opknappen van een XLV750R

05 mrt 2015 21:56 #1 door peter
opknappen van een XLV750R werd gestart door peter
Hoi, ik heb vorig jaar een XLV750R gekocht en ben deze aan het opknappen. Ik vind het zo'n toffe motor dat ik hem het liefst zou houden als hij klaar is. Ik heb mezelf als doel gesteld om hem eind mei af te hebben. Ik heb alleen echter geen ruimte om hem binnen weg te zetten en vind het zonde om hem buiten onder een hoes te zetten, als hij er dan weer als nieuw uit ziet. Dat wil ik de XLV niet aandoen. Misschien dat ik wel de mogelijkheid heb om hem binnen te zetten rond mei. Je weet maar nooit. Dan wil ik hem ook graag houden.
Alles aan de motorfiets gaat door mij opnieuw gespoten worden. Hij krijgt een beurt en alle oliën zullen vervangen gaan worden. Als ik dan toch bezig ben. Kon pas nog een XLV zonder motorblok kopen, maar iemand was mij net voor. Zonde, want daar zaten originele uitlaten op, die ik graag had willen hebben. Mocht ik daar niet meer tegenaan gaan lopen, laat ik de uitlaat die er nu op zit een stukje inkorten.
Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden van mijn vorderingen.
Mocht er iemand toevallig nog originele einddempers hebben liggen, hou ik m ij aanbevolen.  Ik heb wel einddempers van Marving op het internet gevonden, maar dan zitten de hitteschilden met de gaten erin er niet bij.

groeten,

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 21:58 #2 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2015 22:01 #3 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 15:34 #4 door Robertehv
Beantwoord door Robertehv in topic opknappen van een XLV750R
ga zo door,

plaatjes van een project= altijd leuk!

KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2015 19:45 #5 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic opknappen van een XLV750R
Ziet er echt strak uit!
Alles zelf gespoten of laten spuiten?

Mocht je nog tip and tricks hebben over spuiten, verf type of ervaringen over het gehele project, graag delen.
Kunnen alle andere hobby-isten misschien steun of advies uit putten.

Je hebt al 1 like, haha

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2015 08:56 #6 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Hoi, Sandor. Ik heb alles zelf gespoten met de compressor met 2-componentenlak. Dit wordt altijd veel strakker als met een spuitbus. De blanke lak is het moeilijkst, omdat het moment van dat de verf gaat vloeien (daarom bij de eerste keer reeds al heel erg glimmend) en dat er een druiper ontstaat dicht bij elkaar ligt. Dat is het gevoel wat je moet gaan krijgen. Dit is reeds mijn derde motor die ik helemaal aan het opknappen ben. Het is voor mij zo een leuke hobby om ermee bezig te zijn.
Wat het spuiten  betreft ben ik een mierenneuker en ben ik niet snel tevreden. Het moet perfect zijn.

groeten,

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mrt 2015 13:47 #7 door Sandor
Beantwoord door Sandor in topic opknappen van een XLV750R
Peter,

Bedankt voor de info.
Het is dus deels goeie spullen en veel trail and error. Is denk ik dan ook een kwestie van durven en doen.

Maar nogmaals, ziet eruit super uit!

Xl600 PD10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:28 #8 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Sorry, maar door prive-omstandigheden heeft het opknappen van de XLV750R een lange tijd stil gelegen. Ik ben er nu weer fanatiek aan bezig. Ik zal foto's posten van de voortgang.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:29 #9 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:31 #10 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
de tank weer strak in de lak.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:34 #11 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Even gemonteerd om te kijken hoe het staat. Vandaar dat de koplamp te ver naar boven staat. :)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:36 #12 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Zo en het blok ook weer mooi gespoten.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:39 #13 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Zo, de zadelhoes is ook binnen. Ik heb weer iets te doen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:42 - 02 nov 2016 14:58 #14 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
De Marving einddempers zijn ook binnen. Tweedehands originele uitlaten zijn niet te betalen en dan heb je er zelfs vaak ook nog laswerk aan. Eens kijken of alles soepel past.
Ik moet alleen door een lasser die ik ken nog 2 hitteschilden laten maken en 2 uitlaatsteunen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 14:55 - 02 nov 2016 15:20 #15 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Zo, dat was het leuke stuk. Alles gaat natuurlijk niet even soepel met het opbouwen.
Vandaar dat ik de vraag heb, of er iemand een tip heeft om de gashendel soepel in elkaar te krijgen.
Het gaat mij om de plastic geleider die in de gashendel zit. De gaskabel voor open loopt in de bovenste sleuf van de plastic geleider en de gaskabel voor dicht onder in de kleine sleuf. Ik heb 2 nieuwe gaskabels erop gezet.
Ik heb geen weerstand op mijn gaskabels als ik de plastic geleider er nog niet in heb zitten. Zodra deze wel in de gashendel gemonteerd zit, gaat het gas wat stroever en wil ook niet automatisch terug springen naar zijn uitgangspositie.
Ik verwacht zelf dat de gaskabel in de onderste kleine sleuf dit veroorzaakt.

Het lullige is dat de gashendel normaal heeft gefunctioneerd tijdens het rijden. Ik ben nu ongeveer 2 jaar verder met opknappen en nu doet hij niet wat ik wil.

Heeft iemand hier ervaring mee en is er misschien een handigheidje om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb mijn kabels al netjes nagekeken en deze lopen netjes vrij.  Ik heb even een foto bijgevoegd van de geleider.




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 16:01 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic opknappen van een XLV750R
Ziet er helemaal gelikt uit.
Chapeau
Wordt weer een heel mooi projectje.

Gaskabel is bekend probleempje ook bij een alp.
De kunst is om hem goed in de houder te krijgen. Beetje gepiel, dat wel.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 nov 2016 22:05 #17 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Ben maar eerst weer aan iets anders van de motor begonnen. Misschien dat het de volgende keer wel gaat lukken. :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2016 13:41 #18 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Gashendel is nog steeds een probleem. Ik heb hem al minimaal 15 keer open en dicht gehad. De geleider niet gemonteerd: schiet gas netjes terug. Geleider erin gemonteerd: doet hij het niet en loopt iets zwaarder. Ik heb al verschillende manieren van monteren uit geprobeerd, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoop toch dat iemand mij iets meer wegwijs kan maken.
Nee, het ligt niet aan mijn vaardigheid :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2016 14:21 #19 door downunder
Beantwoord door downunder in topic opknappen van een XLV750R
bij mij drukt dat plastic witte dingetje  (op de alp dan) op de onderste kabel. Het blijft gekloot, en als het dan opeens wel lukt, blijf je je afvragen wat je precies anders hebt gedaan dan al die eerdere keren  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 nov 2016 14:40 #20 door peter
Beantwoord door peter in topic opknappen van een XLV750R
Ben er al een paar keer mee gestopt. Vaak lukt het dan wel als  je er vers aa'n begint.  Nu dus niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.122 seconden