Hallo forumleden
Het is officieel! De postbode bracht vandaag mijn lidmaatschapspas en de laatste twee versies van de Transalper.
Hoog tijd dus om mij via deze weg aan jullie voor te stellen.
Mijn naam is Rolf en ik ben geboren en getogen in motorcity Assen. Ik woon samen met mijn vriendin. Als huisdier hebben we een rode kater.
In vroegere tijden ging ik met mijn vader graag naar het circuit om mannen als Randy Mamola, Kevin Schwantz en natuurlijk Hans Spaan en de Drent Egbert Streuer samen met bakkenist Bernard Schnieders hun kunsten te zien vertonen. Het geluid van motoren en de geur van verbrand rubber was al op vroege leeftijd bij mij bekend. Later is hier de smaak van bier nog bijgekomen
Het heeft echter tot 2006 geduurd, voordat ik officieel op een motor mocht rijden. Om uiteenlopende redenen is het er tot de dag van vandaag niet van gekomen om een eigen motor te hebben. Enige tijd terug begon het echter dusdanig te kriebelen, dat ik me serieus ben gaan verdiepen in motorrijden.
Het was voor mij vrij snel duidelijk wat voor soort motor ik graag zou willen rijden. Graag wil ik met de motor woon- werkverkeer gaan rijden en daarnaast de optie hebben om ook offroad te kunnen gaan. In de toekomst moet de motor ook dienst gaan doen als vervoermiddel voor vakantietrips.
Onderhoud hou je altijd, maar moet wel binnen redelijk intervallen zitten. Ook budget technisch gezien, moet het allemaal leuk blijven. Tweedehands goed verkrijgbaar, zowel qua motor als onderdelen en uiteraard betrouwbaar. Het zal jullie dan ook niet verbazen, dat ik bij dit forum ben uitgekomen. Mijn voorkeur gaat dan ook echt uit naar een Transalp.
Naast deze machine van Honda sprak ook het enthousiasme, kennisniveau, activiteiten, behulpzaamheid (aantal mensen heb ik achter de schermen reeds contact mee gehad) en de creativiteit van een aantal mij erg aan in deze club/op het forum, dat ik me zo snel mogelijk als lid heb opgegeven.
Er is nog één klein detail dat opgelost moet worden alvorens ik ook mooie verhalen kan vertellen over gemaakte reizen, een beroep doe op jullie bij een mankement of iets anders: Ik heb 'mijn' Transalp nog niet gevonden
.
Dat maakt mij Wibi zonder vleugel, Leontien zonder rad, shoarma zonder saus en ga zo maar door.
Om een indruk te geven van wat ik zoek, volgt hieronder een eisen/wensenlijst:
Mocht ik sommige dingen onrealistisch ingeschat te hebben dan hoor ik dat graag.
Bouwjaar: 1997 tot en met 1999 (paar jaar eerder mag ook)
Kilometerstand: rond de 60.000 of minder. meer mag, mits onderhoudshistorie aantoonbaar is
Staat (van onderhoud): Goed (kuipwerk moet heel zijn, geen tot weinig roest, geen valschade, geen pekelfiets)
Kleur: Geen dealbreaker (zwart heeft de voorkeur)
Accesoires: hoe meer, hoe beter (valbeugels, top- en zijkoffers, handvatverwarming, middenbok, etc), maar geen dealbreakers.
Budget: 1500 - 1700 euro
Belangrijkste is dat het een nette fiets is, waar in eerste instantie geen 'groot' onderhoud aanzit. (nieuwe cdi's, koppeling vervangen, balhoofd, remmen + schijven vervangen, ketting en tandwielen vervangen, banden vervangen). Sleutelen ansich ga ik niet uit de weg.
Waarom dat jaartal? Dubbele voorrem en betere velgen (niet die 'gouden'). Ik wil geen risico lopen op bloemkoolvelgen.
Uiteraard sta ik open voor suggesties. Ondanks het nodige leeswerk, zal ik ongetwijfeld iets over het hoofd zien of er niet goed tegen aan kijken.
Daarnaast heb ik totaal geen ervaring met hoe een Transalp zou moeten rijden. Vergelijkingsmateriaal bij een proefrit heb ik dan ook niet. In mijn kennissenkring is helaas niemand die ik mee kan nemen als kenner/expert. Dat maakt het voor mij best lastig om een goede keuze te maken.
Misschien dat een van jullie, afhankelijk van waar de motor te koop wordt aangeboden, mee wil gaan als ervaringsdeskundige? Gemaakte onkosten worden uiteraard vergoed.
Ik hou de diverse verkoopsites in de gaten, maar suggesties zijn altijd welkom. Hopelijk kan ik binnenkort meedoen met mijn eerste clubrit of een rit met een (aantal) noordelijke clubleden op mijn eigen Alpie...