Even voorstellen

Gisteren 15:56 - Gisteren 17:01 #1 door Hans
Even voorstellen werd gestart door Hans
Hallo mede Transalp (en aanverwanten) liefhebbers!
Ik ben Hans uit Nederweert, bouwjaar '67 en inmiddels ruim 40 jaren in het bezit van het rijbewijs en (minimaal één) motorfiets.
Lang gelden begonnen op een XL500 off-road (nog de Veronica strandrace mee gereden), vrij snel daarna Suzuki Katana, Honda Super-magna, Yamaha V-max en toen naar een Beemer F800.
Omdat de laatste jaren het zitcomfort gevoelsmatig achteruit ging (leeftijd? neuuu! hahaha) werd het na 14 jaren toeren met de Duitser tijd voor een andere motorfiets, waarbij zitcomfort c.q. relatief hoge zit en betrouwbaarheid dé zoek-criteria moesten zijn.

Gedurende het kijken, voelen, zitten & proefrijden met verschillende nieuwe fietsen en young-timers begon de keuze stress;
Yamaha Tenere is een stoere fiets, rijdt heel lekker, maar dat zadel.... de Aprilla Tuareg is ook een hele fijne, maarja best wel duur in combinatie met Italiaanse techniek, toch maar niet... Een moderne Chinese motor zoals de CFMoto, of Voge, deze zijn mooi geprijsd. Goede reviews, vol met opties en rijden ook nog eens heel comfortabel. Maar om 10k+ aan euros voor zo iets 'nieuws' uit het verre Azië neer te leggen, dat durfde ik eigenlijk ook niet aan.

Ergens tussen de proefritten door had ik tevens een gloedje nieuwe demo Transalp geprobeerd.
In mijn ervaring reed deze heel lekker, voelde als thuiskomen, wel eigenlijk net te braaf en voorspelbaar. Maar wat moet ik met een 'E-clutch en een Quickshifter huh?! Dat voelde zeker niet lekker vertrouwd aan (naar mijn bescheiden mening). Dat ging hem dus niet te worden helaas, terwijl die zo lekker stuurde...
Ondertussen merkte ik wel dat ik bij elke nieuwe proefrit het bewuste exemplaar met de Transalp aan het vergelijken was.
Dus even pas op de plaats en je conclusie trekken, ik was eruit; Rationeel én gevoelsmatig moest er een Transalp komen als volgende motorfiets!

Deze was het afgelopen voorjaar eigenlijk vrij snel gevonden en ook nog eens dicht in de buurt van mijn woonplaats.
Het is een jong gebruikt exemplaar met nauwelijks 6000km op de teller en moet nog 2 jaar worden. Technisch en optisch als nieuw met het bijna volledige accesoires pakket. En niet te vergeten mét de 'Ouderwetsche' koppeling! (én een quick shifter, die ik nog moet proberen, eigenlijk).
En als bonus ook nog eens in de traditionele wit-blauw-rood kleuren en de gouden wielen, naar mijn mening de mooiste uitvoering.

Door wat lichamelijke ongemakken, regenachtige momenten, of bloedhete dagen ben ik de afgelopen maand nog niet veel aan rijden toegekomen, maar dat gaat zeker goedkomen de komende tijd! Ik ga de motor gebruiken voor dag- & weekend-ritjes in mijn vrije tijd en heel af en toe eens de grote weg op voor het woon-werk verkeer.
Ik ben er heel blij mee!
De komende weken nog wat verfraaien met enkele bescheiden stickers ter bescherming van krassen en nog een mooi passend bagage(opzet)rek+tas scoren.

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Groeten Hans
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden