Transalp 1987 ouwe mannen motor

16 juni 2026 23:27 #1 door Henk
Transalp 1987 ouwe mannen motor werd gestart door Henk
Recent een oude liefde gekocht. Een Transalp 600 uit 1987. Gekocht als gestrand project van aardige man die er hele plannen mee had, maar deze vanwege gezondsheid problemen voorlopig niet ging doen. Er was al heel veel aan gedaan. Frame en veel onderdelen gepoedercoat, Excel velgen met RVS spaken, zgan banden. RVS uitlaatbochten etc. Het originele zwarte blok is vervangen door een zilver blok uit 1993.

Tank en kappen waren niet heel mooi zwart achtig gespoten. Dus flink aan het schuren geweest en vervolgens in de epoxy primer, originele wit pearl lak, stickers er op en 2k blanke lak gespoten. Ik ben geen professionele spuiter, maar best tevreden met resultaat.

Inmiddels ook voorrem ge-upgrade naar 320 mm schijf, remt nu heel stuk beter.

Ik heb last van een nek hernia, dus kan geen lange stukken rijden. Ik wil er uiteindelijk ook TET achtige route mee rijden, maar eerst maar eens helemaal herstellen.

Hiervoor vooral sportieve motoren gereden. Yamaha TRX 850, Suzuki SV 650 SA, KTM 990 SMT, CBR 600, VFR 750 en nog een heel lijstje. Voorover zitten en dan nek geboven omhoog zit er voorlopig even niet bij.

Ik heb wat uitdagingen met het motorblok, daar zal ik een apart topic voor maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2026 19:17 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Transalp 1987 ouwe mannen motor
Welkom hier Henk en veel plezier met deze OL motorfiets ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gisteren 10:10 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Transalp 1987 ouwe mannen motor
Welkom Henk, mooi projectje heb je daar, niks mis met oud :P

Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.088 seconden