even voorstellen

03 aug 2010 13:40 #1 door tommy87
even voorstellen werd gestart door tommy87
Hey iedereen, Tommy uit Nijmegen hier. Een paar maanden terug met trotst mijn eerste motor gekocht: een transalp xl600v uit 1998 met nog maar 6000km op de teller. Een beetje weinig maar helemaal vrij van problemen die soms bestaan met motors die teveel hebben stil gestaan. Ik had me al eerder willen voorstellen, maar helaas werd hij binnen 3 weken gestolen en was ik druk bezig met balen. Wonder boven wonder werd hij een maand geleden terug gevonden en nadat de politie er 2 weken sporenonderzoek op had verricht kreeg ik hem eindelijk terug. De schade viel op het eerste gezicht mee, maar uiteindelijk was het herstellen toch wel prijzig. Het contactslot en de tankdop waren geforceerd, valbeugels eraf gejat, kapotte spiegels en steps, kabels van stadslicht doorgeknipt (why?). Tot overmaat van ramp hadden ze ook zitten rommelen met de koplamp, waardoor deze los is gaan zitten en zich door een deel van het huis heeft gebrand. Een hele nieuwe koplamp-unit is ook weer best wel prijzig, wellicht is er bij de sloop iets te vinden...

Maar na dit alles kan het genieten eindelijk weer beginnen. In de korte tijd dat ik hem heb is het aantal gereden km's al verdubbeld. Ik hoop hier vooral veel te leren van de transalp, de techniek en wat vrienden te maken om leuke tochten mee te rijden en deze hobby te delen.

Groeten!
Tommy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 14:48 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic even voorstellen
Welkom bij de club Tommy

Meerdere 080 ' ers zijn je al voorgegaan.
Is dat 87 je eigen bouwjaar ?

In ieder geval ben je welkom bij de stammtisch Oost. Iedere 1e donderdag van de maand, speciaal voor de Oosterlingen. ( zie topic).

a.s. donderdag dus in Wehl. Zo kom je tenminste aan je kilometertjes toch  :angel:

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2010 20:31 #3 door Bono
Beantwoord door Bono in topic even voorstellen
Welkom Tommy,

Voor wat jij wil, zit je hier goed. :))  Tot donderdag?

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 19:19 #4 door Greever
Beantwoord door Greever in topic even voorstellen
Welkom!

Slecht begin van je Transalp, dat personen niet van andermans spullen kunnen afblijven  >:(

Maar nu genieten! Ik heb sinds kort ong. dezelfde, een 94-er. Ook mijn eerste motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 20:07 #5 door tommy87
Beantwoord door tommy87 in topic even voorstellen
@ Greever: Ja, balen inderdaad. Maar het feit dat mijn fiets gebruikt is voor een overval is ergens ook wel weer cool, om er maar iets positiefs van in te zien. Volgens mij is de TA echt de perfecte eerste motor, heb op een aantal verschillende motoren gereden maar niks was zo relaxt als de TA. In hoeverre zijn ze uit verschillende bouwjaren eigenlijk verschillend, is een '94 zo anders als een '98?

@ Bono & Oldtimer: Mocht mijn koplamp het toelaten dan ben ik morgen van de partij in Wehl, lijkt me gezellig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2010 22:29 #6 door Bono
Beantwoord door Bono in topic even voorstellen

In hoeverre zijn ze uit verschillende bouwjaren eigenlijk verschillend, is een '94 zo anders als een '98?


http://www.transalp.de/technik/modellgeschichte/


-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 17:06 #7 door tommy87
Beantwoord door tommy87 in topic even voorstellen
Krijg de koplamp zo 123 niet goed genoeg gefixt om te gaan rijden helaas, better luck next month

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2010 18:13 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic even voorstellen
Hoi Tommy,

Welkom bij de club en veel plezier van je motor én je lidmaatschap? Wellicht is je koplamp voor 15 augustus a.s. gefixed, dan kun je de Groningenrit mee komen rijden!


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden