Jeroen is nieuw hier

15 juli 2014 09:30 #1 door Jeroen_Sp
Jeroen is nieuw hier werd gestart door Jeroen_Sp
Goedemorgen,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een in nieuwstaat verkerende 2005 transalp. De motor heeft net 10.000km gelopen en is volledig gedocumenteerd dmv een onderhoudshistorie (boekje met stempels). De motor is echt als nieuw.
Als extra zitten er een setje net nieuwe Michelin Anakee 2 banden op en een originele honda verhoogde ruit. Voor de rest is de motor dus helemaal origineel.

Een beetje over mijzelf: Ik ben dus Jeroen en ben geborgen en getogen in Eindhoven. Ondertussen al weer 29 jaar en woon bijna samen met mijn vriendin (ben nu druk bezig het huis aan het verbouwen). Als werk ben ik projectleider bij Yacht en dus hop ik van opdracht naar opdracht. Dat geeft mij tussen twee opdrachten altijd lekker ruimten om iets te ondernemen, zo ben ik nu heel de maand september vrij.

Ik heb altijd de droom gehad met een motor een verre tour te gaan rijden (indonesie, thailand etc) maar wil eerst eens rustig beginnen. Daarom heb ik deze transalp gekocht en wil ik in september door de alpen gaan trekken, van frankrijk tot kroatie. En daarin zoveel mogelijk passen gaan rijden. Ben erg benieuwd of het me gaat bevallen.

Hiervoor heb ik een Aprilia RSV Mille gehad uit 2003 en een Yamaha FZR600R uit 1995. Daarnaast heb ik op dit moment nog een 2010 Vespa GTS 250 motorscooter staan voor in de stad en kleine tochtjes met de vriendin. Deze scooter heb ik destijds nieuw gekocht.
Ik werk in de automotive en mijn hobby's hebben daar ook allemaal mee te maken. Ik heb nog een oldtimer bromfiets en oude amerikaan uit 1975 (lincoln continental mark IV). Al mijn onderhoud doe ik altijd zelf en zo ook voor de transalp. Ik ga straks beginnen met motorolie & filter, koelvloestof, remolie en luchtfilter.

Een verhaal zonder plaatje is natuurlijk niks, dus daarom hieronder nog een foto van mijn nieuwe aanwinst.





Groetjes jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 10:00 #2 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Jeroen is nieuw hier
Hallo, welkom hier!
Genoeg voertuigen om bezig te blijven lees ik.. ;)
Misschien zou ik die Vespa wel eens willen zien :P, heb je een fotootje?
Grtz Sandra

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 10:01 #3 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Jeroen is nieuw hier
Welkom hier Jeroen. Dat is een mooie fiets die je prima voor je verre reizen kan gebruiken. Ik spreek uit ervaring ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 10:24 #4 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Jeroen is nieuw hier
Welkom hier en veel plezier met je mooie alp! MAarre.... Jeroen is niet nieuw hier hoor  ;)

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 11:55 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Jeroen is nieuw hier
Het wordt hier knap druk met al die jeroens...  ;D

Van harte welkom! Eneh, die Mk IV, das toch degene met die ovale ruitjes in de C-stijl? Dezelfde die ze in een vorig seizoen van 'de slechtste chauffeur' zo gruwelijk mishandelt hebben...  >:( :(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 12:19 #6 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier
Wat een warm onthaal! dank voor jullie reacties. Ik ben altijd best actief op forums (lees dagelijks) dus hoop hier weer een hoop te kunnen leren.

Even een fototje van de vespa, geleend van internet maar ik heb precies dezelfde. Is echt ideaal voor door de stad of tochtjes binnendoor met 2 man. Loopt 130km/h op top en heeft 24 pk. Met iets andere rolletjes erin komt deze echt los en is het een heerlijk machientje om op te rijden:


De lincoln is het oude model van de gene die ze toen op tv hebben mishandel (deed zeer om te zien). Maar wel met de ovale ruitjes. Het is een auto van 2500kg met een 7,5 liter motor en alles autmatisch / elektrisch. Zitten meer luxe op als de gemiddelde auto nu. Dit is mijn auto:


Nu eerst druk opzoek naar een goede kofferset (3 koffers) en eventueel valbeugels en midden bok. Daarnaast dit weekend de motor even een grote beurt geven. Weet iemand zo welke olie erin moet. En zal ik gewoon een origineel honda oliefilter halen of zijn er ook betere alternatieven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2014 18:34 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Jeroen is nieuw hier

Weet iemand zo welke olie erin moet. En zal ik gewoon een origineel honda oliefilter halen of zijn er ook betere alternatieven?


Bestel gewoon een setje bij Ad.
Waffie op het forum.

Heeft alles wat je zoekt tegen heel scherpe prijzen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2014 00:22 #8 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Jeroen is nieuw hier
welkom hier Jeroen,  mooie Alp, maar je auto vind ik helemaal top. veel plezier hier.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2014 09:51 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Jeroen is nieuw hier

Wat een warm onthaal! dank voor jullie reacties. Ik ben altijd best actief op forums (lees dagelijks) dus hoop hier weer een hoop te kunnen leren.

Even een fototje van de vespa, geleend van internet maar ik heb precies dezelfde. Is echt ideaal voor door de stad of tochtjes binnendoor met 2 man. Loopt 130km/h op top en heeft 24 pk. Met iets andere rolletjes erin komt deze echt los en is het een heerlijk machientje om op te rijden:



De lincoln is het oude model van de gene die ze toen op tv hebben mishandel (deed zeer om te zien). Maar wel met de ovale ruitjes. Het is een auto van 2500kg met een 7,5 liter motor en alles autmatisch / elektrisch. Zitten meer luxe op als de gemiddelde auto nu. Dit is mijn auto:


Nu eerst druk opzoek naar een goede kofferset (3 koffers) en eventueel valbeugels en midden bok. Daarnaast dit weekend de motor even een grote beurt geven. Weet iemand zo welke olie erin moet. En zal ik gewoon een origineel honda oliefilter halen of zijn er ook betere alternatieven?

Leuk allemaal...!  :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2014 13:25 #10 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Jeroen is nieuw hier
Welkom! Mooie fiets...ennuh, er valt hier nog genoeg te leren.
Groet uit buurdorp Nuenen ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2014 16:10 #11 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic Jeroen is nieuw hier
Hoi Jeroen,

Welkom hier. Markante auto, denk dat ik hem wel eens heb zien rijden bij ons in Einthovuh!

Als je binnenkort een toertje wilt maken waarbij je motor ook vies mag worden laat maar weten. Ik woon in Ehv Noord.

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2014 00:03 #12 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier
Mijn transalp heeft me deze week gefopt, ik had twee bougies besteld...blijk ik er toch echt 4 nodig te hebben. Dus net er nog maar 2 extra besteld. Volgende keer eerst even het WPH lezen voordat ik begin.

Maar ik zag dat die "onzichtbare" bougies niet echt gemakkelijk te bereiken zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2014 08:25 #13 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Jeroen is nieuw hier
Dat klopt inderdaad...



Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2014 17:57 #14 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Jeroen is nieuw hier

Mijn transalp heeft me deze week gefopt, ik had twee bougies besteld...blijk ik er toch echt 4 nodig te hebben. Dus net er nog maar 2 extra besteld. Volgende keer eerst even het WPH lezen voordat ik begin.

Maar ik zag dat die "onzichtbare" bougies niet echt gemakkelijk te bereiken zijn.


Met de bougiesleutel uit het gereedschapskitje is het wel te doen hoor :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2014 21:22 #15 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Jeroen is nieuw hier
De plesie heeft dat setje bij het oud ijzer gegooid denk ik.

Even iets on-ethisch namelijk offtopic... Zit er in dat setje ook een sleutel om de achterveerspanning aan te passen?

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2014 09:25 #16 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier
Nee, die zit er niet in. Hieronder wat er allemaal in de set zit. Maar je veer spannen is niet zo heel gemakkelijk omdat er van alles in de weg zit. Meen hier ergens gelezen te hebben dat je volgens mij je halve motor moet slopen om erbij te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2014 09:37 #17 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier
Nog iets erover gevonden, het moet dus redelijk te doen zijn dus.

The easiest access seems to be from the right side:

1) Remove seat and RHS panel;
2) Remove battery;
3) Remove battery box (3 bolts and unplug the electrics);
4) The top of the shock is now accessible but most people recommend using a hammer and drift or long screw driver to move the adjusting rings rather than a C-spanner - no idea if you could even get a C-spanner around the rings.

I did it the other night for the first time and it didn't take too long. Not the easiest job to do on the road I suspect!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2014 21:11 #18 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Jeroen is nieuw hier
bij de 650 is dit inderdaad een beetje een crime een c sleutel kom je gewoon niet mee weg maar misschien maar eens proberen

overigens is die sleutel wel te krijgen maar niet makkelijk

edit: dank voor de foto van de inhoud
edit2: ik heb het ooit gedaan met lijmklemmen en spanbanden en een waterpomp tang, dit werkt maar komt de moer niet tengoede....

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 09:45 #19 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier


Onderhoud is begonnen. Bougies zijn vervangen (nu alle 4), kv is vervangen, olie is vervangen, luchtfilter heb ik naar gekeken en is niet slecht. Kan zeker nog wel even mee. Gezien deze 125 euro bij de dealer kost ga ik deze niet preventief vervangen.

Ook remblokken allemaal los gehad en zijn goed (60-70% nog te gaan) en ook de remolie is vervangen. Nieuwh h4 lampje gestoken. Dus de motor is bijna klaar voor de vakantie.

Alleen nog even een extra plus trekken voor de usb en 12v aansluiting in het dashboard. En vanmiddag carbs synchroniseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2014 12:38 #20 door Jeroen_Sp
Beantwoord door Jeroen_Sp in topic Jeroen is nieuw hier
de ringen van de veer heb ik 5mm strakker gezet, dat leek me voldoende.Dank voor de tip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden