Al lang geleden heb ik me hier geregistreerd toen ik een Transalp uit 1997 reed. Die heb ik toen gekocht naast mijn Pan European en de Alp heeft me op het spoor van de allroad gezet, dus een jaar later heb ik de Pan vervangen door een GS Adventure. Nog jaren de Transalp er naast gehad tot ik die in 2019 verving door een Versys 650.
Ondertussen nog twee GSA's gereden waarbij de laatste na net een jaar uit mijn garage is gestolen. En opeens was ik klaar met BMW, duur, diefstalgevoelig en gewoon tijd voor wat anders. Dus nadat de verzekering (gelukkig) de hele aanschafwaarde had terugbetaald heb ik een deel van dat geld gebruikt om een Africa Twin Adventure Sports uit 2024 te kopen. Voorzien van kofferset, vele andere accessoires én met DCT, want ik was op de laatste GSA net aan de automaat gewend. En DCT is gewoon nog veel beter dan dat ASA van BMW, dus ook in dat opzicht een vooruitgang. Ik vind het jammer dat ik van de laatste GSA niet nog een paar jaar langer heb kunnen genieten, maar ik merk wel dat gewoon de overstap naar een echt andere motor ook hernieuwd enthousiasme met zich meebrengt.
Inmiddels ook al weekje met de Twin op vakantie geweest en als pakezel voldoet die ook heel goed.