een africa twin, eindelijk

03 jan 2012 00:56 #1 door defendercrazy
een africa twin, eindelijk werd gestart door defendercrazy


Hallo,
hierbij een foto van mn Africa Twin.
Er moet veel aan gebeuren, heeft dringend een beetje TLC nodig. Remmen, electrics, banden, service,...
Trip meter doet raar, is geblokkeerd op "-888 888 888".
Wat is dit, heeft iemand een idee?

oja,
Happy new year every one!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2012 08:05 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een africa twin, eindelijk
Gefeliciteerd, een mooi begin van het nieuwe jaar! Eneh... je zit nog maar één muisklik verwijderd van het lidmaatschap van de Transalpclub (das dus ook voor Africa twins, maar dat wist je al!  ;D )

Wees d'r zuinig op. Zoveel @twins zijn er niet meer...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2012 19:20 #3 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic een africa twin, eindelijk




Trip meter doet raar, is geblokkeerd op "-888 888 888".
Wat is dit, heeft iemand een idee?


Batterijcontacten die niet goed vast zitten (zou kunnen)
Elco's die dienen vervangen te worden op het printplaatje (relatief vaak voorkomend probleem - doe maar eens een query op Internet - oplossing staat goed uitgelegd op het Freunde Der Africa Twin forum , het FAT-forum uit Duitsland)

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2012 22:17 #4 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic een africa twin, eindelijk
De achtjes kun verhelpen door de accu even 10s los te koppelen en weer aan te sluiten.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2012 11:48 #5 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic een africa twin, eindelijk
Stoer ding! Ik heb zelf de africa twin met paars zadel (milka koe genoemd.
Wat is ERX op de kuip?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 jan 2012 12:01 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic een africa twin, eindelijk

De achtjes kun verhelpen door de accu even 10s los te koppelen en weer aan te sluiten.


Dit werkt absoluut!! (heb het zelf ook afentoe)
En welkom!

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 14:21 #7 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
Hi, mensen, hartelijk dank voor de reacties.

Ik heb de negatieve batterij klem even losgemaakt, met als resultaat dat er niets meer te zien is op het scherm. (uiteraard nadat ik na 10 sec. de batterij terug aangesloten heb. ;-)
Na nog een paar keer contact aan en uit, kwam de tripmeter terug tot leven, maar weer met allemaal 8888888888.

Ligt dit werkelijk aan de Elko's die "versleten" zijn? Volgens een electronica man hier in de buurt kan dit niet de reden zijn, hij sprak van een overspanning.???

Ondertussen wel een Venom uitlaat gemonteerd en de kuip wat hersteld met polyester en herschilderd.

De remmen moet ik vooraan ook nog even te lijf gaan. Dat doe ik als ik mn nieuwe voorband monteer, een Heidenau K60 scout.
Ik ben benieuwd. Hier nog een foto van de actuele staat. De tank moet ik nog schilderen.
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 14:24 #8 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
@ eduardxrv

Erx is de naam van de Honda garage in Wondelgem bij Gent.
Dit stond op de zijkant als ik de AT kocht.
Tis ondertussen verwijderd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 14:39 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic een africa twin, eindelijk
Eelco's slijten en is een bekend euvel bij de tripmeter van de AT. Zijn eenvoudig te vervangen.
Slijtage kan inderdaad versnel worden door overspanning. Lampje in je tripmeter zijn hier ook gevoelig voor.
Meet dus ook de laadspanning van je motor, met ingeschakelde verlichting bij 3500 - 4500 tpm.
Waarde rond de 14,2V is mooi. Boven de 15V direct vervangen.
Check ff het wph.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 14:41 #10 door Bono
Beantwoord door Bono in topic een africa twin, eindelijk
Wordt wel wat :) .  Ik ben benieuwd naar het eindresultaat  :)) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 19:57 #11 door Erzberg
Beantwoord door Erzberg in topic een africa twin, eindelijk

.
Meet dus ook de laadspanning van je motor, met ingeschakelde verlichting bij 3500 - 4500 tpm.
Waarde rond de 14,2V is mooi. Boven de 15V direct vervangen.


Kijk eens op de site van Jorg Hau - en bezorg je daar een overspanningscontrole-unit, speciaal aangepast voor een Twin.
Hij heeft trouwens ook andere super-dingen.

http://jhau.maliwi.de/mot/at.html

Erzberg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2012 12:21 #12 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
@ Erzberg

Ja mooie site, ik had algezien dat de stekker van de spannings regulator sterk geoxideerd was.
Ik heb deze preventief vernieuwd. Maar een spanningsmetertje moet ik ook installeren. Goeie tip!

Gisteren nieuw voorbanje erop, gezien dat de remmen (voor)  echt dringend aandacht nodig hebben.

Schijven zijn gebarsten op sommige plaatsen. Van de boring naar de buitenste rand. Is dit erg?
1 van de schijven is krom, die moet er zowie zo uit.
Blokjes waren verbogen aan de onderkant, waar de glijpin doorgaat.

De beide klauwen zijn echter in een onherstelbare staat. Denk ik...Vorige eigenaar is met Vise-grip op de zuigers bezig geweest!!
Bestaan er kits met nieuwe zuigers? En wa kost da? ;-)
Of zijn er mensen die gereviseerde klauwen liggen hebben?
Nog snel een fototje van mijn nieuwe uitlaat, Venom!
Bijlage:

jpeg image hosting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2012 13:23 #13 door Peter
Beantwoord door Peter in topic een africa twin, eindelijk
Je bent goed (voortvarend) bezig. Weer een AT die wordt gered van roest en stof, danwel een knutselaar zonder kennis.

Voor de remmerij zou ik even contact opnemen met clubdealer http://www.msd-motorbandenservice.nl/ . Kun je ook je lidmaatschap even regelen en krijg je her en der bij clubdealers korting.

Lidmaatschap is natuurlijk vooral leuk om mee te doen aan activiteitn en ontvangn van het magazine, De Transalper.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2012 14:51 #14 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic een africa twin, eindelijk
Hoi,

Remmen kan je makkelijk zelf reviseren.

Je hebt nodig:

06431MA3405 x 4 (8€/stuk) remklauwdichtingen
45107MY1006 x 4 (26€/stuk) zuigers

Verder misschien nog de glijrubbers voor het soepel werken in de ankerplaat, maar dat hoeft als ze nog goed zijn niet.

Cheers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2012 20:38 #15 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
Hoi Thomas,

ik ben ook bang dat ik de glijpin er nooit meer uit krijg.
Allee, tis te zeggen ik ben van niemand bang (bijna). Maar die platte schroevendraaier past er sowieso al niet meer op. Wat een idee om hier platte sleuf te gebruiken... Wat toch beter een inbus geweest. Niet?

Maar hoe krijg je ze los, die glijpinnen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 00:18 #16 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic een africa twin, eindelijk

Hoi Thomas,

ik ben ook bang dat ik de glijpin er nooit meer uit krijg.
Allee, tis te zeggen ik ben van niemand bang (bijna). Maar die platte schroevendraaier past er sowieso al niet meer op. Wat een idee om hier platte sleuf te gebruiken... Wat toch beter een inbus geweest. Niet?

Maar hoe krijg je ze los, die glijpinnen?


Die platte sleuf is niet de kop van de glijpen zelf, dat zijn kleine afdekschroefjes die honda gebruikt als borging voor de glijpen, die is namelijk WEL met een inbus ;)

ik weet niet wat ad voor een gereviseerd setje vraagt, misschien is dat interessanter dan zelf aan de slag gaan, maar het klusje zelf stelt weinig voor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 08:06 #17 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
Is er zoiets als een ruildienst voor klauwen?
Oude inleveren en 'nieuwe' terug, mits opleg?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 14:19 #18 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic een africa twin, eindelijk

Is er zoiets als een ruildienst voor klauwen?
Oude inleveren en 'nieuwe' terug, mits opleg?


Doet Ad dat toevallig niet?

Op ebay staan een paar klauwen, maar gemiddeld betaal je dan nog 60€ per klauw... Lijkt me niet interessant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 15:06 #19 door defendercrazy
Beantwoord door defendercrazy in topic een africa twin, eindelijk
Waar is AD eigenlijk?  :D[move]AD Waar ben je? C:-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2012 15:33 #20 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic een africa twin, eindelijk

Waar is AD eigenlijk?  :D[move]AD Waar ben je? C:-)


In Sprundel denk ik?  ;D 8)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.251 seconden