Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987

12 jan 2014 20:06 - 13 jan 2014 09:26 #1 door jeroenh
Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987 werd gestart door jeroenh
Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een witte XL600V uit medio 1987.
Stond afgelopen najaar bij Henk ter Horst te koop in het Oosten van het land (de Krim).
Kent iemand deze motor?
Had toen geen tijd om langs te gaan, vandaag van iemand gekocht die bij ter Horst een Land Rover deal kon doen.
Vond het al een mooie motor toen hij op de markt kwam in 1987, zag de eerste Transalp modellen in Frankrijk rondrijden en dacht, dat wil ik ook, maar helaas, 12,000 gulden was echter ver boven mijn budget.
Die andere , bruine kleur van de eerste serie vond ik helemaal niets.
Is een mooie aanvulling op mijn verzameling Honda en Yamaha enduros (XT's en XL-en).
Zit wel flink wat werk aan om 'm netjes te krijgen, eerste lijstje staat al ergens anders op het forum.
Mijn kinderen hadden wel meteen lol toen ik vanmiddag hier de straat in reed (foto), echtgenote moet nu nog overtuigd worden....

 
Groeten,

Jeroen
Leiden

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 20:23 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987
Hoi Jeroen,

Das wel een hele mooie 'classic' Alp die je hebt gescored! Mooie 'towingcar' overigens ook... XC90 als ik me niet vergis?
Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier met de nieuwe aanwist! En natuurlijk... welkom bij de TCN!

Check wel ff de ophanging van de CDI units, met name of die al gemodificeerd zijn voor de liggende ophangrubbers van het model 1994. Is een klein zwaktepuntje van de Oeralp, voor de rest een bulletproof motor!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 20:26 #3 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987
Jeroen, heb ook alp van dit type en geheel met Bernard eens dat je even naar de CDI ophanging moet kijken voor de rest veel plezier met deze nog best goed ogende alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 21:29 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987
Gefeliciteerd Jeroen! Hij ziet er netjes uit  8). Beslist geen afgeragd exemplaar als ik het zo op de foto zie  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2014 23:41 - 13 jan 2014 00:03 #5 door jeroenh
Beantwoord door jeroenh in topic Even voorstellen, mijn Transalp uit 1987

Hoi Jeroen,

Das wel een hele mooie 'classic' Alp die je hebt gescored! Mooie 'towingcar' overigens ook... XC90 als ik me niet vergis?
Gefeliciteerd en alvast heel veel plezier met de nieuwe aanwist! En natuurlijk... welkom bij de TCN!

Check wel ff de ophanging van de CDI units, met name of die al gemodificeerd zijn voor de liggende ophangrubbers van het model 1994. Is een klein zwaktepuntje van de Oeralp, voor de rest een bulletproof motor!



Bedankt voor de tips mbt de CDI ophanging, stond ook nog op mijn lijstje van 'things to do'.
Goed gezien, een XC90,  diiesel, handbak.  Inderdaad een goede sleepauto (en geen problemen met de versnellingsbak, automaatbakken van dit model zijn zeer storingsgevoelig), alhoewel ik er niet vaak iets achter hang, het motortrailertje had ik al een tijd niet meer gebruikt.
Motor ziet er redelijk uit,maar moet 'm wel nalopen, het gaat mij er om'm weer helemaal origineel te krijgen, toolkitje zat er nog bij, dat is een eerste meevaller. 
Wat niet meeviel was dat ik er vanavond achter kwam dat EN Struik Onderdelen hier in Leiden, en Hein Gericke down the drain zijn.  Nog tips waar ik filters e.d. kan vinden? Louis.de?

De andere Transalp die nog op mijn lijstje staat is het '50th Anniversary model', stond een hele mooie bij Desert Motors.  Is afgelopen week verkocht,  volgens mij heeft de nieuwe eigenaar daar een koopje aan!

XL600V '88 / XL500R '84/ XL125R '84/ XT500 '83/ XT500 '78/ CX 500 '78

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden