Nieuw forumlid

03 jan 2013 11:40 #1 door Bochtenkoning
Nieuw forumlid werd gestart door Bochtenkoning
Ik had me hier al geregistreerd maar nog niet voorgesteld, bij deze dus.
Ik ben Teun, kom uit Oss, ga binnenkort in Eindhoven wonen en sinds kort eigenaar van een heuse Transalp 600 uit '88.

Ik heb naast de Transalp nog een BMW K100LT uit '90 en een Honda CBR100F uit '93. Ik rijd motor sinds mijn 18e en dat is nu 28 jaar geleden. In die tijd redelijk wat motoren gehad maar nog nooit een Transalp. Het idee was wel dat ik er ooit wel een zou willen maar nooit echt kunnen realiseren. Totdat ik de Suzuki DR800 die ik hiervoor had moest inruilen vanwege te hoge kosten om verder op te knappen en (eindelijk ;) ) kon inruilen op deze fraaie Transalp. Stond bij Middendorp in Alblasserdam (rare vent, géén aanrader!) en bij de proefrit bleek al dat er een en ander nog moest gebeuren om weer in orde te maken. Maar het blokje liep mooi en dat samen met de reputatie van de Transalp gaf dat genoeg vertrouwen om de koop te sluiten.

Inmiddels is de koppeling en voorrem gereviseerd, grote beurt gegeven, nieuwe spiegels erop en kan de Transalp weer gebruikt worden waar die voor bedoeld is; rijden! Ik heb er al wat kilometers mee gemaakt en steeds stap ik met een big smile af. Ondanks dat het soms wordt gezien als beginnersfiets stelt de TA me niet teleur, wat een leuk ding!

Nu alleen nog twee nieuwe banden en dan issie echt klaar. Omdat ik van plan ben om ook wel eens het terrein/bos in te gaan zit ik aan de Heidenau K60 Scouts of de Dunlop Trailmax te denken. Ben daar nog niet helemaal uit al heeft de set van Heidenau voorkeur vanwege de prijs. Advies is dus welkom  :)

Weet nog niet of ik georganiseerde ritjes mee ga rijden, klinkt wel errug aanlokkelijk om zoiets te gaan doen maar eerst nog verbouwen in m'n nieuwe huis en verhuizen. Maar plannen zijn er genoeg!

Voor wie niet weet waar hij naartoe wil, zijn alle wegen goed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 jan 2013 12:04 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuw forumlid
Teun welkom op dit forum. Leuke Transalp en volgens de kenners is deze voorzien van het meest degelijke blok en lakwerk.

Ik rij, met een AT al jaren op Heidenau. Zijn iets meer all-road dan Trailmax. Als je weinig op te snelweg komt en niet boven de 140 km/h dan heb je aan de Heidenau een prima band. Ga je echter een lange trip maken die voor 80% over verhard gaat dan zou ik je de Trailmax aanraden.
De gebruiksduur van de Scout achterband is stukken beter dan het oude model die had ik na 7 - 8.000 km opgestookt. De Scout gaat zeker richting de 10.000 km.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.159 seconden