even voorstellen

05 mrt 2015 20:38 #1 door ben
even voorstellen werd gestart door ben
Hallo mede forumgebruikers.

bij deze wil ik mezelf even voorstellen

mijn naam is ben ben 35 en woon in het limburgse reuver en ben werkzaam als onderhoudsmonteur in de waterwereld. Kost veel vrije tijd , maarja het is niet anders.
Sinds augustus 2014 ben ik in het bezit van het motorrijbewijs. tijdens het lessen stond de aprilia pegaso 650 ongeduldig te wachten in de garage waardoor ik na 7 lessen het examen mocht doen. Had met de aprilia continu overdruk in het koelwatersysteem waardoor ik na iedere rit water moest bijvullen, dus langere ritten dan 200 km zat er niet in. De oorzaak was natuurlijk een lekke koppakking . Geschatte kosten door dealer 700 euro. Ben dus opzoek gegaan naar een alternatief en die heet marktplaats. Heb gekeken naar kle 500 van kawasaki, africa twin, transalp, en een tdm .de tdm viel al snel af omdat deze in een ander segment valt. Kle 500 was het net niet en de africa twin is een te gekke fiets maar om een mooie te bemachtigen vind ik dat met diep in de pocket moet grijpen,Dus transalp. Weken heb ik gezocht naar de juiste "vonk".  Eenmaal eentje gevonden bleek die al verkocht te zijn. Uiteindelijk toch gevonden.
Een transalp 650 uit 2005  (ik probeer foto zo te plaatsen) Met maar 1 sleutel, geen probleem die laat ik wel even bijmaken dacht ik.
Via google sleutels gezocht, zie ik dat die een chip hebben, ach jee dacht ik. Dus daar weer naar gegoogld en van de ene taal in de andere beland met betrekking hiss sleutel bijmaken en inleren.vele van jullie zullen het vast wel hebben gelezen.
stap voor stap uitgevoerd zonder resultaat. Wel 20 keer geprobeerd zonder weerstand met weerstand 100ohm 1k, 460ohm zonder resultaat. Wat een ellende dacht ik steeds weer . Weer in het haynes boek gelezen en nog een keer nalezen weer proberen geen resultaat. Youtube erbij gehaald en weer stap voor stap pffff weer niets. Uiteindelijk na een week proberen op mijn gemak een pafke gerookt en nagedacht wat er mis kan zijn. Ik wil dus uiteindelijk in de chip van de ecu komen. Nu weet ik dat ic-tjes op 5 volt werken en heb een externe voeding op 5 volt ipv accu aangesloten volgens de beschrijving in het haynes , natuurlijk zonder "special" tool. En jawel het werkte. ik hartstikke blij natuurlijk. Heb nu vier sleutels . Ja ik weet dat ik een groot risico heb gelopen dat mijn ecu kapot gaat en een dure grap kon zijn. Maar ik zal en moest het zelf doen (zo ben ik). Uiteindelijk met de eerdere pogingen wat geen resultaat opliep ben ik ook zelf aan de pegaso begonnen en is inmiddels ook klaar ( nu weet ik ook waarom de dealer er 700 voor vraagt).
Heb nu twee motoren met 6 sleutels -;)
Nu moet ik zeggen dat ik nog niet veel op de transalp heb gereden , ook vanwege ik maar 1 werkende sleutel had. Maar heb ik er op gereden was het iedere keer een genot, wat een wereld van verschil met de pegaso (1cil).
Ga binnenkort nog de olie van de transalp vervangen en kan het seizoen voor mij definitief beginnen.
de transalp moet nog een middenbok krijgen en mss een valbeugel en kofferdragers.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 21:06 #2 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic even voorstellen
Welkom en mooie fiets!

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 22:30 #3 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic even voorstellen
Hoi Ben!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 06:44 #4 door GK
Beantwoord door GK in topic even voorstellen

Welkom!

wat ga je met de aprilia doen :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 08:57 #5 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic even voorstellen
Welkom, mede Limburger  ::)

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 16:20 #6 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic even voorstellen
Welkom hier, en suc6 met je keuze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 19:01 #7 door ben
Beantwoord door ben in topic even voorstellen

Welkom!

wat ga je met de aprilia doen :-p

hoi gk , de aprilia wil ik voorlopig aanhouden het is tenslotte mijn eerste motor .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2015 21:29 #8 door GK
Beantwoord door GK in topic even voorstellen
hahahah begrijpelijk :-)

geniet van het weer, je hebt de motoren precies op tijd ready

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden