[glow=red,2,300]Gegroet[/glow],
Pas nieuw op dit forum en ik kom al een bekende naam tegen : net als Iron Gonzo die zich onlangs aan jullie voorstelde woon ik in België (meer bepaald in Antwerpen) en ik werd naar jullie website doorverwezen door mensen van het
www.bikers4bikers.eu
-forum. De reden waarom dat gebeurde kan je hieronder lezen.
Ik rij inmiddels meer dan een kwarteeuw met de motorfiets, de laatste tien jaar met allerhande BMW's. Je weet hoe dat gaat : kort voor je achttiende heb je amper voldoende geld om een tweedehands Honda XR125 aan te schaffen, 25 jaar en vele motorfietsen later trakteer je jezelf op een splinternieuwe BMW R1200RT. Het voornemen bestond om met die machine België en Europa af te reizen, maar werk en familie eisen tijd op en uiteindelijk blijkt dat ik met die tourmachine minder kilometers afleg dan destijds met de XR125.
Dat stemt tot nadenken ??? . Een logisch gevolg van de evolutie die ik als motorrijder maakte zou zijn dat ik binnen enkele jaren de 12RT zou inruilen voor een K1300GT, of wie weet zelfs voor de nieuwe K1600GT ! Alleen jammer dat zo'n machine van dik over de 20.000 € veel vaker in m'n garage zou staan dan dat ik ermee op weg ben. In die omstandigheden zijn “downsizen” en “less is more” niet enkel trendy uitspraken, maar wel fenomen die ik serieus begin te overwegen.
En dan komt de herinnering aan lang vervlogen tijden boven : ergens op een doordeweekse dag in de 80-er jaren zag ik een motorfiets mijn pad kruisen waarop ik meteen verliefd was : een Honda XLV750R in HRC-kleuren rood-wit-blauw. Mochten die dingen destijds in verhouding tot mijn budget niet reteduur geweest zijn, ik had er aanstonds eentje gekocht bij de plaatselijke Honda-dealer. Waarom – zo begon ik te denken – zou ik de R1200RT niet verkopen en op zoek gaan naar zo’n XLV750R ? Ik kon alvast beginnen met het inwinnen van informatie over die machines.
Je voelt ‘m al aankomen : op het motorforum van BMW MC Vlaanderen waarop ik doorgaans vertoef zou ik allicht niks vinden over Honda. Dus heb ik de vraag maar eens gesteld aan de forumleden van
www.bikers4bikers.eu
, aangezien zij niet merkgebonden zijn. En daar kreeg ik de tip om op jullie website eens te komen rondneuzen.
Ik heb hier ondertussen ook al daadwerkelijk één en ander kunnen lezen over mijn oude vlam, onder meer dat er ergens aan de Belgische kant van Zeeuws-Vlaanderen nog zo eentje te koop zou staan (of gestaan hebben ?). Meer info, met name over aangeboden XLV750R’s en/of andere nuttige tips over dergelijke machines, blijft natuurlijk meer dan welkom. En mocht ik me er ooit eentje aanschaffen dan laat ik het jullie weten, da’s beloofd.
Bye,
Bob 66