Ik ben al druk gebruik aan het maken van dit mooie forum, dus het leek mij wel een goed plan om de AT voor te stellen.
Vorig jaar ben ik met 3 vrienden naar Schotland geweest met mijn eerste motor, een Honda VFR. De rest van het gezelschap reed op GSA, en (2x) super tenere 750, over de loop van de vakantie bleek dat type motor toch wel een stuk geschikter te zijn voor de betere vakantie rit. Het was ook op de VFR natuurlijk fantastisch om helemaal in het noorden van Schotland rond te rijden, wat een ruig terrein
De vakantie was een succes, en dit jaar hebben we besloten naar de pyreneen te gaan, in de pyreneen zijn we wel van plan meer offroad te rijden. De detail kaarten met gevaarlijke passen en onverharde wegen zijn al aangeschaft, en elk weekend in de kroeg ging het tijdens de biertjes over de route, kamperen of in een pension, modificaties aan de motor etc. Met de VFR leek me vooral het offroad rijden niet een goed plan, dus er moest een allroad komen. Vanwege de oerdegelijke indruk die de VFR heeft gemaakt moest het een Honda worden. En als we het hebben over Honda allroad was er voor mij maar 1, de africa twin! (mijn excuus aan de TA rijders, smaak is gelukkig persoonlijk
)
Het budget was rond de 2000 euro, dus veel keus had ik in eerste instantie niet. Gelukkig kwam ik uiteindelijk een AT tegen uit 1990, met 55k op de klok voor 1875,-. Een week geleden ben ik op zaterdag naar Tiel afgereisd om de motor te bekijken, het was een eerlijke fiets, niet moeders mooiste maar hij liep goed en leek over het algemeen in goeie staat. Na welgeteld 75 euro af te dingen ben ik op de AT naar huis gereden.
Er zijn al tweedehands valbeugels aangeschaft, 2 nieuwe spiegels, en alle spullen om de motor een beurt te geven. Op termijn wil ik een rek achterop met evt koffers, en iets doen aan de uitlaat (het lijkt mij niet normaal dat de motor klinkt als een volkswagen kever met dat fluitende geluid?). Komende tijd hoop ik dat jullie mij op weg kunnen helpen met de AT om hem technisch pico bello te krijgen, een beetje sleutelen ben ik niet vies van, echter in het verleden vooral aan auto's ipv motoren. De VFR heeft al helemaal geen sleutel aandacht nodig, die startte na 3 maanden stilstaan alsof hij gisteren nog had gelopen!
Over de loop van het voorjaar wil ik ook beginnen met wat offroad ervaring op doen in Nederland, liefst omgeving Rotterdam, ik zag dat hier ook een deel van het forum is gereserveerd voor 'speel' afspraken, dus dat gaat volgens mij wel goed komen!
Groet,
Maarten