Mijn brommert na een verjongingskuur...

02 nov 2010 20:27 #1 door wimj
De verjongingskuur bestond uit het verwijderen van de kuip! Bleek toch erg kwetsbaar bij valpartijtjes on- en offroad. Na de vervanging door een alu tophalf is in ieder geval veel plasticschade onmogelijk, en alu laat zich eventueel makkelijker herstellen. Hopelijk...


2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2010 22:30 #2 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
aluminium breekt als je het terug wil plooien na een val.

de kopkuip had je misschien van een fireblade kunnen nemen om en moderner tintje te geven.  ;)
en de radiators had ik van een betere bescherming voorzien. :-\

maar al bij al toch een baggerfiets waar je ne keer tegen dek mag gaan.  ;D

welke type banden heb jij liggen, de noppen staat nog goed bij elkaar dus denk ik voor straat gebruik ook wel goed te gebruiken?

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 07:22 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
Mooi stukje huisfleit!

Maar eh... beschouw dit als een compliment...  ;D

Hij ziet er op het eerste gezicht wel een beetje uit als een BMW R1100 GS

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 08:44 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
Gewaagd en daar hou ik wel van  ;)
Wim kan je nog wat meer foto's plaatsen? Ik ben benieuwd hoe je e.e.a. rondom de tank hebt aangepakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 09:18 #5 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...

aluminium breekt als je het terug wil plooien na een val.

welke type banden heb jij liggen, de noppen staat nog goed bij elkaar dus denk ik voor straat gebruik ook wel goed te gebruiken?


Volgens de maker (Bakker framebouw uit Heerhugowaard) is het materiaal wél te herstellen. Wellicht speelt de dikte (2 mm) daarin een rol? Na eerdere ervaringen met Bakker heb ik er wel vertrouwen in.

Banden zijn TKC80's. Niet helemaal vers maar nog steeds een goede compromis band.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2010 09:20 #6 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...

Mooi stukje huisfleit!

Maar eh... beschouw dit als een compliment...  ;D

Hij ziet er op het eerste gezicht wel een beetje uit als een BMW R1100 GS


Niet bepaald huisfleit, zie andere message. En BMW R1100GS??? Dat is nou niet echt een compliment ;D

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 00:31 #7 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...

Volgens de maker (Bakker framebouw uit Heerhugowaard) is het materiaal wél te herstellen. Wellicht speelt de dikte (2 mm) daarin een rol? Na eerdere ervaringen met Bakker heb ik er wel vertrouwen in.

Banden zijn TKC80's. Niet helemaal vers maar nog steeds een goede compromis band.


2mm, geen schrik voor ferme snijwonden als je daar tegenaan smakt tijdens een val  :o
thx voor de banden soort, als mijn versleten zijn, ziet dit er wel dik in orde uit al vervanger

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 01:18 #8 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
niet zozeer de dikte maar  het type alu speelt een rol. De stenenvanger van een @t bijvooorbeeld kan je indeuken, uitdeuken, indeuken, uitdeuken en zo on zonder een haarscheurtje en die is ook van alu. Maar dat wou ik niet zeggen....... ik wou zeggen...... mooi gedaan!!!!!!!

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 08:47 #9 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
Compliment, gaaf!
Waar hebben ze bij Honda nou ontwerpers voor nodig?

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 nov 2010 10:48 #10 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Mijn brommert na een verjongingskuur...
<<Wim kan je nog wat meer foto's plaatsen? Ik ben benieuwd hoe je e.e.a. rondom de tank hebt aangepakt.>>

Dit weekend gaan we de modder in (zal wel veel modder worden gezien het weer...), er zullen dan wel wat foto's worden gemaakt. V.w.b. de tank: ik rij altijd met een bagster tanktas. De tankhoes daarvan stak aan de voorkant tussen de tank en de zij-kuipdelen. Nu is er een stukje tank 'bloot'. Vanaf de zijkant is dat niet te zien omdat ik de twee gaten aan de zijkant van de tank (waar normaal de pinnen van de kuip insteken) heb gebruikt als boutgaten voor twee windgeleiders die ik figuurzaagde uit binnendelen van de oude kuip. Vond ik wel grappig.

<<2mm, geen schrik voor ferme snijwonden als je daar tegenaan smakt tijdens een val>>

De randen zijn stomp en ik ben gelukkig tot nog toe nooit over het stuur afgestapt. En ik heb te weinig hersens om bang te zijn!

<<ik wou zeggen...... mooi gedaan!!!!!!!>>
<<Compliment, gaaf!>>

Bedankt, ik zal het doorgeven aan de maker.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden