Nieuw op dit forum

09 nov 2010 20:35 #1 door Bob 66
Nieuw op dit forum werd gestart door Bob 66
[glow=red,2,300]Gegroet[/glow],

Pas nieuw op dit forum en ik kom al een bekende naam tegen : net als Iron Gonzo die zich onlangs aan jullie voorstelde woon ik in België (meer bepaald in Antwerpen) en ik werd naar jullie website doorverwezen door mensen van het www.bikers4bikers.eu -forum. De reden waarom dat gebeurde kan je hieronder lezen.

Ik rij inmiddels meer dan een kwarteeuw met de motorfiets, de laatste tien jaar met allerhande BMW's. Je weet hoe dat gaat : kort voor je achttiende heb je amper voldoende geld om een tweedehands Honda XR125 aan te schaffen, 25 jaar en vele motorfietsen later trakteer je jezelf op een splinternieuwe BMW R1200RT. Het voornemen bestond om met die machine België en Europa af te reizen, maar werk en familie eisen tijd op en uiteindelijk blijkt dat ik met die tourmachine minder kilometers afleg dan destijds met de XR125.

Dat stemt tot nadenken  ??? . Een logisch gevolg van de evolutie die ik als motorrijder maakte zou zijn dat ik binnen enkele jaren de 12RT zou inruilen voor een K1300GT, of wie weet zelfs voor de nieuwe K1600GT ! Alleen jammer dat zo'n machine van dik over de 20.000 € veel vaker in m'n garage zou staan dan dat ik ermee op weg ben. In die omstandigheden zijn “downsizen” en “less is more” niet enkel trendy uitspraken, maar wel fenomen die ik serieus begin te overwegen.

En dan komt de herinnering aan lang vervlogen tijden boven : ergens op een doordeweekse dag in de 80-er jaren zag ik een motorfiets mijn pad kruisen waarop ik meteen verliefd was : een Honda XLV750R in HRC-kleuren rood-wit-blauw. Mochten die dingen destijds in verhouding tot mijn budget niet reteduur geweest zijn, ik had er aanstonds eentje gekocht bij de plaatselijke Honda-dealer. Waarom – zo begon ik te denken – zou ik de R1200RT niet verkopen en op zoek gaan naar zo’n XLV750R ? Ik kon alvast beginnen met het inwinnen van informatie over die machines.

Je voelt ‘m al aankomen : op het motorforum van BMW MC Vlaanderen waarop ik doorgaans vertoef zou ik allicht niks vinden over Honda. Dus heb ik de vraag maar eens gesteld aan de forumleden van www.bikers4bikers.eu , aangezien zij niet merkgebonden zijn. En daar kreeg ik de tip om op jullie website eens te komen rondneuzen.

Ik heb hier ondertussen ook al daadwerkelijk één en ander kunnen lezen over mijn oude vlam, onder meer dat er ergens aan de Belgische kant van Zeeuws-Vlaanderen nog zo eentje te koop zou staan (of gestaan hebben ?). Meer info, met name over aangeboden XLV750R’s en/of andere nuttige tips over dergelijke machines, blijft natuurlijk meer dan welkom. En mocht ik me er ooit eentje aanschaffen dan laat ik het jullie weten, da’s beloofd.  :angel:

Bye,
Bob 66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2010 23:02 #2 door guman007
Beantwoord door guman007 in topic Nieuw op dit forum
Op Kapazaa.be staan er verschillende, in alle prijsklassen! Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2010 07:45 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuw op dit forum
Dag Bob!

Net als jij was ik al in een vroeg stadium 'verknocht' aan de XLV750R. In 2000 wist ik mijn eerste, een RF met zwart rode tank en zwart motorblok, in de wacht te slepen. Kort daarna volgden twee HRC's (rood motorblok) waarvan ik er nog ééntje in bezit heb (in totaal dus twee).

Martin Visser in Sliedrecht weet erg veel van XLV's en dé XLV Goeroe in Europa is Rolf Steinman uit Zwitserland: www.xlv.ch . Verder is er een XLV mailinglist en loopt op ADVrider.com forum een XLV topic.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 nov 2010 13:31 #4 door iron gonzo
Beantwoord door iron gonzo in topic Nieuw op dit forum
welkom hier Bob

veel plezier.

When i was born the devil looked up and said: shit he's here.
www.bikers4bikers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2010 17:33 #5 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Nieuw op dit forum
Welkom Bob,

Ik herken je verhaal. Ik heb mijn R1200RT uit 2009 afgelopen januari met slechts 5.000km op de teller verkocht en een Africa Twin uit 2000 aangeschaft.
Geen moment spijt van gehad. Ik merk dat ik met de Africa Twin weer veel meer geniet van het motorrijden, en daar gaat het uiteindelijk om.
Succes met je speurtocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2010 19:52 #6 door Bob 66
Beantwoord door Bob 66 in topic Nieuw op dit forum
Aan allen al bedankt voor de tips en de verwelkomingen. In het bijzonder het bericht van Driver doet me plezier : lotgenoten ontmoeten (ook al is 't maar virtueel) helpt me om de twijfels die ik soms heb over mijn voornemen het hoofd te bieden.

Voor mijn zoektocht naar een geschikte XLV750R ga ik rustig de tijd nemen. 't Is dus niet omdat je hier niet op één-twee-drie een vervolgverhaal aan mijn aanvankelijk berichtje leest, dat ik van gedacht veranderd ben.

Bye !
Bob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 nov 2010 23:16 #7 door timkasperaitis
Beantwoord door timkasperaitis in topic Nieuw op dit forum
Ik heb afgelopen zomer voor een weekend een BMW 1200 gt mogen rijden en dat was vooral in duistland en Oostenrijk een plezier maar ik was o zo blij toen ik maandag weer op m'n twin stapte.

Succes met je zoektocht!

En mijn advies is vooral heel veel proefritten maken ;D

africa twin 93 Transalp 97

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden