Ook maar eens echt voorstellen

17 feb 2012 17:13 #1 door franske
Ook maar eens echt voorstellen werd gestart door franske
Dag Honda-Liefhebbers,

Vanmiddag een deftige proefrit gemaakt op een TA uit '98 en was aangenaam verrast. Een leuke motor om op de rijden en die, mi, een erg hoge PRET-factor heeft.
Over mij:
Ik woon in het Zeeuwse en wel in Zeeuws-Vlaanderen, één van de weinige stukken Nederland zonder Snelweg (nog?).
Ik werk als afdelingscoördinator/Teamleider in een kliniek voor mensen met een Eetstoornis, in Kloetinge/Goes.
Dagelijkse kilometers een dikke 90.
Ben getrouwd en heb een dochter van 10.
Mijn motorverleden gaat zo'n 23 jaar terug.
Ben begonnen op m'n 18e('89) op een omgebouwde Yamaha chopper(open uitlaten, een springer vork met overstock) daarna overgestapt op een HD (man wat een RAMP), vervolgens een Bonneville uit '71 (geboorte jaar, erg leuke motor maar enkel voor mooi-weer), deze ingeruild op een Diversion 900(heel wat kilometers op weg gereden).
Toen m'n vrouw zwanger werd en op 'Baren' stond werd het toch wel tijd om een auto-rijbeweijs te gaan halen, ik had enkel een roze-motorbriefje. M'n rijbewijs gehaald en toen een 5-tal jaar niet meer gereden en ook geen motor meer gehad.
In 2006 een BMW 1150GS gekocht, een erg prettige motor waarop in zeker in het begin erg veel gereden heb, een enduro gekocht om off-road Zeeuws-Vlaanderen onveilig te maken, maar daar ging ik te gekke dingen op doen en dus rap weer verkocht, op de één of andere manier kwam het er niet meer van om nog veel op de Beemer te rijden en in een opwelling afgelopen sept. hem verkocht.
Bij toeval kwam ik deze TA tegen en de kriebels liepen weer gelijk waar ze lopen moesten.
Het prettige van deze motor is dat m'n vrouw hier ook wel op kan rijden.

Verder hobbies: kamperen (ook in de winter-- het 1e weekend van febr.'12 bij -22 :o), powerliften (beetje debiel stoeien met veels te veel gewicht, fotografie, lezen, verzamelen van lichaamsversieringen, en nog een hele boel

Over de motor:
Deze is het geworden
Een TA uit '98 met een kleine 37.000km op de teller


This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2012 17:23 #2 door Biker000
Beantwoord door Biker000 in topic Ook maar eens echt voorstellen
Welkom,
Word denk snel de fiets voor je vrouw en zelf een AT ;)

Het is niet de bestemming, maar de motorreis waar het om gaat.
-Transalp XL600v
-Africa Twin RD07

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2012 18:11 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Ook maar eens echt voorstellen
kiek un overkanter ;) welkom hier.

groetjes uit Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2012 18:55 #4 door Nader
Beantwoord door Nader in topic Ook maar eens echt voorstellen
Mooie motor franske,

Heb je er helemaal geen onderhoud aan,olie verversen en dergelijke?

gr Dokterninja

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2012 19:54 #5 door franske
Beantwoord door franske in topic Ook maar eens echt voorstellen
Bij een motorzaak gekocht en daar z'n 36.000km beurt gehad!

Oei een AT, nog maar even wachten om dat idee thuis op tafel te leggen

This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2012 11:39 #6 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Ook maar eens echt voorstellen


Verder hobbies: kamperen (ook in de winter-- het 1e weekend van febr.'12 bij -22 :o)l

Over de motor:
Deze is het geworden
Een TA uit '98 met een kleine 37.000km op de teller


Was dat toevallig het bikkelweekend? Dat was idd koud!

Fijne motor die TA. Toen ik stopte met werken moest ik 2 van de 3 motoren die ik had weg doen, maar de TA bleef! Veel plezier ermee.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2012 13:04 #7 door franske
Beantwoord door franske in topic Ook maar eens echt voorstellen
Het was met het Midwintercamp van Qvist

www.qvist.nl/mid-winter-camp.html

This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2012 20:34 #8 door franske
Beantwoord door franske in topic Ook maar eens echt voorstellen
Vanavond de motor opgehaald en een kleine 50 km gereden.
Valt me het gemak waar de motor zich mee laat berijden of het nu in 't stad is of op een snelweg.
Ik zou bijna durven zeggen dat hij prettiger rijdt dan m'n 1150GS :o
Ik vind het in ieder geval wel een fiets waar veel meer interactie op gevraagd wordt. De GS is wat betreft een erg luie fiets die erg voorspelbaar z'n kilometers weg rijdt.
Ik heb wel al zitten kijken wat ik er aan wil veranderen.
Op het wenslijstje staan:
- een hoger ruitje of een spoiler (iemand een idee van welk merk MDI vario?)
- een OSCO (of is een pro oiler die 110 euro meer waard?)
- handkappen (ufo, acerbis?)
- 12 volt plug in de cockpit
- een touratech houder voor een Garmin 60CSX
- etc.........

This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2012 20:55 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Ook maar eens echt voorstellen

Ik zou bijna durven zeggen dat hij prettiger rijdt dan m'n 1150GS :o

Oeps....xl600v Transporteur zal hier van opkijken....  ::)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2012 23:23 - 24 feb 2012 23:45 #10 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Ook maar eens echt voorstellen

Ik zou bijna durven zeggen dat hij prettiger rijdt dan m'n 1150GS :o

Oeps....xl600v Transporteur zal hier van opkijken....  ::)


:-X  :-X :-X


BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2012 12:59 #11 door franske
Beantwoord door franske in topic Ook maar eens echt voorstellen
Gister, de TA onverhard uitgelaten hier in het Zeeuwse.
Leuk om hem om deze manier te laten spelen, veel prettiger en handebaarder(?) dan de GS.

Wel staat het stuur te laag, dus zoek ik verhogers. Tot hoe haag kan je gaan zonder kabels etc.... te moeten veranderen??
Het pedaal van de rem en de versnelligspook moeten groter, door de beugel staan ze hier een beetje onder en dus slecht bereikbaar bij rechtop staand rijden.
De voet steuntjes zijn te glad en te klein.

Is er een draadje waarin beschreven staat hoe een TA aan te passen voor een meer off-road rijden?

This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2012 21:46 #12 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Ook maar eens echt voorstellen
Hoi Frans  :)

1 draadje geloof ik niet  :-\ maar er is op het forum genoeg te vinden.

Voetsteuntjes kun je verbeteren door de rubbers er af te halen. M6 boutje aan de onderkant er uit draaien en dan is het rubber los. Ze bieden dan voldoende grip. Wel smal idd, maar met stevige cross-laarzen aan merk je daar niks van.

Stuurverhogers twijfel ik effe over. Met een staalomvlochten leiding gaf 3cm bij de Alp van mijn vrouw geen probleem. Als je de originele remleiding nog hebt zal dat het maximum bepalen. Stuur effe los maken, optillen en je weet wat er maximaal onder kan  ;)

Rem en schakelpedaal zijn van ouderwets PBS, dus met een waterpomptang buig je ze relatief simpel een tikkie naar buiten.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2012 21:54 #13 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Ook maar eens echt voorstellen
Je kunt stalen strips aan de voetsteunen lassen voor meer oppervlak.

Ook zijn er aftermarket goeiekopen schakelpookjes te koop  die inklappen als je onderuit gaat. Dat kan voorkomen dat het buigt/breekt. Die zijn soms iets langer ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.078 seconden