XLV750RF aus

10 juli 2014 17:47 - 16 dec 2014 10:22 #1 door rexelstar
XLV750RF aus werd gestart door rexelstar
Goedemiddag,

4 jaar geleden in opwelling deze motor gekocht, zag er redelijk uit en liep niet.
Komt oorspronkelijk uit Australië. 20.000 km op de teller. Heeft schade gehad, daar kwam ik thuis pas achter.
Er is in 4 jaar een en ander reeds vervangen met NOS onderdelen en/of liggen deze hier op schap.
Loopt nog steeds niet naar mijn zin, backfire e.d. als laatste optie deze week, naar aanleiding van een tip (forumlid), FuelLead toegevoegd. Ben benieuwd.....
Het plan is er om de fiets te restaureren naar NOS, demonteren deze herfst - winter. Zal waarschijnlijk een aantal jaren in beslag gaan nemen.
::)

Momenteel ben ik mijn huidige project fiets (2e) XL500sa aan het afronden, en hoop deze op de weg te hebben in aug-sept.

Groet, Ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2014 17:49 #2 door snor
Beantwoord door snor in topic XLV750RF aus
Welkom,
Wat een mooie motor die xlv.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat nos is.

En een foto van de xl500 zou ik helemaaaaaal niet erg vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2014 18:03 #3 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus
NOS betekenis is New Old Stock, zover als mogelijk opgebouwd met originele onderdelen c.q. af fabriek.
Foto xl500sa (1e)  op advrider forum, hij (2e) wordt ongeveer hetzelfde. Maar met persoonlijke smaak/afwijkingen.
Ik weet niet of het hier is toegestaan foto,s van andere type's te plaatsen....

Grt. Ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2014 16:25 #4 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic XLV750RF aus
Carburateurs reinigen en luchtschroef opening reinigen, dan opnieuw even afstellen.
dan zal het wel goedkomen denk ik.
motor ziet er zo in eerste instantie behoorlijk origineel uit.
veel plezier ermee!
gr, martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2014 09:07 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XLV750RF aus
Hoi Ton
Mooi dat je je weg vanaf ADV naar hier gevonden hebt! ;)
Als je Fuelguard van FORTE gebruikt, moet je ff (heel) flink met de motor doorrijden. Vol flesje op een tank (liefst super+ 98!).
Heb precies dezelfde (de RF dus) en die na 2 jaar stilstand weer helemaal aan de loop gekregen.
Mijn ervaring is dat 'iets' uitelkaar halen écht het laatste redmiddel moet zijn...

Sinds dat ik iridium vonkenkaarsjes gebruik (bougies dus) is de loop ook een behoorlijk stuk verbeterd.

Grz Bernard aka Two Plugs.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 12:22 #6 door John_Belushi
Beantwoord door John_Belushi in topic XLV750RF aus
Ik heb de motor mogen aanschouwen...
en ik kan niet anders zeggen dat ik in geen jaren zo'n mooie en orginele XLV750R heb gezien.
Als Ton hem gaat restaureren zoals de XL dan word het een showroom model!!

Groeten,
Jody
(Die met behulp van Ton zijn avatar foto binnenkort gaat wijzigen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2014 22:27 #7 door chaos
Beantwoord door chaos in topic XLV750RF aus
wellicht dat ik het niet helemaal goed zie maar, wat valt er nog aan die XLV te restaureren?als de mijne er zo uit zou zien dan heb ik wel heel erg goed mijn best gedaan. (wat mij nooit zou lukken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2014 07:44 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XLV750RF aus
Idd Chaos! Het is al een hele mooie!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2014 16:09 - 20 juli 2014 16:45 #9 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus
Klopt hij ziet er in de 1e instantie knap uit, met het juiste fototoestel  ;)

Hij heeft in zijn verleden schade op gelopen.
Het frame is onder accuzuur gelopen, vliegroest, plamuurplek, barsten in instrumentenhouder(s), en een kromme voorpoot.
Blok begint op div. plaatsen te zweten.

Optisch zijn er div. delen al vervangen, stuur, handgrepen, remhendels, kabels, knipperlichten, hitteschild alu en andere.
Maar ik ben het met jullie eens dat hij voor zijn leeftijd  er goed uitziet.

Het is een kwestie van tijd en durf dat je uiteindelijk toch je eigen wensen wilt uitvoeren.
Persoonlijk vind ik het een uitdaging om deze fiets aan te pakken, bij weer, weder en bij voldoende $$.......
Er liggen hier al (door de goede jaren heen) bijeen gespaarde delen. Twijfel(s) heb ik nog over het blok wel of niet restaureren.($$)
Het frame is de hoofd reden van de komende verbouwing.

Grt. Ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2014 16:35 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XLV750RF aus
Let er op... originele pakkingen voor het blok van de XLV zijn een zeldzaamheid. Als je die kunt krijgen, direct doen! Anders de originele houden als 'template' en ze pas snijden uit pakkingpapier wat je van de betere automaterialenzaak kunt halen.

Als 'ie begint te zweten, dan weet je dat je gewoon op termijn met het blok aan de slag moet gaan... kun je het maar beter goed doen ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2014 16:47 #11 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus

Let er op... originele pakkingen voor het blok van de XLV zijn een zeldzaamheid. Als je die kunt krijgen, direct doen! Anders de originele houden als 'template' en ze pas snijden uit pakkingpapier wat je van de betere automaterialenzaak kunt halen.

Als 'ie begint te zweten, dan weet je dat je gewoon op termijn met het blok aan de slag moet gaan... kun je het maar beter goed doen ;)



Ga ik de komende tijd met het pakkingen zoeken aan de gang!

Thanks Bernard!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2014 10:26 #12 door mike8686
Beantwoord door mike8686 in topic XLV750RF aus
Goedemiddag,

Ik heb zelf 2 XLV's
Ik ben een blok revisie aan het doen doordat distributie ketting in het blok aan het eten was dus allemaal slijpsel in het blok.

De 2de  is uit Thailand ziet er erg slecht uit. en heeft veel liefde nodig maar het blok is perfect en loopt goed.
andere komt uit België en is een stuk mooier en ook beter originele onderdelen.

op ebay veel rond kijken en vindt toch nog wel onderdelen die beschikbaar zijn.

Erg leuke motor wel tijd rovend project.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2014 21:38 - 16 dec 2014 10:23 #13 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus
Laatste details en even inrijden, de XL500s.
Eind van de week, voor Jody de tank en de zijkappen e.a. demonteren van de XLv. Het gaat er dan toch van komen  ::)

Groet, Ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2014 21:18 #14 door chaos
Beantwoord door chaos in topic XLV750RF aus
zo hey, wat is die mooi. maar staat de ketting niet een beetje te strak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2014 22:41 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XLV750RF aus
mooi ding man, die XL500!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2014 09:59 #16 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic XLV750RF aus
hoe krijg je dat zadel zo mooi?  zelf gedaan of laten doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2014 11:07 #17 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus
Ketting staat vrij strak, heeft nog geen spanning erop gehad. Verwacht dat na een paar keer optrekken de juiste speling erop zit.
Vanavond of morgen 1e testritje gepland.
Heeft nieuwe zuigerveren, nokkenas, spanner en ketting. De 1e 80 km proberen  heelhuids door te komen, dan zouden de zuigerveren zich gezet moeten hebben... :-\ spannend.
3 tot 4 korte ritjes van 10-15 min met tussendoor blok goed laten afkoelen tb.v. vormen c.q. vervormen veren naar cilinder-ovaliteit.

Zadelovertrek + strap komt van Ebay, 28 euro en door xl500 maatje Adje bekleed.
Strap heb ik zelf zo creatief mogelijk gefabriceerd, en is in mijn ogen redelijk geslaagd  :D

grt. ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2014 00:06 #18 door rexelstar
Beantwoord door rexelstar in topic XLV750RF aus
Nieuwe site m.b.t. onderdelen en revisie.
www.xlv750.ch/index.html

Grt. Ton.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.140 seconden