Opknapbeurt Varadero

21 okt 2012 20:16 #1 door Cas
Opknapbeurt Varadero werd gestart door Cas
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/708/img0088au.jpg/] [/URL]

Door het lezen van de vele topics over het opknappen van Alpen heb ik besloten om mijn Varadero ook eens onderhanden te nemen. Er zitten nogal wat onderdelen op die ik graag zou opfrissen maar waar ik met geen mogelijk bij kon komen. Alles uit elkaar geschroefd en wat me meteen opviel was het motornummer dat begint met SD01E- terwijl mijn Dero bouwjaar 2003 een SD02 is.
Het blok heeft nogal wat verweerde plekken, waarschijnlijk pekelschade, die ik wil bijwerken met een kwast. Hammerite heeft alleen alu kleur in spuitbussen. Welke verf kan ik het best gebruiken om het blok met de kwast te verven? Kan er op Google niet veel van vinden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2012 21:16 #2 door gert
Beantwoord door gert in topic Opknapbeurt Varadero
Hallo Cas,

Voor mijn Alp heb ik Motip Engine Paint gebruikt.
Deze verf(spuitbus) is te gebruiken tot 150 graden en zo warm wordt een blok niet.
Het eerste resultaat ziet er netjes uit. Wat de langere termijn gaat brengen dat antwoordt moet ik je schuldig blijven.

Je wilde het blok verven met de kwast dat zal ten eerste niet mee vallen vanwege de hoeken en gaten van het blok denk dat afplakken en spuiten betere resultaten zullen hebben.
je zou  eens kunnen informeren bij de betere automateriaal handel of er wel kwastbare motorverf bestaat.

Gr, Gert ;D

21 okt 2012 21:23 #3 door gert
http://www.kbs-coatings.com/motor-coater.html

toch nog wat gevonden

gr, Gert ;D

21 okt 2012 21:30 #4 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Opknapbeurt Varadero
Bedankt Gert.
Het grootste deel van het blok is onzichtbaar en ik wil nu juist vooral de delen die in het zicht zitten van een nieuwe laklaag voorzien. Zat te denken aan een kwast dan hoef ik ook niet zoveel af te plakken maar ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken. Dit is in ieder geval een goede optie.
Groeten Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

27 dec 2012 21:40 - 27 dec 2012 21:53 #5 door Cas

27 dec 2012 21:51 #6 door Cas
Blok gespoten met Motip Engine Paint, spuiten was een fluitje van een cent, ontvetten, schuren en afplakken was een ander verhaal.
Ook bouten, moeren, slangenklemmetjes etc zijn gespoten met Hammerite Aluminium.
Teveel om op te noemen andere zaken zijn ook gespoten.
Kettinggeleider vernieuwd.
Koppelingskabel vernieuwd.
O ringen tussen carbs en luchtfilter vernieuwd.
Uiteraard uitlaatpakkingringen vernieuwd.
Achterste remklauw zat muurvast, doet het weer perfect.
Beide draaipunten van de choke zaten dusdanig vast dat de veertjes ze niet meer terug konden bewegen. Allemaal weer los.
Zit nog te klooien met de chokekabel aansluiting op de carbs, stom systeem.
Nog een paar dagen en hij kan weer rijden, als hij tenminste wil starten  ;D

27 dec 2012 23:05 #7 door gert
dat ziet er weer strak uit
het eerste keer starten van de motor is altijd spannend na zo,n ingrijpende opknapbeurt.
als hij het dan eenmaal doet dan kan je best trots wezen op de resultaten die je hebt geboekt.
suc6 met de verdere afbouw.

gr, Gert

27 dec 2012 23:09 #8 door Cas
Ingrijpend is het zeker, hopelijk zie ik geen stekkertje over het hoofd  ;D

27 dec 2012 23:42 #9 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Opknapbeurt Varadero
Ziet er goed uit Cas  8) Succes gewenst met de opbouw  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

27 dec 2012 23:54 #10 door Cas
We maken vorderingen, sommige dingen zorgen voor vertraging maar gaat helemaal goedkomen.
Hij staat weer op zijn pootjes, eerst nog eens alle aansluitingen controleren en dan de bovenbouw erop.

28 dec 2012 10:50 #11 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Opknapbeurt Varadero
Hoi Cas.
Zo ziet het er allemaal heel gemakkelijk uit maar ik weet wel beter. En Gert inmiddels ook. ;).
Doe je dit inderdaad allemaal buiten op de stoep of maak je alleen de foto's daar ??

Maar ziet er inderdaad perfect uit.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

28 dec 2012 17:11 #12 door Cas
Ik doe alles buiten bij mij op het terras, heb helaas geen mogelijkheid om de boel binnen te zetten.
Af en toe is het een heel gepuzzel om alle kabels en leidingen weer op hun plaats terug te krijgen maar gelukkig heb ik veel foto's gemaakt voordat ik begon
en vooral de leidingen van het remsysteem genummerd zodat ik ze weer makkelijk terug kon zetten.
Ook alles in de juiste volgorde in elkaar zetten gaat wel eens fout, ik moet nu het achterwiel er weer uithalen omdat ik niet met de momentsleutel
bij de bouten van de triangel kan komen.
Grootste probleem is de chokekabel. Die zit aan het einde netjes in het heveltje maar er is niets om hem vast te zetten aan het carburateurhuis, alleen een rubberen manchet.
Dus ik ben iets kwijt (denk ik niet) of het zat al niet goed of ik doe iets goed fout. Ik verwacht daar een afstelmogelijkheid om de kabel af te stellen en vast te zetten en die is er niet
dus ik ga zelf maar iets fabriceren.

28 dec 2012 21:37 #13 door Cas
chokeprobleem is opgelost.

28 dec 2012 23:03 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Opknapbeurt Varadero
oke, eventueel heb ik nog  wat foto's van mijn blok wissel waar op te zien is waar de choke kabel vast zit, maar een afstelmogelijkheid is er niet hoor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

28 dec 2012 23:27 #15 door Cas
Ik ben er inmiddels achter, de rubbermanchet was over het groefje geschoven waarmee de kabel moet worden vastgezet  >:(
Heeft me toch een hoop tijd gekost.
Morgen de remvloeistof erin, eerst nog een transparant slangetje scoren want ik heb hier niet de juiste dikte liggen.

28 dec 2012 23:58 #16 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Opknapbeurt Varadero

Ik ben er inmiddels achter, de rubbermanchet was over het groefje geschoven waarmee de kabel moet worden vastgezet  >:(
Heeft me toch een hoop tijd gekost.
Morgen de remvloeistof erin, eerst nog een transparant slangetje scoren want ik heb hier niet de juiste dikte liggen.

kom je morgen toch even langs?

kunnen we weer eens bij kletsen

29 dec 2012 18:45 #17 door Cas
Bijlage:

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb al een slangetje gevonden, zo eentje die telkens van de nippel afschiet  ???
Ik heb ontlucht op de ouderwetse manier, slangetje in een potje en reservoir vullen.
Helaas krijg ik het gedeelte van de linkerremklauw die de achterrem aanstuurt niet ontlucht, dat gedeelte zit boven de ontluchtingsnippel.
Morgen maar weer verder vogelen, misschien de remklauw op zijn kop houden..................

29 dec 2012 20:54 #18 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Opknapbeurt Varadero
So de juuuuuuu het lijkt wel een nieuwe  :o  ;)

29 dec 2012 21:28 #19 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic Opknapbeurt Varadero
allemaal chroom??? of bijzonder stevig gepoetst? (de achterbrug en step-montage-beugel-unit)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

29 dec 2012 21:54 #20 door Cas
De bovenkant en zijkanten van de achterbrug zijn geschuurd en gepolijst, hetzelfde voor de steps.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden