Puggy stelt zich voor

27 jan 2014 23:49 #1 door Puggy
Puggy stelt zich voor werd gestart door Puggy
Hallo allen,

Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Transalp uit 2003 en sinds kort ook lid geworden van de Transalpclub. Mijn naam is Xander en mijn nick is Puggy. Ik ben 40 en rij ca. 10 jaar motor en doe dit voornamelijk voor plezierritjes ( weekeindjes weg, korte vakanties buitenland etc). Ik heb alleen " onroad " rij ervaring.

Dat laatste is eigenlijk de voornaamste reden dat ik voor de Transalp heb gekozen. Ik wil namelijk graag leren allroad rijden (niet echt crossen ofzo.  gewoon licht werk). Mijn bedoeling is om inde loopvan 2014 een keer een cursus oid te volgen etc.

En natuurlijk gelijk lid geworden vd transalpclub in de hoop nieuwe motor vrienden te ontmoeten plus ook natuurlijk om aan meeer informatie te komen van/over de transalp.

Ondertussen ben ik deze winter al druk begonnen met klusjes aan de motor ( vooral omdat ik dit leuk vind om zelf te doen ) o.a. filters en olie, hvv gemonteerd, nieuwe ketting tandwielen enz. ook heb ik een ( flinke) valbeugel van Heavy Duties gemonteerd.

Een poosje geleden heb ik 25 mm stuurverhogers gekocht en afgelopen weekeind ben ik met de montagebegonnen. Daar heb ik me een beetje op verkeken want dat valt tegen. Het probleem is namelijk dat diverse kabels niet meer fijn passen. Ik ben nu al een tijdje aan het rommelen om de kabels te verleggen maar metname de koppelingskabel is nu voor het mooi te kort. En net zag ik dat doordat hij zo strak staat en/of door mijn gepruts dat de buitenmantel stuk is gegaan.

Zodoende wilde ik vragen of iemand misschien weet of er een iets langere koppelingskabel te koop is? Of past misschien de kabel van een ander type ( bv varadero oid?)




R1200GS LC / Suzuki DRZ400E

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 00:22 - 28 jan 2014 09:56 #2 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Puggy stelt zich voor
Welkom bij de club Puggy,

Wat betreft die vriendschap ben je hier aan het goede adres. Dat komt wel goed, kom trouwens even buurten op onze stand op de motorbeurs in Utrecht in februari.

Ik heb twee linker handen, maar je zal wel informatie krijgen over die technische vragen.

Groet,
Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 08:17 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Puggy stelt zich voor
Hoi Puggy  :). Welkom hier  8)

Veel plezier gewenst met je Alp! Moet lukken  :D (altijd leuk te zien als mensen wat doen met je advies  ;))

2,5cm stuurverhogers zou moeten lukken met de standaardkabels. Heb je al geprobeerd om een andere loop voor de kabels te kiezen en wat ook nog kan is de armaturen wat naar beneden te draaien, dat is sowieso prettiger bij staand rijden.
Maar je zou evt een koppelingskabel van een Africa Twin kunnen gebruiken, die is ietsie langer.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 17:05 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Puggy stelt zich voor
Puggy welkom hier, mijn ervaring is dat de TCN een gezellige club is en dat je als nieuweling gelijk leuk word opgenomen in de groep.
Dat offroad rijden wat jij wil ??? er zijn genoeg blubber rijders hier dus kijk maar eens naar de topic over afgelopen weekend dan zie je filmpjes hoe hun rijden, als je er dan nog zin in hebt dan ben je bij hun op de juiste plek.
en zoals je ziet de technische  tips komen vanzelf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 21:21 - 29 jan 2014 10:23 #5 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Puggy stelt zich voor
Welkom Puggy,
Afgelopen weekend was het heel leuk rijden (zeker voor de wat meer ervaren mensen).
Voor de beginner niet echt geschikt.
21 april (2e paasdag) is er in Limburg de Limborit waarbij buiten een road rit, allroadrit ook een light-allroad rit wordt uitgezet.
De deelnemers van de vorige light allroad hebben veel plezier gehad. (zie topic op dit forum)
Als je 3 maanden geduld heb kan je bij die rit meerijden.

Grtz,
Marco

PS: leuke nickname - wat is de gedachte daarachter??

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 jan 2014 22:29 #6 door Puggy
Beantwoord door Puggy in topic Puggy stelt zich voor
Hoi bedankt voor jullie leuke reacties  :)

Altijd leuk de motorbeurs zal ik zeker even langskomen.

Rene reuze bedankt voor je tip ( alweer  ;) ) ik heb vandaag gelijk kabels van een afrika twin besteld . ( bij desert motors)

Ik heb echt nul offroad ervaring dus ik wacht beter op een beginners ritje .

Ps ja mn nickname. .... Het zit zo ca. 20 jaar geleden was ik helemaal fan van Peugeot 205 gti's en lid vd Peugeot GTI club. Mn nick komt van Peugeot...peugnotje. Beetje ver gezocht misschien maar sindsdien is mn nick dus Puggy

R1200GS LC / Suzuki DRZ400E

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2014 18:50 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Puggy stelt zich voor
Das idd een aardige motivatie voor een nickname... ;) Zal die van mij verder maar niet verklaren...  ;D

Welkom hier!

Met dé Groningse Transalpclubbrul,

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 jan 2014 13:49 #8 door Bikkel
Beantwoord door Bikkel in topic Puggy stelt zich voor

Zal die van mij verder maar niet verklaren...  ;D


verklaar je nader of is het een eerbetoon aan je wederhelft??? ;)

NUNCAUT NUNQUAM
DÉ OPPRESSO LIBER
mobiel@cnf-computers.eu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.076 seconden