schuurvondst

18 apr 2012 22:17 #1 door gert
schuurvondst werd gestart door gert
via via kwamen we deze alp op het spoor
Bouwjaar 1993 met 46k op de teller
Gelukkig is hij in de traditie van de van Egmondjes dus de kleur is groen.
Op een lekke uitlaat na en hier daar wat roest op het frame hebben we er een mooie extra fiets aan.
de velgen en kuipdelen zijn voor een 18 jaar oude fiets in een prima conditie
In de komende weken gaan we hem strippen en vervangen we de slechtere onderdelen. Alles eerst even goed schoon maken en waar nodig van een nieuw kleurtje voorzien.
we houden jullie op de hoogte want wij zijn twee sleutelaars met 4 linker handen.

gr, Gert en Edit ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2012 22:21 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic schuurvondst
Leuk project Gert  :) Gefeliciteerd met de aanwinst  8)
Hou ons maar op de hoogte hier van de vorderingen, vinden we leuk  ;D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2012 22:36 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic schuurvondst
Gaaf Gert!
Dat zijn leuke projecten om in een schuur te vinden.

Volgens de kenners kun je er zo, als je de brommer netjes oppoets, pimpt en op z.g.a. nieuwe bandjes zet, € 2500,00 voor vragen. Maar ik heb zo'n vermoeden dat deze een mooi plaatsje in de schuur gaat krijgen om af en toe lekker op te gaan genieten  ;) .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2012 23:33 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic schuurvondst
Nou nou, vragen doen ''kenners'' dit bedrag, maar krijgen nog lang niet... ;)

Edit en Gert: ziet er leuk uit, succes!  :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2012 19:00 - 13 sept 2012 13:18 #5 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
De start van het opknappen van mijn schuurvondstje is begonnen.
Dat de uitlaat lek was , was bij aankoop bekend. Iemand heeft in het verleden een bout in het condensgat gedaan.
Waarschijnlijk ooit gedacht dat de uitlaat lek was. In een uurtje of drie heb ik de motor ontdaan van alle plastic  de cdi units, spiegels handkappen en achtersteunen.
Het roestmonster heeft wat harder toe geslagen dan verwacht maar, we hebben de tijd om het beestje op te knappen.

Bijlage:


Bijlage:


De uitlaat is inmiddels gerepareerd  gelukkig had mijn maatje een stuk buis liggen waarmee we het gat konden overbruggen.
Het lassen van dit alles heb ik aan hem over gelaten.Hij is daar een stuk beter in dan ik.
Ik heb nu een uitlaat uit een stuk. Deze ga ik nu eerst maar eens stevig schuren ontroesten en voorzien van een nieuw hitte bestendig laklaagje.
Die gaat er weer uit zien als nieuw.
Bijlage:


Bijlage:


Bijlage:



De meesterlasser in actie.
Bijlage:


Wordt vervolgd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 09:30 #6 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Het diepte punt is bereikt ;D

Na mijn laatste post heb ik niet stil gezeten. De roest op het frame was behoorlijk maar door stug onderdelen te verwijderen meer dan dat ik eigenlijk van plan was hield ik een kaal frame over.
Na een aantal avonden met schuurmachines,  haakse slijpers met komborstels, dremmels en staalborstels te hebben gewerkt kwam ik eigenlijk niet tot het gewenste resultaat.
Mijn vriend had een zandstraal pistool en daarmee hebben we het frame uiteindelijk toch netjes gekregen.

Het frame is eerst voorzien met een ontroester die ik vanuit Hongarije heb meegenomen. Wat het precies voor spul is wil ik niet weten maar ik heb er mijn uitlaat mee ingesmeert en na een paar weken zit er nog steeds geen roest op ondanks het feit dat het kaal metaal is.
het frame staat nu in iedergeval in 4 lagen grond lak en drie lagen kleur. De blanke lak gaat er deze week nog op. Het resultaat zal ik later posten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 09:33 - 02 sept 2012 09:58 #7 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Het opknappen van de vele kleine onderdelen is begonnen.

Naast het frame heb ik al veel andere onderdelen schoon gemaakt en voorzien van een nieuw kleurtje met een goede laag blanke lak erover.
De stapel schone onderdelen neemt gelukkig gestaag toe en de voorzichtige heropbouw kan gaan beginnen.

Ik wilde de fiets als crosser gaan gebruiken maar nu ik zie hoeveel werk ik erin heb gestoken ben ik  er steeds minder zeker van of ik dit wl moet gaan doen.
Tijdens de demontage ben ik weinig echt kapotte onderdelen tegen gekomen dus de kosten vallen me gelukkig nog mee.
Wat ik echt moet vervangen zijn een paar lagers in mijn Prolink. Gelukkig kan Ad me daarbij helpen.
Het balhoofdlager vervang ik omdat hij nu toch open ligt maar hij had nog wel even meegekund.
verder moet ik de stofhoezen van de voorvork vervangen en de remmen wil ik zowie zo reviseren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 09:36 - 02 sept 2012 10:11 #8 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Het motorblok is de volgende grote uitdaging.

Aangezien ik echt twee linkerhanden heb zal het opknappen van het blok nog wat gaan worden.
Ik zal het eerst maar eens goed schoon maken en ontvetten.
De plannen die ik er mee heb zijn: spuiten ,kleppen stellen nieuwe bougies en filters.
Ik heb met de motor een poosje gereden en aan het lopen van het blok heb ik niets vreemds kunnen ontdekken ook was er geen gebruik van olie dus  het splitsen van het blok wil ik niet gaan doen gewoon wat regulier onderhoud.

Zodra er weer wat foto's zijn van de opbouw zal ik die hier plaatsen.
wordt vervolgd.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 10:41 - 03 sept 2012 17:26 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic schuurvondst
Gaat goed zo met jou! Alles tot nu toe gespoten met een spuitbus of heb je een compressor met een verfspuit?
Volgens mij woont er ergens in het Oosten een ouder clublid die heel handig is met het opknappen van motorblokken van een Transalp. Wellicht dat hij je een paar goede tips kan geven om snel van A naar B te komen.

Succes vind het wel leuk te lezen dat je met, zoals je zelf zegt ten minste, met twee linker handen inmiddels al weer zover bent. Mooi man  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 10:56 #10 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic schuurvondst

Ik wilde de fiets als crosser gaan gebruiken maar nu ik zie hoeveel werk ik erin heb gestoken ben ik  er steeds minder zeker van of ik dit wl moet gaan doen.


Dat had ik je kunnen voorspellen Gert  ;D

Word straks natuurlijk hardstikke zonde om 'm door de prut te raggen  :-\
Nou ja, dan promoveer je die 650 toch gewoon tot baggerfiets  ;) ;D

Goed bezig Gert, hou ons maar op de hoogte. Leuk om te volgen  8)

Grtz.
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 11:36 #11 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic schuurvondst

Dat had ik je kunnen voorspellen Gert  ;D

Word straks natuurlijk hardstikke zonde om 'm door de prut te raggen  :-\
Nou ja, dan promoveer je die 650 toch gewoon tot baggerfiets  ;) ;D

Goed bezig Gert, hou ons maar op de hoogte. Leuk om te volgen  8)

Grtz.
René


Dat klinkt inderdaad erg bekend...  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 12:05 #12 door PimW
Beantwoord door PimW in topic schuurvondst
Zou ik daar straks ook last van krijgen?  :o

Mooi Wark!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 18:06 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic schuurvondst
Het wordt daaro bij jullie ook al een echte collectie hé? Pas maar op... het is verslavend!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2012 20:24 #14 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst

Alles tot nu toe gespoten met een spuitbus of heb je een compressor met een verfspuit


Hallo Bram,

Dit is allemaal spuitbussen werk een verfcompressor hebben we niet

Ha Rene,

Nou ja, dan promoveer je die 650 toch gewoon tot baggerfiets   

echt nie, de 650 rijdt veuls te lekker om daar nou een prutfiets van  te maken dan krijg ik ruzie met de freule ;D

Het wordt daaro bij jullie ook al een echte collectie


Ja Bernard je hebt gelijk maar 4 transalpjes  in een tuin van 25 vierkante meter gaat toch best een beetje vol worden.
zeker nu Dochterlief heeft aangegeven dat zij ook haar motorrijbewijs wil gaan halen.
Er zal nog plek gemaakt moeten worden voor de vijfde al zal dat geen transalp worden. Ze wil graag een varadero 125




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2012 09:58 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic schuurvondst
En het advies van het oostblok.  Gewoon je tijd nemen voor het blok en niet proberen het in een keer te spuiten. Gewoon 1 cylinder tegelijk, of 1 zijdeksel  en de rest gewoon ff afplakken. Als alle delen dan in de lak zitten, kun je hem 1 keer dunnetjes aflakken. De gebruikte lak ken je intussen en dus goed schuren, schuren en borstelen en vooral goed ontvetten met thinner. Je blokje hoeft hiervoor echt niet uit elkaar.

Suc6 en als je zo doorgaat ben je eerder klaar dan ik. ( wacht nog op onderdelen. )

Groeten

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2012 21:00 #16 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
na een weekje spuiten is het frame eindelijk af ;D.
11 lagen lak in totaal. Dat zal hopelijk voorlopig even houden.
we kunnen langzaam weer aan opbouw gaan denken. Aan het motorblok heb ik de komende weken nog een leuke kluif heb het al ontvet en ben bezig het te schuren. Wat is dat een K klus al die randjes en bochtjes, maar het resultaat telt we komen er wel


voor de liefhebbers wat foto's bijgevoegd
Met de jonge dame heb ik stevig moeten onderhandelen over het gebruik van het zand in haar zandbak :)).
Ik zal nu moeten besparen op de onderdelen anders ga ik over mijn budget heen ;)

Gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2012 21:04 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic schuurvondst
Gert speelt vals......................................... :o :o :o :o

Het wordt wel een race zo tegen de klok.
Vandaag heb ik te horen gekregen dat er wat onderdeeltjes aankomen.
Alleen de ketting en tandwieltjes zijn "vergeten "  Als jij zo doorgaat haal je me weer in.

Suc6  ;D ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2012 22:48 #18 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic schuurvondst
hallo marien

ook dat gaan we oplossen... en ik weet dat gert een cruciaal deel mist wat dus bij mij op de werkbank nog ligt

dus inhalen No way

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2012 19:48 #19 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Het blok begint weer een kleurtje te krijgen de eerste van drie spuitbussen zit erop :D.
Omdat het blok ertoch naast staat gelijk de kleppen gesteld dus daar ben ik ook weer een poosje vanaf.
De olie en bougies komen later deze week wel aan de beurt.

Verder zijn de poten gespoten en het balhoofd glimt je ook weer tegemoed. Het stuur staat voor de komende week op de planning maar dan moet het motorblok wel eerst klaar zijn want twee kleuren spuiten in een kleine cel gaat nu eenmaal niet.
Langzaam maar zeker maken we vorderingen ik kan niet wachten om het blok weer in zijn frame te takelen.
Alle beugeltjes die daar voor nodig zijn liggen glimmend te wachten op de plank.

Ad heeft er weer voorgezorgd dat ik weer een goed werkende prolink heb.
Maar voordat ik die ga monteren eerst het blok dat heeft nu bij mij prio een

wordt vervolgd
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 09:24 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic schuurvondst
Ziet er in elk geval weer prima uit Gert. Is dit de definitieve kleur of is dit de grondlaag.
Wat heb je trouwens voor verf gebruikt.?

alleen poten gespoten ??????

poten gespoten

Kreeg je die niet meer mooi dan, of waren ze te ver ingevreten.
Ik heb ze gewoon mooi gekregen met fijn schuurpapier en met een staalborsteltje. Darna met polijstspul behandeld.

En ter info. Ik ben gisteren met de Alp de bagger in geweest. Best wel weer lekker voor een keer.  ;) ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden