Even voorstellen

30 apr 2015 22:26 #1 door RoHe
Even voorstellen werd gestart door RoHe
Hallo allemaal,

Mijn naam is Robert, woon in Rheden met vrouw en 2 kids (13 en 15) en ben al 15 jaar in het bezit van een Transalp, bj 1988. Na er een paar keer een weekendje met vrienden op uit te zijn geweest (Ardennen, Moezel en zo) bleek de timing toch niet al te best gekozen (zie de leeftijden van de kids en ook de tourvrienden zaten in hetzelfde schuitje) en is het er daarna niet meer van gekomen.

Zonde zeg ik nu, maar toen lagen de prioriteiten nou eenmaal anders. Verder dan af en toe een ritje naar de visboer kwam ik vaak niet en dat was het dan weer.... volgend jaar beter dacht je dan...

Dit jaar vond ik dat ik 2 kanten op kon: verkopen omdat ik te weinig reed of weer rijklaar laten maken en dan ook de 'vergeten' hobby weer nieuw leven inblazen. Als je dan weet dat ik sinds mijn 16e (op 5 jaar na) altijd wel een brommer of een motor heb gehad, was het ook eigenlijk geen keus.

Ik heb me een paar dagen geleden aangemeld bij de TCN, de opknapbeurt is inmiddels ook achter de rug, alleen heb ik nu nog een probleem dat de alp vaak de eerste 300-400 meter op 1 cilinder loopt (toerenteller op 0, wijst op CDI, maar waarom dan alleen maar tijdens de 1e x-honderd meter...?). Dat probleem heeft zich bij de opknapbeurt niet voorgedaan dus hij wordt dit weekend weer opgehaald. De kennis om daar zelf mee aan de slag te gaan heb ik niet. De CDI-houder heb ik wel alvast vervangen door het type waarmee de kabels er van achter uitkomen ipv richting zadel, anders is het wachten tot dit weer de kop opsteekt.

Kortom ik moet nog even wachten tot ik weer voor de volle 100% kan genieten van mijn alp maar de voorpret alleen al geeft me alweer een kick! Afgelopen vrijdag al wel op de motor naar het werk geweest, 's avonds een keer  de Posbank over, man man wat heb ik allemaal gemist de afgelopen jaren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2015 09:14 #2 door Robin66
Beantwoord door Robin66 in topic Even voorstellen
Hoi RoHe,

Leuk dat je weer actiever gaat rijden! Hier in deze kant van het land is de TCN best wel actief! En er zijn redelijk wat leden die zin hebben in ritjes etc. Ik zelf woon in Elst, om de hoek dus. De eerste donderdag van de maand is er altijd een Stammtisch Oost bijeenkomst, leuk om even wat leden te ontmoeten die in de buurt wonen.
Beste RoHe ik hoop je binnenkort te ontmoeten, alvast veel plezier gewenst bij de ritjes de komende tijd.

Groet, Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2015 09:57 #3 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Even voorstellen
Dag Rohe,
Ook vanaf Duiven een hartelijk welkom in dit kluppie en zoals je al aangeeft heb je heel wat gemist de afgelopen jaren.
Er zijn al verschillende toertochten gereden door het mooie Rheden en we zullen daar dus ook nog wel vaker komen
Zoals Robin al zegt hebben we in het Oosten van het land een Stammtisch en dat houd in dat we eens per maand met mensen uit de regio Oost een bakkie en een babbeltje doen ergens in onze provincie.
Meestal is dat Duiven en zo ook volgende week.
a.s. donderdag zijn we in Cafe de Tol in Duiven vanaf 19.00 uur . Rijksweg 19.
Er wordt aan de weg gewerkt daar, dus je kunt zelfs offroad.

Heb je zin, dan kom je erbij en kletsen we gezellig verder.

Veel plezier en welkom.

Marien

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mei 2015 14:19 #4 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Even voorstellen
Hee RoHe welkom in de club en bij de stammtisch Oost als je zin hebt.
je problemen kunnen we je daar zeker wel bij helpen er is altijd wel iemand die het weet of op kan zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2015 22:43 #5 door RoHe
Beantwoord door RoHe in topic Even voorstellen
Iedereen dank voor het hartelijke welkom! En ik kom zeker binnenkort langs in Duiven, lijkt me leuk!

Het heeft even geduurd voor alles verholpen was, maar mijn Alp rijdt nu weer als een .. Alp  ;)
Een defecte CDI en een claxon die sluiting maakte waren de problemen.
En ik kan het natuurlijk niet laten om even wat kiekjes te posten...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 08:50 #6 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Even voorstellen
heb dezelfde alp maar dan in de amerikaanse uitvoering, veel plezier van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 10:27 #7 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Even voorstellen
Deze alp met zijn rode valbeugels komt mij bekend voor.
Misschien van een clublid gekocht ???

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 mei 2015 11:44 #8 door RoHe
Beantwoord door RoHe in topic Even voorstellen
Ik heb hem gekocht bij Roadrunner, die toen nog in Rheden zat; hij stond vooraan in de winkel en ik kon hem niet laten staan. Ik weet dus ook helemaal niks van de vorige eigenaar, misschien meldt die zich nog  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden