Varadero gekocht.

11 juni 2013 19:18 #21 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Varadero gekocht.
Als  je handelt heb je toch een ere code vind ik en als je iemand wat beloofd kom dat dan na ook als krijg je net erna een hoger bod dan zeg je jammer maar er komt al iemand als hij niet verkocht is kom dan alsnog
nee dit waren dus geen vriendelijke handelaren en zou er ook nooit mer wat willen kopen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 23:23 #22 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Varadero gekocht.
Ik heb nog een mooie zwarte 2007 Varadero in de aanbieding ;D  Als je interesse hebt mail me dan maar even.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 10:09 #23 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb nog een mooie zwarte 2007 Varadero in de aanbieding ;D  Als je interesse hebt mail me dan maar even.

Bill, je hebt mail.

Zou overigens sowieso voor een ABS versie gaan.

Bernard, hoeveel voordeel heeft het hebben van ABS op de Varadero?


Blijf het een rare actie vinden van de handelaar, vooral dat ik nog mocht proefrijden, terwijl de onderhandelingen met de andere mogelijke koper al bezig waren.
Vraag me ook af wat er gebeurt was als ik wel een hoger bod had gedaan, had de verkoper dan naar binnen gegaan, en verteld dat er buiten een hoger bod was.
Dacht in eerste instantie ook aan een opgezet spelletje om de prijs op te drijven, maar blijkbaar is die Varadero echt verkocht, staat niet meer op de site.


Ach ja, het is gebeurt, kan er boos over blijven, maar daar heb je alleen jezelf maar mee.
De Varadero komt er wel, heb inmiddels alweer wat leuks op het oog.

mvg

Cor


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2013 10:23 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero gekocht.
Het voordeel van een motor met ABS weet je pas als je het hebt ervaren...

Lees: als ik op mijn allereerste Varadero uit 1998 ABS zou hebben gehad, had ik 'm in augustus 1999 niet achterin een Peugeootje geparkeerd...  :( Omdat de remmen blokkeerden op een glad (olie+motregen) wegdek gleed de motor gewoon rechtdoor waar mijn broertje zijn ST1100 met ABS gewoon bestuurbaar bleef...

Na 2007 heb je overigens geen keuze, dan zit het puike ABS-CBS er standaard op.

Los daarvan... ABS versies van 2004 tot 2007 hebben tov de niet- ABS versies een gewijzigde achterveer instelling. Lees: beter en beter instelbaar. De draaiknop zit op die versies dan ook niet aan de linkerkant, maar aan de rechterkant (heeft met de plaatsing van de ABS pomp te maken). Of net anders om, ben ik ff vergeten...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 07:59 #25 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.
Sinds gisteravond ben ik de eigenaar van deze Varadero.



Het is er een uit 2005, helaas zonder ABS  (sorry bernard  :-X)
Na het ophalen gelijk een klein rondje gereden, rijdt prima.
Verbaasde me er echt over hoe licht en soepel de motor stuurt, merkte het gewicht pas weer toen ik hem thuis achteruit de schuur in moest duwen.

Het eerste dat ik eraan ga doen is verlagen, het gaat nu net, maar wil toch iets meer vertrouwen bij de stoplichten, Nikotech is al gemaild, er moeten verder nog een paar kleine dingen aan gebeuren, maar niets schokkends.

mvg

Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 08:17 #26 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero gekocht.
Mooie bike, Cor, gefeliciteerd met de aanschaf en veel veilige (en vooral comfortabele!  ;D ) kilometers gewenst!

ABS is heel nuttig, maar soms kom je gewoon dé motorfiets tegen die je niet kunt laten staan... Lidmaatschap van de TCN kan nu niet meer uitblijven, denk ik?  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:06 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero gekocht.
Gefeliciteerdmet je aankoop.
Wat wordt het mooi he met al die zilver zwarte Varedero's op de weg
Volgens mij lopen er 5 precies dezelfde in ons kluppie.
Ik heb hem ook  8) 8)

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:38 #28 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Varadero gekocht.
Mooie fiets zo op het plaatje en dat hij mooi loopt geloof ik direct.
welkom in ons midden zullen we maar zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:52 #29 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Varadero gekocht.

Sinds gisteravond ben ik de eigenaar van deze Varadero.



Het is er een uit 2005, helaas zonder ABS  (sorry bernard  :-X)
Na het ophalen gelijk een klein rondje gereden, rijdt prima.
Verbaasde me er echt over hoe licht en soepel de motor stuurt, merkte het gewicht pas weer toen ik hem thuis achteruit de schuur in moest duwen.

Het eerste dat ik eraan ga doen is verlagen, het gaat nu net, maar wil toch iets meer vertrouwen bij de stoplichten, Nikotech is al gemaild, er moeten verder nog een paar kleine dingen aan gebeuren, maar niets schokkends.

mvg

Cor

Gefeliciteerd, ik heb een duitse site waar een verlagings triangel te koop is 35 mm voor €29.98. De site kan ik niet doorlinken maar als je interesse hebt stuur me dan een pm dan kan ik het naar jouw e-mail adres sturen.
grtz Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juni 2013 18:58 #30 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Varadero gekocht.
Even opgezocht, voor alle merken modellen hebben ze wel wat. www.bikefarmmv.de

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 00:27 #31 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.
Iedereen bedankt voor de reacties  :D

Gefeliciteerd, ik heb een duitse site waar een verlagings triangel te koop is 35 mm voor €29.98.
grtz Sandra


Sandra, bedankt voor de tip, maar heb Nikotech al gevraagd, levert 40mm verlaging voor nog iets lagere prijs.
Hij woont vlak bij mij in de buurt, weet nog niet waar, maar dat hoor ik nog wel, denk alleen dat hij met vakantie is, krijg momenteel even geen reactie.

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.


Vertel? dacht eraan om een stukje tussen de pijpjes uit te halen, en de originele voetjes te gebruiken, alleen de hoek van de hendel aan de linkerkant lijkt me even moeilijk, of zie ik iets over het hoofd.
Slijptol en elektrode lasapparaatje heb ik staan, dus dat word het probleem niet.

Wil het verlagen wel zelf gaan doen, 3/8 momentsleutel van 10 tot 110 n/m is besteld, kan elk moment binnen komen, heb ook al een digitale service manual van een Varadero gevonden, hier staan alle momenten in, maar die is van een SD01, hoop dat de momenten een beetje overeen komen, zijn er veel qua frame tussen het oude en het nieuwe type?

Wat mij opviel was dat tijdens omdraaien contactsleutel het benzine indicator lampje niet gaat branden, heb ik een kapot lampje, of gaat deze nooit aan bij starten / alleen bij echt lege tank?

Nog een aandachtspuntje, de uitlaatklem op de pijp van de achterste cilinder lekt iets, ga er eerst een andere klem op zetten, hopelijk ben ik er op tijd bij, anders moet er ook een nieuwe pakking in.
Wist dit van tevoren al, zag op de varadero-international site (van Bernard) dat er vaak een VW klem word geplaatst, ook sleuteltips (met foto's) staan er netjes bij.

mvg

Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 00:36 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero gekocht.
Ik heb er een stukje tussenuit gehaald. ( is wel dubbele pijp )
Probleem is inderdaad de hoek waaronder de zijbeugel is gemonteerd.
Als je hem inkort komt hij tegen het frame aan en kan niet geheel ingeklapt worden.
Als de beugel verzet ( heb ik gedaan) moet je rekening houden dat je eerst de jiffy uitzet, voordat je hem opbokt.
Omgekeerd eerst de middenbok inklappen en daarna pas de jiffy.
Heel gedoe. Maar kan dus wel.
Benzine lampje gaat pas branden wanneer de tank ongeveer 20 liter leger is dan vol.
Bij mij is dat ongeveer 360 km na het tanken.
Uitlaatklem is bekend probleem. Is waarschijnlijk niet de klem maar de grafietpakking.
Wordt er uitgeblazen na verloop van tijd.
Ik heb hiervoor alu bussen laten maken en probleem is opgelost . Ad Mies kan je helpen hiermee.
Ook de klem die hier gebruikt wordt is een alternatief voor. VW heeft een dergelijke maat en is een stuk goedkoper dan de originele.

Suc6 in elk geval

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 13:10 #33 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero gekocht.

Gefeliciteerdmet je aankoop.
Wat wordt het mooi he met al die zilver zwarte Varedero's op de weg
Volgens mij lopen er 5 precies dezelfde in ons kluppie.
Ik heb hem ook  8) 8)

Suc6 met verlagen, maar zoals ik al eerder opmerkte zul je dan ook de middenbok moeten verlagen en dat brengt weer een ander probleempje met zich mee.


deze is volledig zilver, 2005.  die van jou is toch met een zwarte tank 2004?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 13:11 #34 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero gekocht.
gefeliciteerd ermee en veel veilige km's

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2013 13:53 #35 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero gekocht.
Karinda's Dero is aanzienlijk verlaagd, maar zonder de middenbok aan te passen! Dus eerst ff testen.
Sterker nog... Kaatjes dero laat zich makkelijker op de bok zetten als vóór de verlaging!

De pakking van de achterste uitlaatbocht (tpv achterste cylinder) gaat idd stuk. De vraag is niet of 'ie stuk gaat, maar wanneer.
Door een dubbele standaard Honda pakking toe te passen (die 'anderhalf' over elkaar heen worden geschoven, wel ff mee friemelen) in combinatie met de VW klem (details: users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html ) wordt het probleem verholpen. Kan idd ook icm een alu of messing bus zoals Oldtimer meldt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2013 10:32 - 23 juni 2013 12:13 #36 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.
Gisteren had ik even een aandachtspuntje met de Varadero, tijdens het starten resette de tripmaster en klok zich.
Blijk niet de enige die dit weleens heeft gehad http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3061.msg28668#msg28668
Had ook de "kuch" zoals beschreven in dit topic.
Heb ik te slordig gestart? of misschien toch een probleempje met iets in het laadsysteem (op mijn werk riep een collega gelijk spanningsregelaar)
Heb verder nog niets gemeten, zal van de week de voltmeter eens op de accu zetten.

Karinda's Dero is aanzienlijk verlaagd, maar zonder de middenbok aan te passen! Dus eerst ff testen.
Sterker nog... Kaatjes dero laat zich makkelijker op de bok zetten als vóór de verlaging!

De pakking van de achterste uitlaatbocht (tpv achterste cylinder) gaat idd stuk. De vraag is niet of 'ie stuk gaat, maar wanneer.
Door een dubbele standaard Honda pakking toe te passen (die 'anderhalf' over elkaar heen worden geschoven, wel ff mee friemelen) in combinatie met de VW klem (details: users.bart.nl/~stikfort/new_internationa...y_exhaustgasket.html ) wordt het probleem verholpen. Kan idd ook icm een alu of messing bus zoals Oldtimer meldt.


Zal na het verlagen eens kijken wat de middenbok doet, bedankt voor de tip.

Uitlaatlekkage zal wel goed komen, voor mijn gevoel is het nu nog minimaal, wil het eerst proberen met alleen de bredere klem, als dat niet genoeg helpt gaat het uitlaatsysteem er onderuit, en ga ik de 1 1/2 pakking truc proberen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 00:22 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero gekocht.

Heb ik te slordig gestart? of misschien toch een probleempje met iets in het laatsysteem


Waarschijnlijk de accu voor een groot gedeelte aan gort.
De spanning wordt bij het starten zo laag dat de boel gereset wordt.
Ik had hetzelfde probleem. In datzelfde topic komt het antwoord niet voor.
Het wel/niet reageren op de sleutel en de Hiss is wel opgelost na het plaatsen van een nieuwe ring antenne.
Het resetten...............
Nieuwe batterij erop gezet en no problemo's enniemore.

(Ik heb inderdaad eentje met zwarte tank)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 12:32 #38 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.

laatsysteem

Laadsysteem met een T was weer lekker bezig  :o, heb hem even aangepast.

Dus nu toch even de voltmeter op de accu zetten, meten is weten.
Eerst meten zonder contact aan (spanning minimaal 12.7)
Contact aan = licht (spanning mag niet zakken)
Starten (als spanning zakt onder de ±10 volt is de accu kapot?)
Als ie draait ongeveer 13.8 tot 14.5, hoger = spanningsregelaar defect. (dacht altijd dat minimale laadspanning 14.2 was)

Problemen met sleutel en HISS heb ik nog niet gehad.

mvg

Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 14:14 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Varadero gekocht.
psies ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 16:11 #40 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Varadero gekocht.
Mijn accu is een CTX16-BS, levert 14Ah
Las in dit topic dat er 14Ah en 18Ah accu's worden gebruikt op injectie varadero's (verschil abs en niet abs?)
http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=9693.msg92571#msg92571
Een 18Ah accu zou een YTX20A-BS zijn, klopt dit?


Heb de voltmeter er even aangehangen, hier de waardes.
Zadel eraf, direct gemeten, 12.89v
Contact aan, licht brand, spanning zakt tot 12.06v (verder dan ik had verwacht)
Minuutje licht laten branden, hierna contact weet uit, spanning loopt weer op tot 12.7v
Contact weer aan, meerdere keren gestart, waarden gezien tussen 10.5 en 10.8v, beetje last van traagheid meter met meten.
Ook even met dodemansknop in gestart, motor slaat dan uiteraard niet aan, meet dan rond 10.6v
Als de motor draait dan heb ik stationair 13.5 tot 13.7 volt, bij wat gasgeven rond 13.9 (spanningsregelaar lijkt me ok)

Ik twijfel dus beetje over de startspanning, 10.5v klinkt laag graag jullie advies.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.116 seconden