Nieuwe transalper

07 juni 2014 23:18 #1 door robbing
Nieuwe transalper werd gestart door robbing
Hallo, ik lees al een tijdje mee, maar toch maar besloten om mij ook maar even voor te stellen. Mijn naam is Robbin 26 jaar en woonachtig in het mooi Twente. Heb voor 3 maand terug een Transalp XL600V gekocht. (met de mooiste kleurstelling).

De alp heeft bijna 70.000dkm gelopen maar daar merk je weinig van. CDI's zijn vervangen inclusief de rubbers. Nieuw kettingsetje erop gezet en afgelopen week een poolse "Dominator" uitlaat gemonteerd. Super geluidje zit er nu in. Ook meteen de uitlaatbochten zwart gespoten.



Verder heb ik er nog een "caferacer" project staan namelijk een Suzuki GS550. Bovenste foto origineel en onderste hoe hij nu is :)








Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2014 01:16 #2 door Icarus
Beantwoord door Icarus in topic Nieuwe transalper
Hallo Robbin, dat is mooie Alp en die Suzuki vind ik ook fantastisch. Zeker hoe die er nu uitziet.
Ik ben danwel geen TCN lid, maar met die Alp zit je hier op de juiste locatie.

Gr, Stavros

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2014 07:15 #3 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe transalper
Hartelijk welkom ook vanuit het gelderse oosten de achterhoek. Mooie alp heb je maar of het de mooiste kleur is ?? daar heb ik mijn twijfels over omdat de mijne natuurlijk een andere kleur heeft.
Wel een verschil in motoren welke je hebt de suzuki zal heel anders sturen en ook anders zitten dan de alp.
maar veel plezier hier met je alp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juni 2014 09:56 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe transalper
Welkom hier Robbin! Mooie Alp heb je idd  8) Die 70K zijn hem niet aan te zien.
En ook de Suz mag er wezen. Prachtige verbouwing  8)

Oh ja, Alp en GS gaan prima samen  ;D ;)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 10:34 #5 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Nieuwe transalper
Hoi Robbin,

Leuk dat je jezelf en je motoren even voorstelt.
Persoonlijk vind ik dat de alp nog mooier zou worden als er goede nopjes onder zouden liggen (maar dat moet maar net je ding zijn)
Die caferacer vind ik serieus goed gelukt. Cool, zeg maar 8)

Welkom en misschien zien we elkaar nog eens bij een all/offroadritje in het mooie twentse.

Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 12:48 #6 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Nieuwe transalper
Hee Welkom bijna naamgenoot.

Mooie motoren zeg!

Dus die nieuwe dominator uitlaat bevalt goed? Hoeveel was je daar nu in totaal aan kwijt?

Ik heb ook "net" bochten en uitlaat zwart gespoten en bij mij braken de boutjes van het hitteschildje af (ik zie hem bij jou ook niet op de foto). Na voorzichtig uitboren heb ik er 2 kleine rvs boutjes op laten lassen (uitstekend naar buiten dus) omdat goed draad tappen niet zo makkelijk ging (ik wilde geen gat boren door de uitlaat). Hitteschildje erop en rvs dop-moertjes... bijna mooier als nieuw.

Plezier met de Alp en bij de club,

Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2014 17:51 #7 door robbing
Beantwoord door robbing in topic Nieuwe transalper
Bedankt voor het welkom allemaal  :D

Hee Welkom bijna naamgenoot.

Mooie motoren zeg!

Dus die nieuwe dominator uitlaat bevalt goed? Hoeveel was je daar nu in totaal aan kwijt?

Ik heb ook "net" bochten en uitlaat zwart gespoten en bij mij braken de boutjes van het hitteschildje af (ik zie hem bij jou ook niet op de foto). Na voorzichtig uitboren heb ik er 2 kleine rvs boutjes op laten lassen (uitstekend naar buiten dus) omdat goed draad tappen niet zo makkelijk ging (ik wilde geen gat boren door de uitlaat). Hitteschildje erop en rvs dop-moertjes... bijna mooier als nieuw.

Plezier met de Alp en bij de club,

Robin


Ik was 160 euro kwijt voor de uitlaat inclusief verzenden, een heel verschil vergeleken met andere uitlaten. Ben zeer positief over de kwaliteit ervan! En het geluid is ook super. Echt een "dakar" brom zit erin.

Bij mij waren ook 2 boutjes afgebroken, heb ze uitgeboord voorzichtig. 1 ervan was nog goed na het uitboren en bij de andere moet ik even met een draad tap bij.

Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 21:30 #8 door robbing
Beantwoord door robbing in topic Nieuwe transalper
De Suzuki staat inmiddels te koop mocht er belangstelling zijn  ;)

link.marktplaats.nl/m829205220

Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden