Straks ECHT motor rijder

05 dec 2014 09:27 - 05 dec 2014 10:55 #1 door Edxrv
Straks ECHT motor rijder werd gestart door Edxrv
Ik ga hier me zelf hernieuwd voorstellen.  Ik heb straks ander werk. En dan ga ik elke dag op de motor! Na 16 jaren, niet meer elke dag met m'n kont in de auto van de zaak. En ik kijk er erg naar uit! Ik had mijn motorrijbewijs al op mijn 18e, later verplicht autorijbewijs gehaald. Motor rijden is beleving.

Nu nog de noppenwielen er uit en dan de gewone er onder. Even een goed accu er in zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 10:17 #2 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Straks ECHT motor rijder
ga je veel km forensen?

welkom het is een stuk leuker dan in de auto ;D

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 10:53 #3 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Straks ECHT motor rijder
45 km enkele reis, dus goed te doen. (met sneeuw  wordt het denk ik letterlijk levensgevaarlijk en ga ik denk met OV/ koekblikje van mijn vrouw.  Ik heb nog wel een vraag:  Wie heeft ervaring met rijden in de sneeuw?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 10:59 #4 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Straks ECHT motor rijder
ik heb het wel eens gedaan natte sneeuw gaat wel maar echte sneeuw is echt dood eng.
nu rijd ik weinig offroad maar in sneeuw rijden is mij het risico niet waard verder rij ik het helejaar ( en rond amsterdam kan dit bijna het hele jaar ;)

er is maar een opmerking in het koude natte weer,  a f s t a n d h o u d e n    ;)

let wel als er gestrooid wordt is dt echt funest voor oa je remmen!

45 km is wel ver ik rijd 17 km enkelereis en bij echt slecht weer ga ik maar met de benen wagen  :o

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 11:32 #5 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Straks ECHT motor rijder
Ik ben wel eens door sneeuw verrast toen ik op werk was, of de grote wegen zijn schoon maar het industrie terrein niet.

Als je ''valt'' en de motor niet rechtop krijgt omdat je hem over het ijs duwt moet je de wielen tegen de stoeprand zetten anders lukt het niet.
Voor je 4 pirouettes draait om bij de benzinepomp te komen altijd eerst kijken of je slotje niet bevroren is, anders moet je onverrichter zaken weer 4 pirouettes terug :)
En de stoep op rijden om te parkeren is ook leuk! Vooral als je ongeveer 50cm tussen geparkeerde autos hebt :)

Ik heb de auto best gemist een paar winters hoor  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 dec 2014 12:53 #6 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Straks ECHT motor rijder

Voor je 4 pirouettes draait om bij de benzinepomp te komen altijd eerst kijken of je slotje niet bevroren is,

HA GEWELDIG! (ik heb op weg naar een TA-tocht in de regen en op noppen eens een auto die opeens stopte net niet geraakt...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 dec 2014 00:15 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Straks ECHT motor rijder
Gewoon rijden. Snelheid aanpassen en afstand houden.

Ik heb 15 jaar zomer en winter gereden en nog nooit op mn bakkes gegaan onder die omstandigheden.

Geeft toch niet als je met 15 de straat uitrijdt. Gaat erom dat je hem uitrijdt  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.064 seconden