De Achterhoekse (zand)wegen een stuk mooier met mijzelf op de XL750e B)

Gisteren 10:16 - Gisteren 13:10 #1 door Dirk
Hoi allemaal,

Ik ben Dirk, en ben recent overgestapt van de NC700x naar een nieuwe XL750 met e-clutch, en heb mij net ingeschreven als betaald lid.

Sinds 10 jaar heb ik mijn motorrijbewijs en ben mijn motorrijcarriere begonnen op een NC700x.
Hoewel het een prima fiets is qua techniek, kon het mij op t laatst niet meer bekoren, want de NC700x is ondanks zijn 'adventure' uitstraling toch wel een echte forensenfiets, in het Zwarte Woud kon ik mijn maatje maar amper bijhouden. Daarna heel veel motoren uitgeprobeerd: waar de Tenere mij te sportief af was, dat smalle zadeltje brrrr, de KTM een te gretig blokje had, de Suzuki Vstrom motorblok mij te veel NC700 vibes gaf, gaf de TA de doorslag: een heel gebalanceerd fietsje qua eigenschappen: mooi, sportief blokje en vooral een echte allroad. Hoewel ik niet aan een zandpad woon, vind het wel een fijn idee deze probleemloos te kunnen pakken. Gisteren nog met de Metzeler Karoo's die er standaard onderzitten wat paadjes gepakt, en dat ging best goed.

Ik had de laatste XL750 uit 2026 uit Rotterdam gehaald, vandaar de stadse foto ;)

Graag tot ziens op een van de meetings, ik verheug me er nu al op.

Dirk
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden