Hallo Allemaal,
Sinds vandaag schijn ik officieel lid te zijn van de Transalp Club. Leuk ! C:-)
Dan mezelf ook maar eens introduceren toch ? Wel.... in '75 vond ik het na 9 maanden
welletjes om opgesloten te zijn geweest in het donker.
Inmiddels ben ik 37 jaar oud en zo'n 2,5 jaar in het bezit van m'n A-rijbewijs. De eerste +/- 2 jaren heb ik
gereden op een Ducati Monster 696+. Heerlijke motorfiets mits hij aansluit bij jouw postuur.
De mijne heb ik destijds met 500 km's op de klok overgekocht van een zekere Olga...een dame van zo'n 1,60 lang. Zij heeft de motor bij aanschaf echter 'verlaagd' gekocht (op haar lengte). Orginele veren en schokkers niet meer aanwezig. Jammer. ' Dat komt nog wel een keer '....hield ik mezelf voor....eerst mooie Mivv dempers erop. Veel belangrijker. In ieder geval: op de langere ritten, 400+ km, kwam ik redelijk gebroken van de motor af.
(overigens is de duuc nooit meer terug verhoogd)....
Nou ja om een verhaal onnodig lang te maken (=andere variant op het spreekwoord ;D)
was ik eigenlijk op zoek naar een allroad machine in de vorm van een BMW GS 1200, maar ben uiteindelijk gezwicht voor de Dero zoals ik haar aantrof in de (BMW-) showroom
.
Voor een vergelijkbare BMW', was ik zo'n beetje het dubbele kwijt (km-stand/leeftijd/staat/etc.)
Aangezien mijn vriendin aan het skieen was, direct maar besloten om de motor aan te schaffen
No guts no glory.
Zo gezegd zo gedaan:
Mijn dochter van 2,5 mee naar de showroom, met schoonzus en zwager (oppas!), en hun dochter.
Dat ging goed.
Ik testrit gemaakt. Gebeld met mede-clublid Romke. Even afgesproken in Steenwijk op een klein halfuurtje rijden. De motor mocht ook zijn goedkeuring hebben.
Ik had vorig jaar reeds een paar keer op de Dero van Romke gereden. Toen lag ik voor een stoplicht zowat naast de motor. (Bij de duuc had je je voeten binnen een halve seconde op de grond...nu...vanwege de grotere afstand duurt dat 2x zo lang)... Ik kon de kleine 300kg net nog omhoog houden..oef.
Wat me dus opviel tijdens de testrit hoe lekker relaxed de Varadero rijdt. Er zit een heerlijk koppel in de twin, wat me eigenlijk niet onbekend is van de duuc natuurlijk.......maar ondanks het lichte overgewicht sleurt het blok de motor mooi door de versnellingen heen.
Cruisen met 140 is geen probleem. Op de duuc werden mijn knieen door de rijwind naar buiten gedrukt.....die moet je dus tegen de tank aangedrukt houden. Na 3 uurtjes sturen begon dit gewoon echt enorm irritant te worden. Ik bedoel..spierpijn binnenkant benen..ik weet het niet !
Het sturen gaat me tot nu toe lekker af....nog lerende..maar ik verbaas me over de stuurkwaliteiten van deze fiets ! Nu die van mezelf nog bijschaven..
Bijgaand nog wat foto's van oud en nieuw.
De Varadero... 18.000 km's op de klok en nagenoeg kunnen ruilen
...met 1 jaar garantie, en 3 in de kleur meegespoten hutkoffers (of beautycases).....
Zondag een mooie eerste (openings-)rit gehad.
Leuke mensen leren kennen, en hoop dat er nog veel van dit soort mooie ritten mogen volgen !
Met vriendelijke groet, Martin