Met gepaste trots...

01 okt 2012 14:07 - 04 okt 2012 12:57 #1 door Knakker
Met gepaste trots... werd gestart door Knakker
kan ik meedelen dat ik sinds kort in het bezit ben van een 1995 RD07 Africa Twin.(excuus voor de belabberde foto)
imageshack.us/photo/my-images/685/33180253.jpg/


Hallo allemaal,

Sinds net AT-bezitter en ook TCN-member, dus dat lijkt een een goed moment mezelf even voor te stellen. Ik ben Ron, 45 jaar, huisje boompje beestje, uit Pijnacker. Op zoek naar een beetje avontuur, waar bij wat sleutelen niet vervelend is,werd ik enthousiast van een AT. Ik heb nog geen AllRoad-ervaring, maar hoop deze zeker op te gaan doen, misschien zelfs al as zaterdag tijdens de afsluitrit.
Ik ben vanwege de technische topics op het forum en de clubactiviteiten zoals de ritten lid geworden van de TCN.

Kwa sleutelen mag ik al snel aan de bak, want de motortemperatuur loopt nauwelijks op tijdens rijden(thermostaat) en de koppeling doet de motor vooruitkruipen tijdens starten in de eerste versnelling met ingetrokken koppeling. Omdat we nu samen al drie motoren hebben en binnenkort een brommert erbij voor een van de kinderen, gaat binnenkort de (achter)tuin op de schop. Het maakt wat los zo'n hobby.

Ik hoop jullie te treffen op het forum of een van de activiteiten van de TCN.

Groeten,
Ron

Een hobby die niks kost is geen hobby.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 14:23 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Met gepaste trots...
Hoi Ron,

Van harte welkom bij de leukste Honda club van Nederland en geniet je @Twin!
Waarschijnlijk tot a.s. weekeinde in Loon op Zand!

Met dé Groningse Transalpclubbrul

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 14:56 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Met gepaste trots...

.......Kwa sleutelen mag ik al snel aan de bak, want de motortemperatuur loopt nauwelijks op tijdens rijden(thermostaat) en de koppeling doet de motor vooruitkruipen tijdens starten in de eerste versnelling met ingetrokken koppeling. ........


Dat de temperatuurmeter nauwelijks oploopt tijdens het rijden klopt, geen zorgen over maken. Wel je thermo contact in je rechter radiateur periodiek ff testen. Motor ongeveer 15 - 20 min stationair laten draaien. Temp metere gaat dan wel oplopen en fan moet aanslaan.

Mbt de koppeling hoeveel kilometer staat er inmiddels op je AT? Nieuwe half syntheet 10W 40 wil soms ook wel eens helpen. Koppelingen gaan bij een normale doch stevige rijstijl makkelijk 80.000 km of wel meer mee.


Succes met je AT.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 21:03 - 01 okt 2012 22:59 #4 door Knakker
Beantwoord door Knakker in topic Met gepaste trots...
Bedankt voor jullie reactie en zeker ook voor de info. Kijk, zo hoef ik niet gelijk mijn koelsysteem open te halen, ik zal hem nog wel even zolang stationair laten draaien om te testen.

Voor wat de koppeling betreft: ik zag op de meegekregen werkplaatsfacturen van de vorige eigenaar, dat er 3000 km geleden VSX4 olie in gegaan is. Deze olie is al semi synthetisch, dus dat zal helaas geen oplossing bieden. De motor heeft nog maar 55.000 km gelopen en de vorige eigenaar die hem 8 jaar in bezit gehad heeft, leek mij niet echt een rauwdouwer. Ik zal nog eens kritisch naar de speling op de koppelingskabel kijken, al leek mij er zo niks mis mee.

Een hobby die niks kost is geen hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 08:24 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Met gepaste trots...
Ben niet zo fan van Shell olie. Mijn ervaring is dat een AT blok met Shell olie ook minder prettig schakelt. Ik zou inderdaad eerst eens naar de kabel kijken, speling van 15 mm op het uiterste puntje van het koppelingshandel. Probleem nog niet verholpen dan zou ik eerst toch maar eens andere olie proberen. Gebruik in een AT vooral geen full-syntheet meer ellende dan voordeel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 09:56 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Met gepaste trots...

Ben niet zo fan van Shell olie. Mijn ervaring is dat een AT blok met Shell olie ook minder prettig schakelt. Ik zou inderdaad eerst eens naar de kabel kijken, speling van 15 mm op het uiterste puntje van het koppelingshandel. Probleem nog niet verholpen dan zou ik eerst toch maar eens andere olie proberen. Gebruik in een AT vooral geen full-syntheet meer ellende dan voordeel.


Idem met S(HELL). Niet alleen op de @Twin, maar ook op de Alp en de Dero geeft dit merk problemen. Ben zelf inmiddels liefhebber van Motul halfsynt. 10W40 omdat ook Castrol dezelfde problemen gaf als Shell.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 10:34 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Met gepaste trots...

VSX4 olie


Shell erin, gewoon telkens schakelproblemen. Niet vrij en moeilijk in 1e versnelling.
Zowel de Varadero als de Alp

Motul derin gemieterd en inderdaad 10W40 half synt
No problems anymore.    8)
Kies zelf maar. ;) ;)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 11:09 #8 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Met gepaste trots...



Shell in mijn Dero was ook geen succes. Tegenwoordig gewoon de halfsyntheet van Hein Gericke erin en dat is goed. Met de Sunoco olie van Ad erin schakelt ie alleen een stuk beter. Dus zit er tegenwoordig sunoco in....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 12:21 #9 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Met gepaste trots...

Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden » Met gepaste trots...

;)


-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 12:43 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Met gepaste trots...
Je maakt me nieuwsgierig Han.  >:D

Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden » Met gepaste trots...


Bee m dobbeljoe aangeschaft toch niet  ;D ;D

Maar je hebt gelijk.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 13:25 #11 door EelkoL
Beantwoord door EelkoL in topic Met gepaste trots...
welke api kwaliteit gebruiken jullie dan voor de half-synth olie? Ik heb wel eens gehoord dat de hogere api kwaliteiten vooral gericht zijn op minder verbruik en niet op beter smeren en dat je daarom in een blok voor een motor beter max api sg zou moeten stoppen. Voor een auto ligt dat anders omdat daarhet blok anders belast wordt.
Is dit een onzin verhaal?

'99 TA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 14:08 #12 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Met gepaste trots...
Hi Ron,

Welkom hier en bij de club. Goede keuze, een AT. Je zal er geen spijt van krijgen. Het allroaden komt vanzelf wel. Los van de clubactiviteiten, zijn er ook wel eens wat "eigen"' initiatieven  :) .

Grt. B.


Zo, en nu kan de rest misschien naar de technische hoek om lekker verder te babbelen over olie en zo  ??? ?


Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden » Met gepaste trots...

;) 



-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 20:21 #13 door Knakker
Beantwoord door Knakker in topic Met gepaste trots...
Zo, net terug van een proefritje. Koppeling helemaal oke na olie verversen(ik heb gekozen:Motul rules  8) ) en de motortemperatuur loopt stationair netjes op tot de vin inslaat (excuus aan de buren). Ik moest nog wel even aan het verschijnsel brandstofkraan wennen, maar die vergeet ik voortaan ook niet meer.

Bedankt voor alle tips, ik ben nu al helemaal blij bij deze club.

Een hobby die niks kost is geen hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2012 21:00 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Met gepaste trots...
Brandstof kraan gewoon altijd openlaten staan op reserve, op dagteller vanaf zo 300-340 km gaan tanken.
Spaart je een brandstof pomp uit ingeval van droogstampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 00:39 #15 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Met gepaste trots...

Brandstof kraan gewoon altijd openlaten staan op reserve, op dagteller vanaf zo 300-340 km gaan tanken.
Spaart je een brandstof pomp uit ingeval van droogstampen.


En wanneer je een keer flink bent wezen blazen, of wind tegen hebt, kom je alsnog zonder te staan.

Ik zou hem bij de 290 kilometer preventief van ON naar RES omschakelen, en dan bij de 340 tanken.
Elke halve ton een revisieset is qua kosten natuurlijk ook nog wel te overzien (€60-70?).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2012 10:51 #16 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Met gepaste trots...
precies.....setje nieuwe contactpuntjes kost je 25/30 euro. Het is 3 kwartiertjes werk om te vervangen. Enigste wat het meeste tijd kost is 1 kabeltje solderen  ;) Appeltje eitje dus.
Ik heb mijn tripmeter altijd op 345 km staan (aftellend). Rij nou niet bepaald zuinig. Nog nooit "droog" gestaan (de motor dan  ::)).

Veel plezier ermee
Groet
Frankie

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden