meeste met 2 cylinders, zoals Harley, Ducati en BMW R. Jarenlang ook woonwerk gereden op de motor, maar de ww aftans is nu zo klein dat me pak aan en uit trekken bijna langer duurt dan fiets of auto. Woonplaats is Naarden.

Mijn vorige motor was een BMW R1150GSA en tijdens een vakantie heb ik 10 dagen op een Transalp gereden en dat deed me denken. Naast de Translap ook nog eens proefritjes op een CFMoto 800X, Multistrada v2s, Africantwin en NT1100 geprobeerd, geen slechte motoren, maar uiteindelijk toch opzoek gegaan naar een Alp.

Sinds vorig jaar in het bezit van een Transalp XL750 (2de hands gekocht). Ik wilde wat lichters en handelbaarder en dat is gelukt. Mijn doel is vooral toeren en zo af en toe wat offroad, maar dat is niet de hoofdzaak. Lekker rechtop zitten en breed stuur en rijden.

Ondertussen het nodige aan de Alp gedaan, van de week de voorveren en achterschokbreker laten vervangen door Hyperpro's. En andere zaken zoals een UpMap mapping upgrade, CruiseControl (Veridian), LSK module, mistlamppies, etc.

Verder hou ik van goed kunnen navigeren en heb nu het DMD2 7" gemonteerd met de C1 controller, dat bevalt goed, had hiervoor een Carpuride, maar met mijn telefoon en apps vaak geen verbinding en handschoenbediening (warme varianten) niet te bedienen.

See you! B)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2026 11:17 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Scheurneus op een Alp
Welkom Marco, en lekker bezig geweest met je Alp. Zelf heb ik een 8" DMD2 scherm en had ook een stuur controller maar ik vind dat er maar weinig navigatie apps daadwerkelijk te bedienen zijn met de stuur controller, daarom heb ik hem er weer af gegooid. Hoe ervaar jij dat? Verbindings probleem van je telefoon met de DMD2 heb ik opgelost door het ding een eigen simkaart te geven, dat werkt zoveel fijner dan iedere keer maar wachten tot je telefoon verbinding maakt met je scherm. En kost je niet meer dan 1 terras biertje per maand. Veridian en LSK heb ik ook op zitten, fijne upgrades.

Transalp RD16 2024

06 juni 2026 13:31 #3 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Scheurneus op een Alp
De C1 controller gekoppeld via bluetooth werkt qua pannen (kaart schuiven) en in/uit zoomen standaard in elke app, is eigenlijk pijltjes toetsen op een toetsenbord. Alleen centreren moet per app ingesteld worden. Verbinden met bt is wel vereist hier voor, via kabel verbinden kan ook, maar dan werkt controller alleen in dmd2.

Getest met dmd2, guru maps, tomtom, kurvinger, calimoto en myroute nav app.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden