dan ook maar even voorstellen

09 mrt 2013 16:41 #1 door dropken
dan ook maar even voorstellen werd gestart door dropken
Hallo Transalp clubleden, mijn naam is Marcel Esselink en kom uit Winterswijk in de Achterhoek.
via een ooit gekochte Maico Blizzard uit 1956 ben ik jaren geleden aan het motorrijden gekomen en heb sinds een jaar of twee een trans alp die natuurlijk prima bevalt.
Heb ook vele motoren gehad waaronder een groot aantal maico's waarvan ik er nog enkele heb en een aantal honda's een cb 750 heb ik met veel plezeir bereden endaarna kwam een VF 700 F interceptor waar ik ook geen afscheid van kan nemen en nu dus sinds enkele jaren de trans alp welke vooral op de kleine weggetjes hier in de achterhoek een genot is om te berijden. Ik vind het een echte allemans vriend en dus precies geschikt voor mij. Had morgen wel plannen om te rijden maar het weer is ook hierin mijn vijand be echt het type mooi weer rijder ook omdat ik het grootste gedeelte van mijn motorleven op oldtimers heb gereden en de trans alp is met +/- BJ 1988 op het kenteken staat 1993 (ingevoerd vanuit de US)
de jongste motor die ik bezit en dat merk ik wel in vergelijk met de maico's
Zal beslist wel een eker op de een of andere rit verschijnen want dat is toch wel leuk om met anderen met dezelfde interesse samen op te rijden.
Ben lid geworden op de beurs, niet in een opwelling want ik had al vaker op de site gekeken en met het idee gespeelt van ooit word ik misschien wel lid van die club en daarom heb ik toen ik wist dat ik naar de beurs zou gaan en wist dat er een clubstand was me voorgenomen om dan maar lid te worden en meteen kreeg ik tips over mijn trans zoals mogelijk oudere leeftijd ja weet ik veel nu dus wel en ook heb ik mij het CDI modificatie rubber intussen aangeschaft en verruilt met het origineel zodat er van die kant ook geen problemen komen. Nadfat ik mijn trans alp kocht heb ik er valbeugels opgezet, een kofferset eraan gehangen een aansluiting 12 volt voor de tomtom aangesloten een routerol sit ook op het stuur want ik ben nog van de oude papieren routes en met gps invoeren in een tomtom (oud model) heb ik geen kaas gegeten
ben al blij dat ik weet hoe deze werkt laatste wat ik heb aangepast was een spoilertje op de verhoogde ruit, zocht er al langer een en op de beurs vond ik er een voor een laag bedrag wat ik niet kon weerstaan en nu zit er dus een op nu wacht ik op mooi weer om te kijken of het ook werkt en ik dus minder ruis in mijn helm heb en anders lijkt het wel stoer op de ruit. blijft me nog een wens een middenbok om dat ik dan de ketting makkelijker kan smeren tijdens weekendjes weg en hij minder plaats in de schuur inneemt.
Maar ja die dingen schijnen ook goud geld te kosten dus wacht ik ook hiervoor mijn kans af, er zitten op deze us import ook geen ogen onder dus dat zal ik ook zelf moeten fabrieken maar dat maakt het juist wel leuk met de trans alp want er is genoeg aan onderdelen voor te vinden op internet.
Van de club vind ik naast het clubblad, de ritten ook de sleuteldagen wel interresant en zal ook daar zeker wel een keer aansluiten. Voorlopig blijft de trans nog wel even want hij bevalt prima.
op de foto's mijzelf en mijn eerste motorfiets een maico blizzard en mijn twee honda's
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 16:59 #2 door Fred
Beantwoord door Fred in topic dan ook maar even voorstellen
>>en de trans alp is met +/- BJ 1988 op het kenteken staat 1993 (ingevoerd vanuit de US)

Daar hebben ze aan de overkant van de plas nu wel spijt van. Niet zo lang daarna zijn er geen Alpjes meer verkocht in de US. Die zijn daar nu goud waard!

Welkom bij de club Marcel  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2013 17:32 #3 door Peter
Beantwoord door Peter in topic dan ook maar even voorstellen
Welkom hier!
Grappig die VF 700 F interceptor. Zelf ben ik begonnen op de VF500 Interceptor, de blauw-wit-rode kleurstelling. Die heb ik weggedaan omdat hij regelmatig inhield en niet meer lekker liep. Dom natuurlijk aangezien het achteraf waarschijnlijk een CDI-probleem is geweest.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2013 11:31 #4 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic dan ook maar even voorstellen
Welkom bij de TCN Marcel. Ik heb nog nooit op een Maico wegmotor gereden maar in de seventies wel een jaar met een Maico crosser uit de sixties. Voor die tijd in de sixties, er waren toen nog geen Japanners, een geweldig apparaat zowel qua prestaties als qua looks.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2013 18:08 #5 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic dan ook maar even voorstellen

Beste Marcel ,


welkom bij de TCN.


Tja valbeugels....zijn zeker makkelijk, zeker als je door een droog greppeltje wil rijden om een slagboom te vermeiden bij het Hermans Gedenkmahl.


Gefeliciteerd met het winnen van de hoofdprijs op de motorbeurs. Dus veel plezier met je fruithapje




Groetjes van......


zie foto  ;D 8)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2013 08:56 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic dan ook maar even voorstellen
Hoi Marcel

Welkom bij de club! Leuk dat er steeds meer leden komen die naast hun Honda ook nog een aardige klassieker op stal hebben staan. Dat geld natuurlijk ook voor je Alp, het enige echte 'oer' model (en volgens mij ook direct het mooiste model...  ;) )
Die Interceptor V4 is overigens ook niet mis!

Tot ziens op één van de ritten?

Met dé Groningse Transalpclubbrul
Bernard

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2013 21:53 #7 door dropken
Beantwoord door dropken in topic dan ook maar even voorstellen
Jaja daar zijn dus leden die kameraden van mij kennen en weten welke rare dingen ik reeds heb uitgehaald met de alp.
inderdaad is het makkelijk als je valbeugeltjes hebt als je door een stomme stuurfout op je plaat gaat
maar denk dat ik niet de eerste en ook niet de laatste ben die dat overkomt.
Alleen lullig als er kameraden bij zijn want dan weet meteen iedereen het, want lachen wil iedereen wel vooral als er verder niets gebeurd is. (gelukkig)

Inderdaad een leuke klassieker, het was mijn eerste motor ooit in ongerestaureerde staat.
later ingeruild op die VF 700 interceptor en na ruim 10 jaar en 5 eigenaren verder weer terug gekocht.
kon toch niet zonder die oude tweetakter.
Ook de Vf is een lekkere motor maar op de alp rijd ik toch de meeste kilometers je zit er gewoon veel lekkerder op en het stuurt ook behoorlijk.

Dank iedeeen voor hun reacties en heb al zitten puzzelen op de ritten maar vanuit de achterhoek zitten er beste ritten bij, wat ik wel leuk vind is de landmark rally daar ga ik zeker een aantal punten van opzoeken het kleinste kerkje zal ik zeker doen want dat is maar een paar kilometer van huis.
maar ook een ritje naar texas zit al in de planning.
Het is zo jammer dat als het eindelijk mooi weer word in nederland je ook nog moet werken, daar gaat dan zoveel tijd in zitten dat je veel minder kunt motorrijden als dat je wel zou willen.
maar als er iemand in de achterhoek wat rond wil tuffen mag hij altijd reageren dan kunnen we een paar leuke weggetjes opzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2013 08:27 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic dan ook maar even voorstellen
Dag marcel.
Veel van die achterhoekse weggetjes hebben we uiteraard gevonden, maar er zijn er altijd nog wel een paar te ontdekken.
Met de club hebben we er al een aantal in clubverband, zowel on als offroad gereden.
In elk geval welkom hier en zo te horen komen we je binnen kort wel tegen bij een van onze toerritten.  Er zijn er uiteraard een paar op niet al te grote afstand van Winterswijk.
Als je eens wat kortere ritjes wilt maken, meld je dan bij de Stammtisch Oost, waar de meeste oosterlingen verzamelen 1 keer per maand. Misschien vind je daar wat maatjes die mee willen.

In elk geval veel plezier hier en tot ziens.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden