even voorstellen

03 mrt 2014 15:13 - 04 mrt 2014 09:42 #1 door Ron76
even voorstellen werd gestart door Ron76
Hoi mede TCN leden,


Ik ben Ronald 37 woon in het mooie Schoonhoven heb twee kids van mezelf en twee kids van mn vriendin.
De reden om motor te gaan rijden was in eerste instantie om wat benzine te besparen.
maar het motor rijden bleek echter leuker als gedacht dus heb ik er een hobby bij  ;).
omdat ik een overzichtelijke en betrouwbare motor wilde kwam ik uit bij de Honda Transalp een leuke en betaalbare eerste motor.


na wat zoeken op internet kwam ik de mijne tegen op speurders.
Het blijkt een California editie te zijn(milles teller en ik kwam er achter dat er geen middenbok onder de motor past omdat de bevestiging ontbreekt.)
De uitvoering die ik gekocht heb ben ik ook nog niet ergens anders tegen gekomen en op de motorbeurs gaf het frame nummer ook niets prijs.

Mijn alp komt van Texel af dus ben de eerste maand bezig geweest met onderhoud van de techniek en spuiten van het frame.
enig onderhoud had hij wel nodig zo heb ik reeds de voorvork keerringen olie en hoezen, ketting met tandwielen , banden en binnenbanden ,dashboard lampjes, motorolie en filters vervangen verder nog een DIY ketting smeerder gemaakt ,valbeugels met verlichting gemonteerd, en de richting aanwijzer schakelaar hersteld (ging pas aan als je de rotonde al verlaten had  :D.)

er staan nog wat dingetjes op de planning zoals de carburateurs een keer reinigen en synchroniseren en de koppelingsplaten vervangen.

na de aanschaf ben ik als gast terecht gekomen op het Transalp club forum om meer te weten te komen over de motor en het onderhoud.
en nu ik een tijdje met  de motor rij besloten om op de motorbeurs lid te worden.
het lijkt me leuk om meer motorrijders te ontmoeten die de techniek leuk vinden en af en toe een tour tocht te maken.


groet ,
Ronald

foto 1: alp gestript ,gelijk beurtje gegeven.
foto 2:zoals de alp nu geworden is.
foto 3: contour verlichting 5w lampjes (geen gezeur van oom  C:-).)
foto 4:DiY ketting smeer systeem.




Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 16:03 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic even voorstellen
Welkom bij de club Ronald en veel plezier hier, ook met je bijzondere alp, doe eens een fotootje, die in je avatar is beetje klein.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 17:05 #3 door dropken
Beantwoord door dropken in topic even voorstellen
Ron welkom bij de club en veel plezier en succes met je Alp, zelf heb ik ook een USA model Alp maar dan van 1989 ook met milenteller en extra kentekenplaat verlichting zoals ze dat in de VS graag zien.
Je zult merken dat de Alp lekker rijd en makkelijk te handelen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 17:28 #4 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic even voorstellen
Hoi Ron,

Welkom en gezellig dat je jezelf uitgebreid voorstelt.
Zelf ben ik ook nog maar kort lid van de club maar leuk hoor, aardige mensen en volop hulp bij vragen. Ik hoop dat je veel plezier houdt van je transalp en hier een beetje vind wat je zoekt.

Komende dagen word lekker weer dus rijden zal wel lukken. Even geen kids (van de vier, ook leuk) maar wind en mooie bochten.

groet,
Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2014 17:37 #5 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic even voorstellen
Mooie uitvoering Ronald en welkom bij  ( nog steeds ) de gezelligste motorclub van Nederland.
Een wat grotere foto zou inderdaad wel leuk zijn, maar je mag hem natuurlijk ook laten zien bij een van de komende activiteiten van de club.

In elk geval veel plezier ermee.

Grtzz

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2014 08:58 - 04 mrt 2014 11:31 #6 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic even voorstellen
Bedankt voor alle leuke reacties:) .

@XRVtuur Ik heb geprobeerd om er foto's bij te plaatsen maar dat lukt eerst niet.
De aanhouder wint heb er toch foto s op gekregen.
nog maar eens geprobeerd en nu toch gelukt zei het niet op zn kant :-[.
waarschijnlijk door dat het met de iPad niet werkt of zo....

@dannyE: ik heb hem gevonden dat is hem indd de NH-378 mat moon sliver mc.(1990 XL600VK-L PD06 USA)
licht is indd niet uit te zetten, geen stadslicht, zilveren velgen ipv goudkleurig, oranje reflectors op de veerpoot voor, milen teller, extra kenteken verlichtings armatuur en een lederen zadel al weet ik niet of dit de originele is.

@dropken: ja vond het al een beetje too mutch een extra kentekenplaat verlichtings armatuur. helder glaasje in de onderkant het achterlicht was ook voldoende geweest maar goed in Amerika is veel over the edge haha.

@robin66: bedankt ja heb al vanaf het begin veel plezier met de motor of het nou sleutelen of rijden is :D .
ik rij eigenlijk gewoon het hele jaar door ook met die heftige wind van laast. dan rij ik gewoon binnendoor naar huis ipv over de provinciale weg.
Alleen als het echt glad is ga ik met de auto of uiteraard als ik met mn gezin weg ga .

@oldtimer: Bedankt ik verwacht een hoop tcn ers tegen te gaan komen.
vooral het gemoedelijke en betrokenheid als je op het forum wat vraagt sprak me erg aan.
dat is denk ik de kracht van de Transalp club Nederland.
het is een club met mensen die het veelal leuk vinden om zelf aan de motor te klussen en te genieten van de all Round mogelijkheden van de Honda motoren.
Een maat van me werd lid van de bmw nederland club.(heeft een bmw1200gs adv). maar die geeft niets om sleutelen maar de club volgens mij ook niet haha. die gaan gewoon naar de dealer.
maar zo is er voor ieder wat wils toch?

Leuk om lid van de club te zijn en mss tot zondag .

Groet Ron

foto 1:de alp zo als die nu geworden is .
foto 2: jong geleerd is oud gedaan .
foto 3 :een foto uit Amerika enige die ik kon vinden met dezelfde kleur stelling .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2014 10:22 #7 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic even voorstellen
Via het dna ook de motorgenen al doorgegeven zie ik , leuk hoor!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2014 11:39 #8 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic even voorstellen
@sandra: de jongste rijd nog niet al zou ze het wel willen  :D.
met de oudste ben ik  aan het leren om veilig weg te rijden en te stoppen .Het schakelen bewaren we nog even.  8)
IK zou willen dat ik op hun leeftijd een crosser had ik moest het doen met de ouwe puch maxi van mn ma haha.

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2014 12:34 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic even voorstellen

@sandra: de jongste rijd nog niet al zou ze het wel willen  :D.
met de oudste ben ik  aan het leren om veilig weg te rijden en te stoppen .Het schakelen bewaren we nog even.  8)
IK zou willen dat ik op hun leeftijd een crosser had ik moest het doen met de ouwe puch maxi van mn ma haha.


Nou dat komt vast goed met die kinders! ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2014 21:34 #10 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic even voorstellen
Motor ziet er gesmeerd uit!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden