Mijn Transalp 650

07 feb 2015 17:01 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn Transalp 650

Arjen, jij beschrijft het scheikundig fenomeen an-sich, en dat klopt ook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 18:17 #22 door Swijgerde
Beantwoord door Swijgerde in topic Mijn Transalp 650
Klopt helemaal wat arjen zegt als je het chemisch bekijkt! Ik ben het toch ook met mirko eens. Ik ben van mening
dat het belangrijkste is HEEEEEEL VEEEEEL water zodat je al het pekel eraf spoelt ;D..  en daarna ff goed drogen zolanf er geen zout en water meer is heb je ook geen (snelle corrosie) meer..

Ik zelf probeer ook zoveel als mogelijk te bedekken met anti-corrosie sprays (vaak niet meer als een laag vet/olie) zodat het pekel en water niet eens in contact komt met metaal. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 21:08 #23 door SAH
Beantwoord door SAH in topic Mijn Transalp 650
Dat doe ik ook, alle bescherming is meegenomen. De motor laten staan als er pekel ligt is alleen geen optie, ik heb hem toch echt om te gebruiken...

Het was weer een goede rit vandaag, gelukkig was ik de deur uit (en op plaats van bestemming) voor de nattigheid (en dus ook de gladheid) begon vanmorgen. Fijne motor, voelt al behoorlijk vertrouwd. Van kou had ik niet zo veel last maar met kuip, handvatten en handvatverwarming is het een stuk comfortabeler dan op mijn vorige motor. Op de terugreis vanmiddag was het nat, ook daar had ik een stuk minder last van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 13:01 #24 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Mijn Transalp 650

Arjen, jij beschrijft het scheikundig fenomeen an-sich, en dat klopt ook.


Ik ga je ook niet laten zien hoe mijn eigen blok eruit ziet van de eerste Alp ;)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 14:22 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn Transalp 650
Omdat je die in pekeltijd altijd warm waste of wat..?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2015 16:58 #26 door marlene
Beantwoord door marlene in topic Mijn Transalp 650
Op mijn alp 650 zit geen benzine-indicator lampje... En het metertje is zeer onbetrouwbaar. Ik zet de dagteller bij elke tankbeurt op 0 en houd 300 km aan. Voor hij op de 300 staat, ga ik tanken.
Mooi zeg zo'n hele zwarte motor... wow!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2015 11:00 #27 door SAH
Beantwoord door SAH in topic Mijn Transalp 650
Dank je wel, ik ben ook erg blij met de kleur. Ik kreeg net een belletje dat ik hem weer kan komen halen, stuurslot is gefikst. Ik had een naakte Fazer meegekregen als leenmotor. Geen straf maar dan merk je hoe snel je aan sommige dingen went, handvatverwarming bijvoorbeeld.

Anyway, de zon schijnt en ik ben vandaag vrij. Ik heb nog een lange to-do lijst maar ik ga hem ook lekker even wassen denk ik, er lag nog een hoop pekel de afgelopen week...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2015 12:34 #28 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Mijn Transalp 650

Het stuurslot werkt niet maar dat wordt binnenkort verholpen en ook de richtingaanwijzers functioneren niet 100%. Eerst dacht ik dat ze weigerden maar er lijkt soms een vertraging in te zitten en dan duurt het even voor ze aangaan, misschien een relais? Ik heb weinig kaas gegeten van electronica dus ook daar mag nog even naar gekeken worden maar ik heb er alle vertrouwen in.


Ik gebruik voor mijn richtingaanwijzers WD-40, werkt perfect. Die vertraging had ik ook last van. ( Inhaalmanoeuvre was al af, gingen de lampjes pas aan :o) WD-40 en siliconespray zijn onmisbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2015 12:46 #29 door SAH
Beantwoord door SAH in topic Mijn Transalp 650
Ik heb er inderdaad een beetje WD40 ingespoten maar ga het toch een keertje schoonmaken, het probleem doet zich bij mij alleen voor bij vorst trouwens. Ik denk dat het vet dat er in zit wat te hard wordt dan en er geen goed contact meer is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2015 19:34 #30 door SAH
Beantwoord door SAH in topic Mijn Transalp 650
...en toen was het opeens lente!

Ik heb nog niet veel aan de motor gedaan en zelfs een paar weken erg weinig gereden. Gelukkig had ik een goede reden: Gezinsuitbreiding, en ik kan dan ook met trots melden dat er aan de collectie van twee jongetjes afgelopen woensdag een meisje is toegevoegd. Ik heb dus even mijn handen vol ;)

Vandaag was er even de kans om mezelf en de motor weer eens uit te laten en dat was genieten met dit weer. Ik heb even een van de schaarse onverharde wegen waar je mag rijden meegenomen en dat was best leuk (smaakt naar meer). Snel telefoon fotootje als bewijs:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 09:03 #31 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Mijn Transalp 650
Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding?. O ja met de Alp komt het vast wel goed?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2015 11:51 - 06 apr 2015 11:55 #32 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Mijn Transalp 650
Hallo SAH,

Gefeliciteerd met je dochter, altijd weer bijzonder zo'n klein wondertje. .......

Betreffende de richting aanwijzer schakelaar daar heb ik ooit een document van gemaakt.
Beschrijft hoe je die demonteert en moeten behandelen.
Ik heb wel een transalp 600.
Je vindt het onder Techniek / How To sectie.....
Het document begint met: manier van.....

Succes en vele mooie kilometers met die prachtige alp van je.

vriendelijke groet Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.106 seconden