nieuw hier en meteen problemen

15 apr 2014 07:26 #21 door blackie
Beantwoord door blackie in topic nieuw hier en meteen problemen

Sorry hoor maar met jullie argumenten moet je alles wat je koopt uitelkaar halen om te weten wat je hebt.
En ook dat werkt niet want al heb je zelf elke boutje in je handen gehad dan nog gaan er zaken stuk.
Maar blijkbaar hebben jullie geld.

Aan alle alternatieven zou ik een prijskaartje hangen en dan een keuze maken.

OP heeft "voor weinig" deze fiets aangeschaft, alternatief verkopen "voor nog minder" en je geld in een goede tweedehands steken
kan voor OP beter zijn dan een fiets reviseren, die investering haal je er nooit uit.

Persoonlijk ben ik wel benieuwd wat alternatief "Gewoon doorrijden en we zien wel waar het blok vastloopt" kost... aan risicos


hey dannyE

ik bedoel niet gelijk alles uit elkaar halen wat je koopt om te weten wat je hebt , maar als je versnellingsbak niet goed is lijkt het me logisch dat je die maakt en er niet gelijk een andere blok onder steekt (in de veronderstelling dat de rest van de motor geen wrak is he)
als je een ander blok steekt heb je misschien het zelfde voor ,of misschien nog erger want waarom wordt een goed blok uit een motor gehaald ? (of je moet hem in vertrouwen kunnen kopen )
ik blijf bij de mening versnellingsbak maken ,het blok moet er toch uit om te wisselen kan je net zo goed even de versnellingsbak open doen en kijken wat er aan de hand is (misschien op te lossen voor een prikkie  ;)  )

maar ieder zijn eigen ding natuurlijk

mvg koen (die nu zijn gps wat begrijpt  :D )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2014 10:27 #22 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic nieuw hier en meteen problemen
Blok 'even' open is een optie natuurlijk, maar wat Ad al schreef is dat áls je 'm open hebt, je gelijk ook een aantal andere dingen aan gaat pakken omdat je tóch bezig bent. En dan lopen de kosten aardig op  :-\

Ik denk ook dat een ruilblok op dit moment de slimmere keuze is!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2014 19:25 #23 door dropken
Beantwoord door dropken in topic nieuw hier en meteen problemen
MAAR !! als je een blok zelf helemaal weer OK maakt is hij zo goed als nieuw en dat moet je met een ruilblok maar afwachten, dus wat is wijsheid ??? ik wist het wel en voordeel je leert er wel sleutelen van met je eigen motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2014 20:23 #24 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic nieuw hier en meteen problemen

MAAR !! als je een blok zelf helemaal weer OK maakt is hij zo goed als nieuw en dat moet je met een ruilblok maar afwachten, dus wat is wijsheid ??? ik wist het wel en voordeel je leert er wel sleutelen van met je eigen motor.


jij hebt helemaal gelijk maar om je even een indruk te geven hoe het kan gaan... (spreek uit ervaring)



Dat even kijken is nadat het motorblok op de werkbak staat en dan zijn we ca 3-4,5 uur verder want er zit altijd wel iets vast dat er wat lastiger uitkomt

daarna het blok open maken en voordat je overal bij kunt ben je weer 2,5-4 uur verder immers je doet het stap voor stap en labelt direkt de delen die je demonteert want hij moet mogelijk weer inelkaar

en  als je dat klein dingentje dan gevonden hebt kost het je altijd een kleine 250-300 euri aan onderdelen(pakkingset,keerringen,olie oliefilter  bougie's etc  maar als je besluit om toch de boel te herstellen

dan begint het er zo uit te zien..

pakkingset A en B
zuigerveren set
enkele keerringen
cylinders honen en als je pech hebt opnieuw boren
dus nieuwe zuigers
nieuwe hoofdlagers
nieuwe drijfstanglagers
nieuwe oliepomp en ketting
nieuwe spanners distributie ketting
nieuwe kettingen distributie aandrijving
kop vlakken
kleppen slijpen
nokkenas opmeten en mogelijk slijpen



en dan hebben we het nog niet gehad over de problemen waarom de versnellingsbak herrie maakt dus bij een beetje pech

nieuwe schakelvorken
nieuwe primaire/secundaire as
nieuwe tandwielen

het mag duidelijk zijn dat iemand die hiervoor kan kiezen minimaal een factuurtje krijgt van 2000-2500  aan parts en dan de arbeid nog zelf levert

want we willen het goed doen maar neem maar aan dit echt dom zou zijn al is gevoel en verstand iets totaal verschillend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 apr 2014 21:26 #25 door thuntech
Beantwoord door thuntech in topic nieuw hier en meteen problemen
DannyE ik heb 1750,- mogen betalen voor mijn bike from hell. Als iemand 1200,- voor mijn Alp wil neerleggen vind ik je idee de moeite waard.

Ik kan een blok kopen uit 2002 met 27500 op de teller voor 500,- en ik krijg ongeveer 200,-  voor mijn oude blok.
Als ie niet goed blijkt te zijn gaat ie weer terug.

op zich lijkt het me mooi om mijn zieke blok op te knappen als ik er de ruimte voor had en nog een motor om in de tussentijd op te rijden.
Ik ben daar niet in een paar dagen mee klaar en zou in mijn woonkamer moeten, daar is niemand blij mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden