Mijn eerste moto

22 juni 2012 00:06 #1 door laroman
Mijn eerste moto werd gestart door laroman
hallo ,

de beleefdheid genoodzaak mij als nieuw lid van dit forum om mij even voor te stellen .
Na lang twijfelen en overtuigingkracht voor de vrouw heb ik toch eindelijk de knoop doorgehakt en mijn eerste moto aangekocht.
Een Honda transalp van 98 volgens vrienden zou dit een goede starter bike moeten zijn en na een weekje rondtoeren heb ik zeker nog geen spijt van deze aankoop .
Ohja mss ook een woordje uitleg over mij , ben 48 jaar oud en heb helemaal geen ervaring op een moto buiten mijn brommertje van 30 jaar geleden maar dit telt niet mee .
Dus alles is nog nieuw voor mij en ondanks ik niet voor een rijbewijs moet gaan ( heb dat er 30 jaar geleden erbij gekregen als ik mijn autorijbewis heb bekomen ) ga ik toch wel wat rijles volgen want heb toch het gevoel dat ik dit nodig heb .
Zo ik denk dat ik het belangrijkse heb medegedeeld en tot later
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2012 10:13 #2 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Mijn eerste moto
Welkom hier op het forum! Het zal je zeker van nut zijn.

Doe voorzichtig die eerste kilometers. Motorrijden heeft qua risico's meer met duiken dan autorijden van doen maar als je je bewust bent van de gevaren is het een geweldige hobby!

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

22 juni 2012 10:46 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Mijn eerste moto
Hey Laroman!

Gelukswensen met je eerste Alp! Ervaring leert dat er daarna nog velen gaan volgen...  ;D ;)
Eneh... dat lidmaatschap van de Transalp Club kan natuurlijk ook niet uitblijven?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

23 juni 2012 00:34 #4 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Mijn eerste moto
Laroman welkom hier en veel plezier met jouw motor.
Ik heb eenzelfde Alp en beleef er heel veel plezier aan.
Hier zal je met raad en daad worden bijgestaan om jouw Alp te leren kennen.

Groet Hans

23 juni 2012 23:58 #5 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Mijn eerste moto
Rijles is zeker aan te bevelen: Je hebt kans dat jij jezelf dingen op de "verkeerde manier" aanleert. Natuurlijk zegt dertig jaar rijden wel wat, maar als ik sommige oude rotten zie kutten met hun fiets houd ik af en toe mijn hart vast.

Uiteraard heb je een Honda allroad, dus alles wat niet op tijd aan de kant springt word simpelweg één gemaakt met het asfalt: Een uitstekende keuze! Ik heb er zelf ook één  ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden