Voor iedereen die een korte koppelingshendel wil, omdat je met twee vingers wil koppelen, je een verstelbare hendel wil of omdat je t gewoon mooier vind, ik ben er vanavond achter gekomen dat een DRZ400 (SM) koppelingshendel van ZETA past.
Enig punt van aandacht is dat ie een stukje tegen de originele handkap aan komt.
Als je andere handkappen hebt is dit verder geen probleem.
Je kan de hendel zo monteren (wel even speling aanpassen) maar het is beter dat je OF andere handkappen koopt of de originele een beetje, eh, helpt
en hier mn snel even aangepaste handkap.. Zodra ik weer wat centjes over heb komt er bij mij een ander stuur op en een setje barkbusters die ik nog heb slingeren van mn XR
De zeta die ik gemonteerd heb is ook een wegklap hendel. (voor als je op je snufferd gaat) Dat mechanisme waardoor de hendel omklapt is wat tegen de kap aan komt. Als je een hendel koopt (korter/instelbaar/anders) voor een drz400sm dan denk ik dat ie gewoon past zonder gezeur.
Het starten-in-de-versnelling-met-koppeling-in schakelaartje werkt ook gewoon met deze hendel.
Intrekken van de hendel voelt bij mij ook soepeler, ondanks dat er geen messing busje in zit voor de lagering zoals bij origineel..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hé, leuk topic
Bedankt ook voor de tip met de koppelingshendel. Ga ik onthouden
Lekker bakje koffie ook op die laatste foto....
Danny, ik gebruik ook geen koppeling bij het opschakelen behalve van 1 naar 2, bevalt prima. Niets mis mee toch?
Nog iemand die de weg vanop het apriliaforum heeft gevonden
Scheelt dit ook in de kracht die je moet zetten?
Ik trap nu bij langere ritten zonder te ontkoppelen door de versnellingen omdat ik vanwege spierklachten geen kracht meer heb om te koppelen.
Moi Warrukhoor.
Zo te zien heb je er ook de ruimte en de spullen voor om het te maken.
Vraag me alleen af hoe het weggedrag is geworden met 2 gelijke wielen.
Mooi stukkie huisvlijt, complimenten!