Sinds kort ben ik de ongelukkige eigenaar van een heuse oeralp.
Hij is al half gestript , maar ik wil jullie toch het projectje niet onthouden.
Van een roestbak naar weer een wegwaardige motor in beelden.
Veel heb je niet nodig:
Allereerst een beetje tijd . Heb ik veel te weinig, maar maak ik wel.
Verder een beetje sleutelarij spul, zoals steek en ringsleutels en misschien een paar dopjes. Heb ik dus op voorraad
Verder een plek waar je het liefst een beetje droog en warm de boel kunt loshalen. Heb ik niet, maar de tuin bied wel uitkomst.
Ook noodzakelijk, een paar clubmaten die af en toe een bakkie komen doen en wat spul willen stralen of zo.
Verstand van motoren heb ik niet, maar dat is bij een alp ook niet nodig. We hebben toch een TCN club.Dus kennis is overal.
Poetsdoeken heb ik ook genoeg, want een maatje brengt regelmatig afgekeurd linnengoed.
Schoonmaak middelen dan, wat spuitbusjes verf en vooral veel schuurpapier en staalborsteltjes.
We zijn dus begonnen met de boel aan de voorkant uit elkaar te halen.
De eerste foto's:
Dit is 'm dus, of liever dit was hem een week geleden.
Hier en daar een roestvlekje.
Maar verder nog geen rare dingen tegengekomen.
Eerst maar eens ontroesten en een likje verf.
Beginnen met het gewei.
Hmmm de rest mag ook wel een beurtje hebben. Hoe meer je loshaalt des te meer werk je krijgt.
Maar goed. IK ben begonnen.
Meteen mijn kleinzoon aan het werk gezet. Had vakantie en wist niet wat hij met zoveel tijd moest doen.
Nou had ik juist een projectje............. en dus wel wat te doen voor hem >
WORDT VERVOLGT DUS.
als het nu maar een beetje droog blijft :
Vrijdag de 13e juli.
Hoe kan het anders
Zwaar klote weer vandaag en zeker als je buiten moet sleutelen. Weinig lol aan, maar oke.
Ook vandaag weer flink wat overhoop gehaald en zoals ik al zei. Hoe meer je loshaalt des te meer komt er tevoorschijn.
Een kleine impressie:
In elk geval weer een hele boel ontroesten.
Als het nu maar eens een paar daagjes droog was.
Onderdeeltjes zijn besteld, dus morgen maar weer verder.
1 voordeeltje behaald vandaag. De voorkant inclusief de veerpoten en het gewei zitten weer op hun plaats.
Ziet er weer wreed gelikt uit zo.
Morgen komt een maat weer een beetje meehelpen met schuren en ontroesten.
De pest is dan alleen, ik weet niet waar hij alles gelaten heeft en alle boutjes liggen nu ook nog door elkaar.
En er ligt een bende onderdelen in de tuin...........waar zat dat eigenlijk allemaal.
Wordt dus ook nog puzzelen. ;D
Maar ja, je bent van de straat.
Vanmorgen de party tent maar uit de doos gehaald en in de stromende regen opgebouwd. Tja, je moet er wat voor over hebben toch.
De boel verder gesloopt en je komt dan wat tegen. >
Maar na een paar uurtjes borstelen, schuren, ontroesten en ontvetten staat het frame er weer netjes bij.
Toch ??
Morgen maar weer verder, tenminste ............................. :-X :-X :-X
Oh ja, m'n maatje van vandaag. Zou hem bijna vergeten. Heeft de hele dag meegewerkt.
En geen zorg hoor. Hij zit lekker droog
Zondag 15 juli. Vandaag maar een paar uurtjes toestemming gekregen. Weer viel mee, dus vooruit met de geit.
De achterbrug uit elkaar en op de werkbank. Kan wel een grondig beurtje gebruiken.
Alle plekjes vet en roestvrij en ook de schokdemper komt aan de beurt.
Uiteindelijk toch nog zover gekomen dat de brug in de hammerite kan worden gezet.
Ziet er weer uit als nieuw.
Ook het voorwiel weer op z'n plek.
Begint al weer een beetje op een alpje te lijken.
Toch nog even gezeur met het voorwiel in de vork zetten.
De beide voorveren zijn er natuurlijk helemaal uit geweest en alles is dus los geweest. Bij het monteren van het voorwiel bleef er veel ruimte tussen de opnemer km teller en de vork. De vulring aan de andere kant zit er wel in maar helemaal zeker dat het goed zit ben ik nog niet. morgen maar eens verder kijken.
Nu handjes wassen en dan meteen als de sodemieter onder de douche.
Woesndag 18 juli alweer. Wat gaat die vakantie snel. Maar de afgelopen 2 dagen behoorlijk produktief, ondanks de regen afgelopen maandag. ff op en neer naar Zeeland om een klein electrisch probleempje op te lossen en wat onderdeeltjes te scoren. We kunnen dus verder. De resultaten van de afgelopen 2 dagen :
De achterbrug maar weer op zijn plek. Filterhuis geplaatst
Uitlaatje geplaatst. Wat is tie zwart he.... Miquel had de bochten gestraald voor me en daarna heb ik er super hittebestendige lak op gespoten. Ziet er goed uit. Ben benieuwd wat het resultaat is nadat de boel heet is geweest. Nou ja, voor een tientje per spuitbus weten we het.
Ook de rest vordert al weer aardig. De kettingset is binnen dus het achterste deel kan nu ook op de schop.
Wordt een projectje voor vandaag. Het ziet er naaruit dat we een paar droge dagen krijgen. Eerst maar eens kijken of hij loopt vandaag. Ben benieuwd.
Donderdag 19 juli.
Vandaag de eerste proefrit gemaakt en alles blijkt gewoon goed te werken. Remmen moesten wat worden bijgesteld en hier en daar wat kleine dingen nog worden gemonteerd. Loopt als een trein. Mijn partytent was avanmorgen een speeltje geworden van de wind en heb hem dus moeten afbreken. Was geen houden meer aan met die wind. Nu even wachten tot het droog is dan kan ik de foto's maken en plaatsen van de resultaten van dit project. Al met al toch 1,5 week gesleuteld, gepoetst, geschuurd en ontroest. Het resultaat mag er zijn al zeg ik zelf.
Nog ff geduld dus voor de foto's . :