Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Honda Transalp 650 uit 2003 met pas 31.000 km op de teller. Sommigen van jullie herinneren zich wellicht mijn topic van vorig jaar nog “opbergen Transalp” , waarin ik vroeg of een Transalp wel in mijn bergruimte zou passen en of ik de draai kon maken. Goed nieuws: dat is inmiddels gelukt met behulp van een motormover!
In een verleden (1991-1994) reed ik een Suzuki GS550 Katana, en in 2010 heb ik nog heel even op een GS550 uit 1979 gereden. Door privéomstandigheden moest die helaas binnen een jaar weer weg. Inmiddels ben ik 61 jaar en het motorbloed kruipt waar het niet gaan kan: ik wilde dolgraag weer gaan rijden!
Omdat ik 1,91 m lang ben, is de keuze op een Transalp gevallen. Na een eerste rit van 200 kilometer heb ik eigenlijk maar van één ding spijt... dat ik deze motor niet veel eerder heb gekocht! Wat een heerlijke machine.
Omdat ik de motor technisch in topconditie wil houden, zoek ik iemand in de regio Zuid-Limburg (ik woon zelf in Maastricht) die de Alp een keer samen met mij wil nakijken. Ik help heel graag mee en wil dolgraag leren hoe ik het basisonderhoud (zoals olie, filters, remmen en vloeistoffen) zelf kan doen.
Mijn technische kennis is nu nog wat beperkt, maar het enthousiasme is er absoluut. Wie vindt het leuk om een middagje samen in de schuur te duiken om mijn motor te inspecteren?
Groeten, Bert