schuurvondst

01 okt 2012 10:12 #21 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
ha Marien

ik heb de voorvorkpoten inderdaad gespoten. kreeg ze met de polijst machine niet naar mijn zin
Dus schuren een paar keer gronden, kleur en blanke lak en ze zien er weer uit als nieuw.
Zal wel een plaatje posten De poten van de fiets van Zoonlief hebben we op de zelfde manier gedaan en die zien er na een jaar nog prima uit.

De kleur van het blok wordt nog wel iets lichter want de cel waarin we de foto hebben genomen is wat donker.
Ik heb toch andere lak dan jij gebruikt ik kreeg het advies om engine paint van Motip te gebruiken is ook hitte vast (150gr) en bestendig tegen olie en benzine.
We zullen het afwachten wat het doet op de langere termijn.

Gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 11:41 #22 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic schuurvondst
150 graden is meer dan genoeg voor het blok. Ik heb ook de hittebestendige lak van Hamerite  (800 grd ) eens gebruikt op een uitlaat.
tot nog toe erg tevreden mee.
Die lak is er ook in 200 graden versie en in elke kleur.

Maar leuke testcase natuurlijk als we verschillende lakken gebruikt hebben kunnen we straks vergelijken.
Suc6

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 20:55 #23 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
De opbouw is langzaam begonnen ;D het blok kabelboom en start motor zitten weer op zijn plek.
het was even een k klussje om dat frame zonder schade om dat blok heen te frommelen maar zonder al te grote problemen is het gelukt.
Nu rustig aan de andere onderdelen die klaar zijn eens van de plank gaan halen.
Gaat het toch nog wat worden ::).

Gr, Gert ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 21:05 #24 door Paul
Beantwoord door Paul in topic schuurvondst
ziet er bling bling uit !! 8) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 21:48 #25 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic schuurvondst
Idd, helemaal egaal zilvergrijs  :D

Heb je nou dat komplete blok zo in de Hamerite 'geblazen' Gert?  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 21:56 #26 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Motip engine paint 8)
Op advies van de lokale verfboer maar het ziet er inderdaad niet slecht uit.
Ben benieuwd naar de effecten op langere termijn we wachten het rustig af.
Beginnen we toch weer op nieuw ;)

Zal rustig alvast gaan zoeken naar een volgende want als deze klaar is, ja dan heb ik tijd over en je moet toch wat. Het houd me in ieder geval van de straat ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2012 22:00 #27 door PimW
Beantwoord door PimW in topic schuurvondst
Valt best mee toch, hij zit al bijna weer in elkaar ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 18:46 #28 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
een middagje sleutelen achter de rug met Zoonlief

De achterkant voor het gros weer geïstalleerd, tevens een aantal leidingen weer op de juiste plek gezet met als voorbeeld de brommer van Zoonlief en erachter gekomen dat mijn brommer een ander model luchtfilterhuis heeft dan de PD06 uit '91

Morgen proberen het balhoofd te plaatsen en zo de voorkant langzamerhand klaar te maken.

gr.
Gert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 19:14 #29 door GJ.
Beantwoord door GJ. in topic schuurvondst
Ziet er gelikt uit Gert, mooi man :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 19:44 #30 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic schuurvondst
Lekker bezig geweest  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 nov 2012 23:44 #31 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic schuurvondst
Gert


Ziet er mooi uit.
Lekker bezig geweest.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 16:52 #32 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
Zo weer terug van een paar uurtjes sleutelen,

Helaas is het nog niet helemaal gelukt om het balhoofd te plaatsen maar dat word morgen geregeld.

Tevens hebben we vandaag weer het voorwiel voorzien van een remschijf, de poten zijn weer voorzien van nieuwe olie.

Daarnaast hebben we een missende kabel teruggeleid naar zijn originele plek bij de spanningsregelaar ipv vooraan ter hoogte van de carbs en hebben we de luchtinlaat bevestigt aan de carbs en voorzien van nieuwe schroefjes gezien dat de vorige gesneuveld zijn in de strijd tegen corrosie.

Het punt van reanimatie komt steeds dichterbij.

To Be Continued....

Gr
Gert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 nov 2012 21:02 #33 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic schuurvondst
Handig zo'n zwembad als je de olie van je veerpoten wilt verversen  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2012 12:50 #34 door Zoonlief
Beantwoord door Zoonlief in topic schuurvondst
Ouwe heer,

Laat hier even weten of het lukt je stuur kolom te bevestigen deze week dan kunnen we proberen of we dat ding komend weekend aan de praat kunnen krijgen.

Gr,

Gerrit

Realiteit is de illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.

Het staat geschreven en gedrukt ge mot krabben waar het jukt.

God schiep mensen en dieren. Behalve politie en officieren. Deze creaturen, schiep de duvel in zijn vrije uren!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2012 17:09 #35 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
balhoofd zit erin, het stuur is bevestigt, bekabeling is aangesloten, voorwiel er weer ingezet.

Nu doet zich het volgende probleem te boven de electra doet het niet helemaal zoals het hoort
wel staat de accu op de lader en de motor heeft zijn eerste hoestje gegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2012 20:30 #36 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic schuurvondst
Gert check ff goed of de massa aansluitingen tussen het blok en het frame, kabelboom en het frame goed zijn.
Als je lekker enthousiast met de verfspuit in de weer bent geweest zou daar zomaar het probleem kunnen zitten. Je wilt niet weten hoe goed lak isoleert  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2012 21:39 - 03 dec 2012 22:20 #37 door gert
Beantwoord door gert in topic schuurvondst
[youtube]
[/youtube]

alle electrische problemen zijn opgelost. een rondje stekkers in spuiten met contactspray doet wonderen.
daarna de carbs gevuld met benzine en duimen maar. na twee keer starten eindelijk weer geluid uit de motor. ;D ;D ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2012 20:58 #38 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic schuurvondst
Helemaal gefeliciteerd.
Nu afbouwen en genieten.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 07:06 #39 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic schuurvondst
Gefeliciteerd Gert!
Elektrische problemen zijn altijd het spannendst, maar nooit onoplosbaar.

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2012 18:16 #40 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic schuurvondst
Mooi moment Gert, als het motortje weer bromt  8) Gefeliciteerd  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.105 seconden