kennis maken en n paar vraagjes

23 juni 2013 18:59 #1 door roel xl
kennis maken en n paar vraagjes werd gestart door roel xl
goeie middag,

ben nieuw hier, heb na n jaartje motorloos weer een fietsje aangeschaft, en dat is dan een transalp 600 van 95.
heb dan uiteraard ook een paar vragen, hoop dat die misschien via het forum opgelost kunnen worden.

euh...ja de uitlaat is nie zo best meer, heb em dichtgelast vorige week, maar er zit nog wat los in, toen ik em er weer op had zitten en gestart had klonk ie weer wat rustiger, maar ging die onregelmatig lopen en naar paar keer een plukje gas te geven sloeg ie zomaar af?? zit er dan wat in de weg ofzo?
nieuwe of vervangende demper is lastig te vinden als je van rustig houd..... niet van die oorverdovende herrie. iemand sugesties?
werkplaatshandboek lijkt me een aardig idee, heb nog weinig motoren gesleuteld maar wil dat met deze bike wat meer gaan doen(budget).
Heb tijdens het rijden ook gemerkt (reed voorheen een strak afgeveerde rsv mille totdat er een kleine kwam) dat in een lager toerengebied(2000-5000) en gemiddelde snelheden(50-90) de motor erg onregelmatig rijd en daardoor lijkt het of je een hobbelpaard rijd constant voorveer in beweging terwijl bij harder rijden je daar geen last meer van hebt.

nou jah de rest komt misschien de volgende ronde wel, en denk dat ik ook wel keertje toertje mee ga doen.

vriendelijke groet,

roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2013 20:20 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic kennis maken en n paar vraagjes
Hallo,
Ik zou beginnen met een flesje brandstofreiniger in een volle tank benzine te doen (halfords) wellicht zitten er vergumde resten in de carburateur.
Zelf rijd ik altijd zo'n 75 a 100 km en na 2 dagen weer. Doe dit om de 2 jaar, na de winterstop.
Hopelijk loopt de motor dan beter.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2013 14:09 #3 door roel xl
Beantwoord door roel xl in topic kennis maken en n paar vraagjes
lijkt me een strak plan, denk zowieso dat een onderhoudsbeurtje geen overbodige luxe is.
heb de luchtfilter eruit gehad en die had z'n beste tijd ook achter zich gelaten :-X.
Zou misschien kleppen stellen ook nodig zijn hij heeft iets over de 50k gelopen?

bedankt voor je reactie trouwens

groet roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2013 14:21 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic kennis maken en n paar vraagjes
Heb je er geen onderhouds historie bij? Das altijd wel makkelijk...
Herbert heeft bij die van mij (600 '99) kleppen gesteld in 2010 voor dat we naar de noordkaap gingen, toen had de motor nog geen 10.000 km gelopen maar voorde zekerheid wilde hij dit toch even doen. 1 klep stond toen zelfs te strak..dat kan dus ook, die controle is toch goed geweest.
By the way, originele luchtfilters zijn belachelijk duur (meer dan 30,-!)tip:misschien even rondneuzen..

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2013 15:50 #5 door roel xl
Beantwoord door roel xl in topic kennis maken en n paar vraagjes
hallo,

is op de website  www.cmsnl.com   voor honda parts, de germany variant van de xl600v de goeie of zit daar nog weer verschil in?
waar halen jullie je onderdelen vandaan?

En hebben jullie misschien ook het werkplaatshandboek?
want ik hoor net dat ik wat doen heb. :o

groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2013 16:40 #6 door Peter
Beantwoord door Peter in topic kennis maken en n paar vraagjes
Als je het de eerste keer allemaal goed wilt doen en niet financieel  wilt leeglopen kun je overwegen het onderhoud onder begeleiding van een ervaren monteur, in een volledig uitgeruste motorwerkplaats te doen.

Bij Hans Schaap in Elburg (actief TCN lid) betaal je € 17,50 per uur voor het sleutelen + materiaalkosten en doet je het samen met een ervaren monteur. Hij heeft de werkplaatshandboeken e.d. in de laptop staan en weet ook waar je onderdelen vandaan kunt halen. Geef je hem aan wat je nodig hebt, dan zorgt hij dat het in huis is als je gaat sleutelen.

http://www.pjsmotorbandenservice.nl

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2013 11:28 #7 door wimj
Beantwoord door wimj in topic kennis maken en n paar vraagjes
V.w.b. zadelverhoging, ik ben 1.86 maar wilde ook wat relaxter zitten. Ik heb in Purmerend het zadel opnieuw laten vullen met dikker en steviger materiaal en vind dat een hele verbetering. Ik schat dat ik 3cm hoger uitkwam, voor mij voldoende, maar ik neem aan dat het nog wel hoger zou kunnen voor jou. Was geen dure ingreep overigens.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.073 seconden