hallo

02 okt 2013 21:31 #1 door nummerke15
hallo werd gestart door nummerke15
hallo allemaal

ik ben bart
32lentes jong
woon in limburg
hobby, vissen met een hengel, cafe voetbal en motor rijden

nu een klein jaartje in bezit van mij Atje en ook een suzuki gsx 600f aangezien mij rug geen 200km in een rit toestaat zonder pauze hopelijk snel ingeruild voor een africa twin

dus mijn eerste vraag is al waar moet ik op letten bij de aanschaf ervan,


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2013 22:43 #2 door piet
Beantwoord door piet in topic hallo
wat best heel belangrijk is
kijken of de uitgaande as ,waar het voortandwiel opzit,niet ingesleten is
sommigen types hebben daar last van
als je die moet vervangen moet alles uitelkaar :o
mijn as is nog 80%goed
ik heb origineel gemonteerd[die met rubber bekleding] en rij zo alweer een paar duizend km rond, zonder verdere slijtage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2013 15:10 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic hallo
Contactpuntjes van de brandstofpomp!

Veel plezier van de AT en hopelijk (waarschijnlijk?) tot spoedig!

Met dé Groningse Transalpclubbrul

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2013 17:51 #4 door Timy
Beantwoord door Timy in topic hallo
Op voorhand vast welkom!

Dit staat op de homepage van de club:
leden.transalpclub.nl/index.php/techniek...emeen/34-aankooptips
Dan heb je al heel wat!

Specifieke zaken:
- uitgaande as (was al gezegd)
- Wielen zijn vaak gecorrodeerd (gebruik de zoekfunctie voor meer info)

Verder kan je er rekening mee houden dat je ooit de spanningsregelaar en de brandstofpomp moet vervangen. Dit zijn de 'hekele' punten bij de AT maar dat is bijna bij elke motor hekel  ;)
Maar de AT is enorm betrouwbaar dus je kan bijna niet mis schieten!


Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 okt 2013 22:41 #5 door mauppie
Beantwoord door mauppie in topic hallo
Houd er wel rekening mee als je de Uitgaande as wilt controleren het schakelpookje en afdekkapje moet verwijderen. ::) Dus sleutel 10 voor het pookje en dop 8 voor het afdekkapje meenemen ;)

Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2013 18:07 #6 door nummerke15
Beantwoord door nummerke15 in topic hallo
ik lees net dat sommige types last hebben van het insluiten van de as, welke zijn dat of komt dat alleen door het gebruikte type as?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 okt 2013 17:35 #7 door Timy
Beantwoord door Timy in topic hallo
Neem aan dat je inslijten bedoeld? Daar is hier boven op gewezen. Het lijkt alsof het veel bij type Rd07A (na 1996) gebeurd maar bij oudere modellen gebeurd het ook dus altijd checken of gokken.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden