Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie

06 mei 2015 09:15 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
En, het komt natuurlijk ook door de kop van het topic
Ralpie zonder alpie  ????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2015 15:45 #22 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
Gisteravond de motor met lichtschakelaar aan weg gezet.
Vanochtend zonder problemen kunnen starten.

Kleine stukjes gereden. Van huis naar supermarkt. Starten bij supermarkt ging prima. Van supermarkt even langs mijn ouders. Kwartiertje geweest. Bij weggaan wilde hij niet starten. Nu geen ratelend geluid, maar meer alleen een klik.

Motor in zijn twee aangeduwd, dat ging prima. Naar huis gereden. Motor uitgezet en weer proberen te starten. Ging prima  ???
Nog paar keer motor uit en aangedaan. Geen probleem.

Heb nu de + pool eraf gehaald, morgen weer starten. Zou het ook een relais kunnen zijn wat het de ene keer wel doet en de andere keer niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2015 16:17 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
beide zijn mogelijk,
Maar om een en ander uit te sluiten is het voldoende om 1 accuklem los te halen als je hem wegzet.
Dit is bedoeld om zgn lekstromen uit te sluiten.
Als de accu dan 's morgens ook leeg is, kun je voor 99,9 % vaststellen dat hij stuk is.
Is de accu dan wel vol, ( tja, hoe weet je dat ) en start hij gewoon, dan heb je waarschijnlijk ergens een lekstroom.

Maar het kan heel goed dat je gewoon een defecte spanningsregelaar hebt.
Je accu laad dan gewoon niet bij.

Heb je een universeel of voltmeter, hang die eens aan de accu terwijl de motor loopt.
Bij stationair = ???? volt
Bij 5ooo toeren is  ????? volt.
Dit geeft een beter indicatie.

Het is dat je een beetje uit de buurt woont , maar anders hadden we samen even gekeken.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2015 19:58 #24 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
Anders moet je hier ff langs komen volgende week op een avond ofzo.
Misschien kan ik je verder helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2015 21:04 #25 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
Ik heb wat data verzameld:

Stationair (900 toeren) licht uit: 11.95
Stationair (900 toeren) licht aan: 11.51
5000 toeren licht uit: 13.67
5000 toeren licht aan: 12.28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2015 08:21 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
Spanningen lijken niet verkeerd.

Wat zijn de resultaten na het loskoppelen ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2015 16:28 #27 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
+ accupool nachtje van stroom gehad.
Accu gemeten, motor uit: 12.03

Stationair licht uit: 12.4
Stationair licht aan: 11.84

5000 toeren licht uit: 13.10
5000 toeren licht aan: 12.14

Deze keren was starten geen probleem.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2015 21:26 #28 door eerde jan
Beantwoord door eerde jan in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
Lijkt inderdaad niet zo raar.
Dan verdenk ik toch echt je accu.
Want je meet dan wel 12 volt maar ampere's zijn er dan waarschijnlijk niet meer.
Maak anders alle verbindingen ff goed schoon.
En kijk ff na je massa kabel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 21:02 #29 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Groeten uit Drenthe: Ralpie zonder Alpie
We zijn inmiddels een paar dagen verder  ;)

Een nieuwe accu van Motobatt (type MB12U) gekocht bij http://www.mlmparts.com/ lijkt het probleem te hebben opgelost. Iedere dag tot nu toe weer starten :)

Leuke aan de Motobatt accu is dat ze twee keer zoveel polen hebben dan een normaal accu, handig om andere stroomvreters op aan te sluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.155 seconden