Hallo allemaal
Ik ben Bert Slootjes uit Heemskerk, ik ben een herintreder, vele jaren geen motor gereden maar ongeveer een jaar geleden een TA 600 uit 1996 overgenomen van een kennis voor jawel €350, de motor was in redelijke staat, compleet en heel maar had wel veel onderhoud nodig, deze was voor woon werk verkeer gebruikt en dus weinig of eigenlijk nooit gepoetst. Ik heb er een aantal malen op gereden maar het word tijd om hem eens even lekker een grondig onderhoud beurt te geven, daar ik op 2 juni vertrek met 6 man naar Schotland. Wat heb ik inmiddels gedaan. De wielen gedemonteerd deze waren geheel geoxideerd, dus deze kaal geschuurd en gepolijst ( ze lijken wel van chroom nu) Achterbrug gedemonteerd en kaal geschuurd en opnieuw gegrond en gespoten.nu liggen de ketting en achtertandwiel in de gasolie te weken om lekker schoon te krijgen, deze week ga ik een beetje zichtwerk spuiten het frame wel te verstaan, hopende deze komende winter de gehele Alp uit elkaar te halen om alles grondig te doen, stralen, epoxeren, blok spuiten, momenteel ligt de originele uitlaat bij een collega van mij in Heerhugowaard om een aantal gaten te dichten, wat ik begrijp gaat hij de hele achterkant vervangen.
Dit alles om klaar te wezen voor Schotland over 2 maanden. Al met al dus lekker bezig, ik moet zeggen dat ik het forum van de TA club erg waardeer en zal er nog wel veel van leren en misschien in de toekomst wel wat vragen hebben en onderdelen vanaf plukken. Kortom ik ben blij en hoop dat ik welkom ben haha, gr Bert