Van Ducati Monster naar Honda Varadero

12 mrt 2012 18:03 #1 door martint
Van Ducati Monster naar Honda Varadero werd gestart door martint
Hallo Allemaal,


Sinds vandaag schijn ik officieel lid te zijn van de Transalp Club. Leuk !  C:-)

Dan mezelf ook maar eens introduceren toch ? Wel.... in '75 vond ik het na 9 maanden
welletjes om opgesloten te zijn geweest in het donker.

Inmiddels ben ik 37 jaar oud en zo'n 2,5 jaar in het bezit van m'n A-rijbewijs. De eerste +/- 2 jaren heb ik
gereden op een Ducati Monster 696+. Heerlijke motorfiets mits hij aansluit bij jouw postuur.
De mijne heb ik destijds met 500 km's op de klok overgekocht van een zekere Olga...een dame van zo'n 1,60 lang.  Zij heeft de motor bij aanschaf echter 'verlaagd' gekocht (op haar lengte). Orginele veren en schokkers niet meer aanwezig. Jammer. ' Dat komt nog wel een keer '....hield ik mezelf voor....eerst mooie Mivv dempers erop. Veel belangrijker. In ieder geval: op de langere ritten, 400+ km, kwam ik redelijk gebroken van de motor af.
(overigens is de duuc nooit meer terug verhoogd)....

Nou ja om een verhaal onnodig lang te maken (=andere variant op het spreekwoord  ;D)
was ik eigenlijk op zoek naar een allroad machine in de vorm van een BMW GS 1200, maar ben uiteindelijk gezwicht voor de Dero zoals ik haar aantrof in de (BMW-) showroom ;-).
Voor een vergelijkbare BMW', was ik zo'n beetje het dubbele kwijt (km-stand/leeftijd/staat/etc.)

Aangezien mijn vriendin aan het skieen was, direct maar besloten om de motor aan te schaffen  ;)
No guts no glory.

Zo gezegd zo gedaan:
Mijn dochter van 2,5 mee naar de showroom, met schoonzus en zwager (oppas!), en hun dochter.
Dat ging goed.
Ik testrit gemaakt. Gebeld met mede-clublid Romke. Even afgesproken in Steenwijk op een klein halfuurtje rijden. De motor mocht ook zijn goedkeuring hebben.
Ik had vorig jaar reeds een paar keer op de Dero van Romke gereden. Toen lag ik voor een stoplicht zowat naast de motor. (Bij de duuc had je je voeten binnen een halve seconde op de grond...nu...vanwege de grotere afstand duurt dat 2x zo lang)... Ik kon de kleine 300kg net nog omhoog houden..oef.
Wat me dus opviel tijdens de testrit hoe lekker relaxed de Varadero rijdt. Er zit een heerlijk koppel in de twin, wat me eigenlijk niet onbekend is van de duuc natuurlijk.......maar ondanks het lichte overgewicht sleurt het blok de motor mooi door de versnellingen heen.
Cruisen met 140 is geen probleem. Op de duuc werden mijn knieen door de rijwind naar buiten gedrukt.....die moet je dus tegen de tank aangedrukt houden. Na 3 uurtjes sturen begon dit gewoon echt enorm irritant te worden. Ik bedoel..spierpijn binnenkant benen..ik weet het niet !

Het sturen gaat me tot nu toe lekker af....nog lerende..maar ik verbaas me over de stuurkwaliteiten van deze fiets ! Nu die van mezelf nog bijschaven..

Bijgaand nog wat foto's van oud en nieuw.





De Varadero... 18.000 km's op de klok en nagenoeg kunnen ruilen


...met 1 jaar garantie, en 3 in de kleur meegespoten hutkoffers (of beautycases).....



Zondag een mooie eerste (openings-)rit gehad.
Leuke mensen leren kennen, en hoop dat er nog veel van dit soort mooie ritten mogen volgen !



Met vriendelijke groet,      Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mrt 2012 18:53 #2 door hcm
Beantwoord door hcm in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero
Hallo Martin

Gefeliciteerd met je mooie aankoop, en er komen nog genoeg ritten aan waar je nog meer leuke mensen tegen komt. Veel plezier met je fiets!!

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 08:16 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero
Martin, gefeliciteerd man! Mooie fiets.
Eneh... als lid kun je ook direct mee met het Mens Only, begin mei!

Veel veilige kilometers... en mocht je nog geen plannen hebben...
www.varadero-international.com : het 14e Varadero International Meeting wordt tijdens pinksteren georganiseerd bij Barcelona!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 10:32 #4 door martint
Beantwoord door martint in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero
Hai,

Ja klopt. Men Only weekend heeft Romke me ook reeds voor geprobeert te strikken.
Ik weet niet of me tijd-technisch gaat lukken. En aangezien de inschrijving op zo'n korte termijn reeds stop (overmorgen al dacht ik)...tja...

Als ik nou 1 a 2 weken 'extra' heb om te beslissen...................


grt. martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 11:59 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero

Hai,

Ja klopt. Men Only weekend heeft Romke me ook reeds voor geprobeert te strikken.
Ik weet niet of me tijd-technisch gaat lukken. En aangezien de inschrijving op zo'n korte termijn reeds stop (overmorgen al dacht ik)...tja...

Als ik nou 1 a 2 weken 'extra' heb om te beslissen...................


grt. martin


Zo'n beslissing is toch niet moeilijk? Wie heeft er bij jullie thuis de broek aan?  ;D 8)

(Schreef Hij Die afgelopen zondag tot Huiswerk Was Veroordeelt terwijl Vrouwlief de Opstaprit meereed :-[ :-X )

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 12:50 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero
Van het ene monster naar het andere  ;D

Gefeliciteerd  8) en welkom bij de club  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2012 12:56 #7 door martint
Beantwoord door martint in topic Van Ducati Monster naar Honda Varadero

Zo'n beslissing is toch niet moeilijk? Wie heeft er bij jullie thuis de broek aan?  ;D 8)

(Schreef Hij Die afgelopen zondag tot Huiswerk Was Veroordeelt terwijl Vrouwlief de Opstaprit meereed :-[ :-X )



geen commentaar ;-0

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.085 seconden