Het avontuur mag beginnen...

22 jan 2012 17:17 #1 door Maarten
Het avontuur mag beginnen... werd gestart door Maarten
Ik ben al druk gebruik aan het maken van dit mooie forum, dus het leek mij wel een goed plan om de AT voor te stellen.

Vorig jaar ben ik met 3 vrienden naar Schotland geweest met mijn eerste motor, een Honda VFR. De rest van het gezelschap reed op GSA, en (2x) super tenere 750, over de loop van de vakantie bleek dat type motor toch wel een stuk geschikter te zijn voor de betere vakantie rit. Het was ook op de VFR natuurlijk fantastisch om helemaal in het noorden van Schotland rond te rijden, wat een ruig terrein




De vakantie was een succes, en dit jaar hebben we besloten naar de pyreneen te gaan, in de pyreneen zijn we wel van plan meer offroad te rijden. De detail kaarten met gevaarlijke passen en onverharde wegen zijn al aangeschaft, en elk weekend in de kroeg ging het tijdens de biertjes over de route, kamperen of in een pension, modificaties aan de motor etc. Met de VFR leek me vooral het offroad rijden niet een goed plan, dus er moest een allroad komen. Vanwege de oerdegelijke indruk die de VFR heeft gemaakt moest het een Honda worden. En als we het hebben over Honda allroad was er voor mij maar 1, de africa twin! (mijn excuus aan de TA rijders, smaak is gelukkig persoonlijk  ;))

Het budget was rond de 2000 euro, dus veel keus had ik in eerste instantie niet. Gelukkig kwam ik uiteindelijk een AT tegen uit 1990, met 55k op de klok voor 1875,-. Een week geleden ben ik op zaterdag naar Tiel afgereisd om de motor te bekijken, het was een eerlijke fiets, niet moeders mooiste maar hij liep goed en leek over het algemeen in goeie staat. Na welgeteld 75 euro af te dingen ben ik op de AT naar huis gereden.





Er zijn al tweedehands valbeugels aangeschaft, 2 nieuwe spiegels, en alle spullen om de motor een beurt te geven. Op termijn wil ik een rek achterop met evt koffers, en iets doen aan de uitlaat (het lijkt mij niet normaal dat de motor klinkt als een volkswagen kever met dat fluitende geluid?). Komende tijd hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen met de AT om hem technisch pico bello te krijgen, een beetje sleutelen ben ik niet vies van, echter in het verleden vooral aan auto's ipv motoren. De VFR heeft al helemaal geen sleutel aandacht nodig, die startte na 3 maanden stilstaan alsof hij gisteren nog had gelopen!

Over de loop van het voorjaar wil ik ook beginnen met wat offroad ervaring op doen in Nederland, liefst omgeving Rotterdam, ik zag dat hier ook een deel van het forum is gereserveerd voor 'speel'  afspraken, dus dat gaat volgens mij wel goed komen!

Groet,

Maarten




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 17:31 #2 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Het avontuur mag beginnen...
Welkom Maarten


Met de AT ga je in ieder geval genieten in de Pyreneeën, daar voelt de motor zich zeker thuis.
Verder heb je al gemerkt dat je alle vragen hier kwijt kunt en soms heb je nog wat aan het antwoordt ook.
We doen met ons allen ons best!!! ;D ;D ;D


Ik hoop je ook nog eens tegen te komen bij een rit of een weekend ( b.v. MenOnly).
Als je op de motorbeurs bent loop dan in ieder geval even bij onze stand van de TCN binnen een bak koffie en een praatje is er altijd te krijgen.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 19:36 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Het avontuur mag beginnen...
Mooie fiets!

Heb zelf een supertenere gehad (voor de africa twin), zijn best fijne fietsjes.

Geef de fiets zeker een groot onderhoud, want de kilometerstand zou evengoed 155 000 kunnen zijn, maar ook dat zou geen probleem mogen zijn.

Veel rij-en reisplezier!

Thomas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 jan 2012 19:56 #4 door Maarten
Beantwoord door Maarten in topic Het avontuur mag beginnen...
Ik vertel mijzelf gewoon dat de 55.000 klopt  :P

Het is natuurlijk makkelijk om te rommelen met tellers, tellerkabels, en als hij maar tot 99.999 telt weet je het inderdaad nooit zeker! Als ik voor weinig geld een 2e hands fiets koop uit 1990 let ik op hoe hij loopt en of de vorige eigenaar mij aanstaat, en ook dat is geen garantie dat alles heel blijft.

Een super tenere is lastiger te vinden, en de prijzen fluctueren, ze waren op het moment dat ik de AT kocht ook nog eens duurder. Ook zijn de super tenere's van mijn vrienden niet echt probleemvrij, al zijn ze natuurlijk ook een dagje ouder.

Groet,

Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2012 08:37 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Het avontuur mag beginnen...
Hoi Maarten,

Van harte welkom en véél speelplezier!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.063 seconden