Weer een Africa Twin

17 juni 2026 10:48 #1 door Martin
Weer een Africa Twin werd gestart door Martin
Hallo ik ben Martin, 63 jaar en rij motor sinds ik op mijn 18e verjaardag met het proefrijbewijs de weg op mocht. Door de jaren heen heb ik veel motoren gehad en mijn vorige Africa Twin heb ik een jaar of 8 gereden en in 2012 verkocht. De vele fijne kilometers, waaronder jaren woon - werk, en de gave tochten hebben er kennelijk voor gezorgd dat de AT onder mijn huid gekropen is. Iedere motor die daarna kwam moest opboksen tegen de AT. Natuurlijk heb ik daarna modernere, zuinigere, snellere, etc. motoren gehad maar dat gevoel, dat alles klopte en dat de motor me precies "paste", was er nooit.
Nu is er weer een AT, weer rd07 uit 1994, gehaald op de trailer in Kassel (dld) bij de eerste eigenaar met slechts 27550 km achter zijn kiezen. Inmiddels druk geweest met het uitvoeren van, het toch wel achterstallige, onderhoud en de nodige preventieve zaken. Volgende week kan ik pas bij de RDW terecht voor de kenteken keuring en tot die tijd zit ik regelmatig in de schuur met een bakkie naar de AT te staren. Lijkt net of ik weer moet wachten op die 18e verjaardag terwijl de motor (toen een GT 500) in de schuur staat te lonken. Natuurlijk ook weer lid geworden van de TCN en ik hoop weer vaak van de partij te zijn tijdens evenementen. Hieronder een plaatje van de "nieuwe" AT en daaronder een plaatje van de "oude" tijdens de TCN BAT, Basic Allroad Training in Drunen (2007 ongeveer denk ik).
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2026 19:07 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Weer een Africa Twin
Welkom terug hier Martin :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden