Nieuw lid: Olivier

28 apr 2014 21:38 #1 door Olivier
Nieuw lid: Olivier werd gestart door Olivier
Hallo allemaal,

Ik ben Olivier, 26 jaar en woon nu in Rotterdam! Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse bezitter van een Transalp uit '99 gekocht van een van de TCN Leden dus heb een motor waar al heel veel liefde in zit!

Afgelopen weekend heb ik direct mijn eerste tocht gemaakt naar België en alleen maar genoten onderweg. Zo alleen motorrijden is toch net 100 keer leuker dan tijdens die rijlessen :).

Ik heb sinds een maand mijn rijbewijs, maar ik was al een half jaar aan het speuren naar de juiste motor. Ik was op zoek naar een fijne motor om mee te starten, maar waar je ook vlot leuke tochten kan doen en af en toe op vakantie. Ik heb nog getwijfeld tussen de Transalp en de BMWF650, maar na deskundig advies was het snel duidelijk dat de Transalp veel beter is, zowel wat betreft comfort als betrouwbaarheid.

Ik heb nog een vraagje. Zelf ben ik ongeveer 1m74 lang (of kort :P). Ik kom wel aardig aan de grond, maar zou het prettiger vinden om met de vlakke voeten op de grond te kunnen dus ik zoek een verlaagd zadel. Als jullie er toevallig nog eentje hebben liggen, of weten waar ik er een kan vinden, hoor ik het wel!

Tot snel op een van de klusdagen of andere clubdagen!

Groeten,
Olivier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:10 #2 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuw lid: Olivier
welkom in de club, je hebt een leuke keuze gemaakt met de transalp en inderdaad ook een fiets waar je lang plezier van kunt hebben. hopelijk zien we je snel op een van de ritten
groet marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 22:18 #3 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Nieuw lid: Olivier
Je kunt ook je eigen zadel verlagen. Zoek op motorforum maar eens naar hawkgt. Die heeft dat bij mijn Caponord ook netjes gedaan.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 apr 2014 23:07 #4 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuw lid: Olivier

Hallo allemaal,

Ik ben Olivier, 26 jaar en woon nu in Rotterdam! Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse bezitter van een Transalp uit '99 gekocht van een van de TCN Leden dus heb een motor waar al heel veel liefde in zit!

Afgelopen weekend heb ik direct mijn eerste tocht gemaakt naar België en alleen maar genoten onderweg. Zo alleen motorrijden is toch net 100 keer leuker dan tijdens die rijlessen :).

Ik heb sinds een maand mijn rijbewijs, maar ik was al een half jaar aan het speuren naar de juiste motor. Ik was op zoek naar een fijne motor om mee te starten, maar waar je ook vlot leuke tochten kan doen en af en toe op vakantie. Ik heb nog getwijfeld tussen de Transalp en de BMWF650, maar na deskundig advies was het snel duidelijk dat de Transalp veel beter is, zowel wat betreft comfort als betrouwbaarheid.

Ik heb nog een vraagje. Zelf ben ik ongeveer 1m74 lang (of kort :P). Ik kom wel aardig aan de grond, maar zou het prettiger vinden om met de vlakke voeten op de grond te kunnen dus ik zoek een verlaagd zadel. Als jullie er toevallig nog eentje hebben liggen, of weten waar ik er een kan vinden, hoor ik het wel!

Tot snel op een van de klusdagen of andere clubdagen!

Groeten,
Olivier

Hallo, welkom hier!
Als je de buddyseat zo ver verlaagd dat je met platte voeten aan de grond kunt komen, de hoek van jouw benen ten opzichte van de voetsteunen niet zo prettig gaat worden op lange ritten...
Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2014 09:44 #5 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Nieuw lid: Olivier
Maar als je benen zo kort zijn dat je het zadel moet verlagen is de hoek langs de tank ook anders toch?

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2014 10:53 #6 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuw lid: Olivier
Gewoon ff naar de locale schoenenreparateur / sleutelboer en ff extra dikke zolen onder je motorlaarzen laten zetten. Halve centimeter tot een centimeter kan al afdoende zijn.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2014 11:05 #7 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuw lid: Olivier
Vorkpoten doorsteken helpt ook, niet meer dan 20 mm anders gaat je spatbord naar z'n grootje bij een flinke remactie..., laat je niet wijs maken dat de motor dan geen goede wegligging meer heeft en minder zou sturen want dat gaat er zelfs op vooruit! :)
Ik heb de achtervering ook op z'n 'comfortabelste' stand gezet, gaat prima en de wegligging lijdt er niet onder.
Ik moest met mijn 1.62 het zadel nog 3 cm verlagen...dat ook nog...
Nu kan ik met beide voorste helften van de voeten aan de grond, rij al bijna 25.000 op deze manier en dat gaat heel best.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 apr 2014 17:57 #8 door Olivier
Beantwoord door Olivier in topic Nieuw lid: Olivier
Dankje voor de reacties! Heb intussen al een thread gevonden in het forum waar veel tips staan over het verlagen van het zadel.
Voorvorkpoten door laten steken lijkt de snelste en beste oplossing.
Voor mezelf volstaat 1 cm al wel want kom nu net niet met vlakke zolen op de grond. Voor mijn vriendin is het wel fijn als hij wat lager staat zodat ze ook af en toe kan proberen te rijden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mei 2014 15:58 #9 door marlene
Beantwoord door marlene in topic Nieuw lid: Olivier
Hoi Olivier,
Niet doen! Ik ben 1.72 en heb een normaal zadel en gewone motorlaarzen. Ik was in het begin ook een beetje bang van "zo'n hoge motor", maar je zult er echt geen last van hebben. Meestal heb je toch maar één voet aan de grond.
Gewoon lekker zo laten als het is... went snel genoeg.

groetjes, MArlene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2014 09:08 #10 door Tina Harms
Beantwoord door Tina Harms in topic Nieuw lid: Olivier
Hallo Olivier, gefeli met je trotse aanwinst. Ikzelf ben 1.60 en heb mijn xl650v optimaal laten verlagen mede dankzij de tips vd TCN leden. Nu sta ik met vd beide voeten mrt de tenen aan de grond. Balancerend, rechts of links, met een volledige voet dankzij hakken. Je krijgt vanzelf het vertrouwen en ik heb mijn originele zadel verkloot met zelf proberen te verlagen ondanks het feit dat ik echt handig ben. Als je het alleen voor de enkele keer voor je vriendin doet zou ik het niet doen. Het is werkeljjk een grandiose motor veel plezier ervan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2014 09:07 #11 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Nieuw lid: Olivier
Hee Olivier,

Welkom bij de TCN! Echt een gezellige groep mensen die goed met je mee denken!
Geniet van je motor en het rijden!

Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.081 seconden